Gå til innhold

Full krise for PlayStation Network


Anbefalte innlegg

Det er mer interessant å høre hvorfor en som ikke har PS3 i det hele tatt bryr seg?

 

Fordi jeg er spillinteressert, og dette er en såpass stor begivenhet innen spillverdenen at de aller fleste - enten de eier en PS3 eller ikke - med største legitimitet kan diskutere dette.

 

Ellers forstår jeg ikke helt hvorfor du anklager meg for trolling og svartmaling, når det jeg gjorde var å forsvare din rett som kunde til å klage på en såpass omfattende PSN-nedetid, til tross for at tjenesten ikke er abonnementsbasert. PR-blunderne deres i sammenheng med nedetiden er imidlertid vanskelig å komme utenom, og i motsetning til eventuelle tekniske problemer, er det ingen andre enn Sony selv som kan påvirke informasjonsstrømmen fra Sony. Den enkle observasjonen at lite og vag informasjon gir misnøye blant kundene er ikke - som du ser ut til å tro - anti-Sony-polemikk fra min side.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har ikke en PS3, derimot har jeg et ektefølt ønske om å høre hvorfor du mener det er viktig for diskusjonen. :)

 

Det er mer interessant å høre hvorfor en som ikke har PS3 i det hele tatt bryr seg? Er agendaen subtil trolling, svartmale og rakke ned på Sony for alle feilene du mener Sony gjør i denne saken. Jeg sier heller ikke at Sony ikke skal klandres for noe i denne saken, jeg har ikke alle detaljene så jeg vet ikke, kan hende de gjør det eneste de kan gjøre for alt jeg vet.

 

Det jeg er ganske sikker på er at når det kommer artikler som er xbox relaterte så har jeg ingen behov for å kaste meg inn i diskusjoner for å forsøke å kaste dårlig lys over Microsoft, så lenge jeg ikke har en xbox så bryr jeg meg fint lite. Men du er kanskje oppriktig bekymret for oss PS3 eiere?

 

Det er også ganske interessant å vite hvorfor du mener at han svartmaler Sony i innlegget sitt bare fordi han nevner at PR-avdelinga deres ikke ser ut til å være den skarpeste der ute. At du ser på det som subtil trolling bare fordi han ikke eier en PS3 blir bare teit. Jeg eier heller ikke en PS3, men kan jo ikke unngå å legge merke til at de har taklet denne situasjonen heller dårlig når det gjelder videreformidling av informasjon til kundene sine. Men får vel ikke lov til å synse noe om det da. Du får bare avskrive alt jeg sier, regner med jeg troller subtilt jeg også.

 

Edit: Ninja'd :p

Endret av the0bald
Lenke til kommentar

når det jeg gjorde var å forsvare din rett som kunde til å klage på en såpass omfattende PSN-nedetid, til tross for at tjenesten ikke er abonnementsbasert

Du har ingen rett til å klage om det er gratis, enkelt og greit.

Du har rett til å klage om det medfører tapte kostnader for kunden derimot, men ikke om det er gratis, da har du i bunn og grunn ingen rettigheter.

Lenke til kommentar

Wow er trist at folk faktisk kan snu det her til nok en diskusjon av hva som er den beste online tjenesten når vi alle har så forskjellig behov og igjen formeninger om hva som er bra og hva som ikke er. Men er vel for mye å be om at folk som har det så utrolig godt som vi har i Norge skal gjøre annet enn å sutre på et forum om hvem som har det best, de med xbox 360 eller ps3.

 

Dette har ikke hatt noen innvirkning for meg sålangt, sett bort ifra at jeg skulle prøve killzone 3 online litt, men sånn er det bare, kan ikke sette krav og prinsipp å alt hele tida og alt kan ikke funke optimalt hele tiden. Syns dog mest synd på menneskene som sitter med plus, og de som går glipp av mye god online gaming. Håper problemet er over så meget snart. Vil også tro at Sony vil lett sette et plaster på såret for det her, de har ikke annet enn å vinne på det.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

når det jeg gjorde var å forsvare din rett som kunde til å klage på en såpass omfattende PSN-nedetid, til tross for at tjenesten ikke er abonnementsbasert

Du har ingen rett til å klage om det er gratis, enkelt og greit.

Du har rett til å klage om det medfører tapte kostnader for kunden derimot, men ikke om det er gratis, da har du i bunn og grunn ingen rettigheter.

Selvfølgelig kan du klage uansett om du er en betalande kunde eller ikke. Det er uansett en tjeneste Sony tjener penger på og du som kunde må jo kunne klage viss den tjenesten ikke fungerer som annonsert eller som i dette tilfellet ikke i det heletatt.

Lenke til kommentar

når det jeg gjorde var å forsvare din rett som kunde til å klage på en såpass omfattende PSN-nedetid, til tross for at tjenesten ikke er abonnementsbasert

Du har ingen rett til å klage om det er gratis, enkelt og greit.

Du har rett til å klage om det medfører tapte kostnader for kunden derimot, men ikke om det er gratis, da har du i bunn og grunn ingen rettigheter.

 

Du tenker i en liten bobble... Du vet du kan kjøpe spill der (og forøvrig fysisk i butikkene også) hvor store deler foregår online og er avhengig av at onlinetjenesten er oppe? Mye PS3 sin "funksjon" forsvinner når man ikke har PSN operativt. På lik linje som da Sony fjernet støtten for other OS. Når en kunde kjøper PS3 ser mange på alle tjenestene den har å tilby, når disse senere ikke er tilgjengelige er det klart man ikke lengre har det produktet man faktisk betalte for en gang i tida. PS3 er basert mye på online(spilling). Ellers har man de som betaler for PlayStation plus fast månedlig.

 

Hvis alle norske nettavisene en dag ikke var tilgjengelige ville du ikke klaget da? Det er jo gratis (du kan fjerne reklamen).....

 

Hvis du får servert en gratis smaksprøve på matbutikken og blir matforgiftet ville du ikke klaget da? Det var jo gratis......

 

Joda, man har rett til å klage selv om ting (tilsynelatende) er gratis.

 

http://blog.us.playstation.com/2011/04/26/update-on-playstation-network-and-qriocity/

Lenke til kommentar

Åssen ble dette atter en gang Xbox vs PS3 fanboytråd?

 

OT:

Har ikke savna PSN, men kjipt hvis det skal være nede i flere uker. Enda kjipere hvis noen hackere har fått tak i kredittkortet mitt. Nei egentlig ikke, banken min dekker jo svindel så jeg er safe økonomisk.

 

Er vi heldige så jobber Sony ytterligere for å ødelegge for de som hacker spillene også så det går an å spille online uten å ende opp i fjortislobbyer med cheats og hax, men det er kanskje å håpe for mye... Hva skal man ellers si? Får trøste meg med at jeg har glemt flere sengepartnere enn disse hakkernørdene noen sinne vil få seg, selv om de betaler for seg ho ho ho...

Lenke til kommentar

Denne ble nettopp postet på IGN.

http://ps3.ign.com/articles/116/1164186p1.html

Latterlig amatørmessig av Sony å komme med dette nå. Det hadde vært greit å vite det slik at man kan blokkere kredittkortet knyttet til kontoen...

 

Jeg husker ikke hvilket kort jeg bruker så jeg ringte Sony USA for at de gir meg det siste tallet av kortet knyttet til kontoen min. Men her er det morsomme: tom. Sony USA har ikke tilgang til PSN akkurat nå. De får rett og slett ikke tilgang til kontoene. Helt utrolig...

 

En ting er sikker for min del: jeg har kjøpt mitt siste spill på PS3. Jeg vil ikke bruke mer penger på denne vitsen av et selskap.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM

når det jeg gjorde var å forsvare din rett som kunde til å klage på en såpass omfattende PSN-nedetid, til tross for at tjenesten ikke er abonnementsbasert

Du har ingen rett til å klage om det er gratis, enkelt og greit.

Du har rett til å klage om det medfører tapte kostnader for kunden derimot, men ikke om det er gratis, da har du i bunn og grunn ingen rettigheter.

 

Interessant logikk.

 

Men så er det jo dessverre slik at PSN er en omfattende del av PS3 opplevelsen og markedsføres også som en av grunnene til å kjøpe PS3.

Lenke til kommentar

Savner PSN litt. Men synes synd på dem som kan bli robba fra seg ID, penger, kortnummer osv osv osv.

 

Og jeg ler av de tragiske xbox gjengen som "likksom" føler medynk og de som virkelig rakker ned mot Sony. Så dere tror virkelig dette er Sony's feil at PSN er nede? Heller hackerene som ikke har noe bedre å gjør, makan til folk her inne. Dobbelmoral over hele fjøla på de fleste.

 

Dette er en krise som kan skje hos alle.

Men aldri det hadde vært store "posters og dundrende applaus" viss det hadde vært Live som hadde en stor krise angående stjeling av IDer, koder, kortnummer, penger osv. Tror media og forbrukere blusser dette opp for mye. Ja man har lov til å være redd for infoen sin, det er jeg også. Derfor råder jeg dere til å følge ekstra nøye med kontoen din fremover og ta aksjon snarest med å få deg nytt bankkort osv.

 

Men har fortsatt roen, men noe av roen finner jeg ikke når jeg leser alt hatet rundt dette om "aldri kjøpe et eneste PS3 spill, derfor er Live best" osv osv, meget usmaklig.

 

Og Xbox gjengen ler av dette som allerede har skjedd med brukere av Sony og PSN: http://vgn365.com/2011/04/26/psn-users-reporting-hundred-of-dollars-stolen-from-them/

Dere burde jammen skamme dere

Endret av iToMaN
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...