Gå til innhold

Sted i europa med bra "nightlife"?


Anbefalte innlegg

Hei,

 

Jeg driver å planlegger en ferie i sommer, vi er 3 personer som skal reise. Har lett litt rundt og funnet ut at Ibiza er et konge sted hvis man er ute etter litt uteliv, men litt dyrt. Det jeg vurderer sterkest er Praha. Vurderer også Barcelona, Pamplona og Amsterdam. Hvis noen har erfaringer fra disse stedene hadde det hvert konge hvis du kan dele. Jeg reiser ikke ofte, så trenger igrunn noen tips. :dontgetit:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Barcelona er billig og bra. Jeg hadde venner som bodde der riktignok, som visste om utesteder etter vår egen smak, men det virker ganske stort, vennlig og livlig der til at å lete opp gode nattklubber og barer etc. ikke skulle være noe problem. Håper jeg for dratt tilbake dit igjen om ikke så lenge.

 

Og nevnte jeg at det var billig? Jeg klarte å finne et dobbeltrom hos et sentralt hotell til 291€ for fem dager. Nå var dette min første tur utenfor skandinavia så jeg burde vel kanskje ikke gi så mye råd :p

Endret av Gormers
  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Angrer på at jeg ikke gjorde litt research på Serbia Beograd skal sees.. Har bestilt billetter til Praha. 4 Stjernes hotel kosta bare 2084,- for fly+hotel! 6 dager!!

 

Hvis denne turen blir bra skal jeg reise mer til Østkanten av Europa og Sør-amerika. Foreldrene mine sender meg bare til Hellas, Egypt, Thailand Mallorca og kostskole i England. DET! suger. Thailand var faktisk litt gøy når hele Pataya begynte å sprute vann på hverandre. Da hadde jeg en enorm vannkanon og ingen tilfeldige forbipasserende ble sure hvis jeg sprutet på dem.

 

Leste litt mer om Ibiza og det er ikke noe for meg. Hater varme strender som man ikke kan på på dagtid. Liker genrerelt ikke strender om man ikke spiller vollyball eller frisby, men det blir for varmt! Var i Polen i fjor. En Strand ikke så langt fra Stettin. Stor strand der nesten bare polske folk reiser på ferie. Mye dyrere der enn resten av polen. Om vinteren er det ingen mennesker der, kanskje bare en liten bar som er åpen, men på sommeren er det helt fullt. Da ligger alle på stranda i varmen hele dagen og ingen av dem kan svømme, eller så gidder de bare ikke. Jeg vet ikke. Det var kjedelig uansett, untatt på kveldene, da ble det kjølig og full fest. Så jeg snudde døgnet.

Lenke til kommentar

Vel, jeg har hørt Ibiza er ekstremt billig, serlig når det gjelder alcohol

Da er du veldig feilinformert. Ibiza er alt annet en billig, hvertfall i området hvor det er uteliv. Alkohol er selvfølgelig som resten av Europa billig i butikk, men på Ibiza er det Oslopriser på barer. Skal du på de kjente klubbene (Pacha, Space, Amnesia, Privilege osv.) koster en liten flaske vann for eks. fra 8 € og oppover og drinkene opp mot 25 €. Det finnes selvfølgelig en del preparties som er viktige å få med seg, her er det ofte inkludert en del drikke og da kan det bli billig, men når du fester fra klokka 8 til kanskje 6 om morgenen sier det seg selv at det blir mye penger etterhvert.

 

MEN IBiza er jo det dessidert kuleste stedet å dra for uteliv i Europa. Fine strender med geniale snorklemuligheter er det og.

 

Beograd er tingen. Helt vanvittig natteliv.

 

–Du skal ta toget om en halvtime? Avskjeds-rakia, og det brennkvikt!

–Eh, klokken er halv seks på morgenen ... ?

–Desto viktigere å komme i gang. Dobbel dose.

 

Tjohei.

Haha! Du bodde tilfeldigvis ikke på GreenStudio Hostel?

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Ios er helt insane party øy. I sommermånedene fra Juni til August forvandles hele øya til en party øy. Øya er nokså liten og det er lett å komme seg rundt på øya. Det som er med Ios er at den ikke er en slik harry party øy. Masse bra mennesker til alle tider. I Juni-Juli vil du møte masse skandinavere. Reiser du sent i juli og august er det masse italienere, kanadere etc. Har vert der flere ganger til forskjellige tider og det er like fantastisk hver gang. Skal reise dit i år også. De fleste er på en alder fra 18-25 år. Kanskje litt sent å bestille dit nå i og med at hotellene blir full booket tidlig.

 

Anbefales på det sterkeste!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...