Gå til innhold

Slik får du fortsatt gratis musikk


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Som jeg nevnte i den andre tråden om Spotify, så bør folk sette prisen i perspektiv.

 

Hva får man egentlig for 50,- i dag? Ta deg en tur på Kiwi el. og du finner fort ut at 50,- er ikke rare greiene.

 

Får knapt nok et næringsrikt måltid for 50,-, og den slags trenger man _hver_ dag!

Lenke til kommentar

Som jeg nevnte i den andre tråden om Spotify, så bør folk sette prisen i perspektiv.

 

Hva får man egentlig for 50,- i dag? Ta deg en tur på Kiwi el. og du finner fort ut at 50,- er ikke rare greiene.

 

Får knapt nok et næringsrikt måltid for 50,-, og den slags trenger man _hver_ dag!

 

 

Hjertens enig med deg!

 

Jeg selv piratlyttet til musikk før, helt til jeg fant ut at, nei nå skal jeg bli lovlydig. Så kom spotify akkurat når jeg hadde tenkt å begynne igjen. Hører nå på musikk nesten hver dag, gjerne flere timer om dagen. Ser ikke problemet med å betale 50 kroner for å ha et musikkbibliotek som dekker det meste uten avbrudd, eller 99kroner for noe som gir deg musikk som du kan ha "lasta" ned(offline mode) på pcer og mobil. Har du en Android telefon så anbefaler jeg deg å skaffe deg Spotify premium. På min X10i så er det utrolig bra.

 

Sjekk Sløsekalkulatoren, jeg selv fikk vite at jeg nesten sløste bort 14 000 hvert år på bare tull å vas. Hva er da 50x12, 100x12 i sammenligning? Nei, nå må dere slutte å klage... tenk på før da folk måtte kjøpe cdplater til 129,- stykket..

  • Liker 1
Lenke til kommentar
tenk på før da folk måtte kjøpe cdplater til 129,- stykket..

Og det var på Nice Price! Nye skiver kostet vanligvis 199,- og dobbeltskiver kostet gjerne 299,-! Og en singel kostet 40-80,-! Nå får jeg all verdens musikk på PC og mobil for hundre kroner mindre enn hva jeg betalte for en CD for noen år siden.

Lenke til kommentar

Blir nok å kanselere mitt abb. med Spotify. Ikke fordi tjenesten ikke er bra, det er bare det at når jeg får Wimp gratis fra CD. Så orker jeg ikke betale dobbelt opp for å ha både Wimp og Spotify når jeg uansett bare greier å høre på musikk på en plass av gangen.

 

Annet enn det, så etter å ha vært skeptisk. Så, etter å ha prøvd wimp en stund. Så synes jeg måten de deler opp musikken med album er mye mer oversiktelig enn spotify sin metode, der jeg føler jeg bare får en hel masse musikk som jeg egentlig ikke er interesert i og "godlåtene" blir godt gjemt i virvaret av forskjellige remix'er etc.

 

Håper spotify får flere betalkunder. Det fortjener de, for min del. Så er wimp veien å gå.

Lenke til kommentar

Hjelper ikke når man ikke er mainstream.

Om man ikke vil ha Justin Bieber og resten av det populære så er stort sett alle streaming tjenester amputert.

 

Heldigvis er jeg ikke gnien sånn sett, kuttet ut Spotify før de avsluttet gratis tilbudet, faktisk når de begynte med sine restriksjoner.

Videre kan jeg si at for hele biblioteket deres idag er det verdt maks 10 kroner året, kanskje 50 om musikkbransjen hadde tryglet på sine knær her i gården.

Er jeg sær? Nei, jeg har andre hull å fylle med de 1000 spennene det blir i året, dessverre hull til statskassa.

Lenke til kommentar

Kr 50 per måned for musikken til spotify er jo kjempedeal.

 

Nå når flere blir tvunget til å betale så er sjansene store for at flere plateselskaper hiver seg på, og uvalget øker. Win win for alle parter. Dette er det beste som har skjedd med spotify på lenge :)

 

For min del har jeg ingen ønsker om å betale 50 kr på musikk når jeg hører på musikk i ny og ne for å slappe av. Jeg syntes mye heller de bør forandre på måten reklamen funker for å få høyere inntekt av reklamene, slik at vi kan høre på musikken vi liker gratis. Jeg hadde ikke hatt noen problemer med 2 timer maksimum hver dag, men 20 minutter om dagen er latterlig lite.

 

Sikkert mange som er uenig i det jeg sier, og kaller meg for en idiot som syntes gratis musikk er rett og rimelig, men sleng det på meg. Jeg elsker en god diskusjon. :)

 

Du ønsker ikke å betale for du hører på musikk kun i ny og ne, men mener samtidig at 20 minutter pr. dag er for lite ...

Lytter du til musikk mer enn 20 minutter hver dag kan det absolutt ikke kalles i ny og ne.

 

Jeg har lenge betalt for Spotify og mener det er en genial løsning.

 

Absolutt alle som liker musikk har råd til å bruke 50 eller 99,- i måneden.

Jeg skjønner ikke hvorfor ikke alle kan være med å bidra til en enda bedre tjeneste.

 

Også verdt å nevne at WiMP er/blir gratis for alle Canal Digital-kunder med digitalabbonoment (satelitt og kabel).

Det er ikke definisjonen av gratis. Hvis du betaler for det er det ikke gratis.

 

Enig!

Wimp er ikke gratis når du betaler flere hundre kroner i måneden for et Canal Digital abonnement.

Lenke til kommentar

Det er rett og slett gnient å ikke ville betale for Spotify . !

 

Eneste årsaken jeg kan se til dette er at Spotify ikke betaler artistene nok i forhold til det de tar inn av penger sjøl.

 

Løsningen er "money into the hat" doneringsordning til artister.

(Feks "Klikk her for å donere 1-5 dollar til artisten". osv)

Lenke til kommentar

Artistene har fått betalt lenge før sangen kommer på Spotify, så det er ikke synd på de! Det er produsenten som vil ha betalt fra Spotify.

 

Selv om vi har hatt tjenesten i noen år, så er den fremdeles i start-fasen, ingen forventer å tjene penger på dette enda, men "alle" ser mulighetene. At noen få har trukket seg pga små utbetalinger er smålig og lite fremtidsrettet mener jeg.

Lenke til kommentar

Jeg synes det er et dårlig tidspunkt for Spotify å kutte den reklamefinansierte tjenesten nå. Vi er midt i en revolusjon innen smartmobiler og nettbrett, noe som åpner nye dører for forretningsutvikling. Det er for tidlig å kutte gratistjenesten med tanke på at folket (utenom teknologer) først nå for fullt bytter til smartmobiler og går til innkjøp av nettbrett.

 

Jeg kunne for eksmepel tenke meg Spotify på at Android 3.0 nettbrett, hvor nettbrettet vanligvis stod i docket tilkoblet et par med gode aktive høyttalere. Dette som en erstatning til dagens musikkanlegg.

 

En annen ting er at WIMP i disse dager lanserer sin tjeneste via Csnal Digital. Det betyr at 700 000 nordmenn får tilgang til WIMP uten reklame og uten ekstra kostnad. Selv synes jeg WIMP er dårligere enn Spotify, ikke i utvalg av musikk, men selve klienten (Adobe Air dritt). WIMP er derimot ikke så mye dårligere enn Spotify at det er verd prisen på et abonnement. Spotify vil tape mange kunder til WIMP når de velger å kutte gratistjenesten på et så ubeleielig tidspunkt.

Lenke til kommentar

Hjelper ikke når man ikke er mainstream.

Om man ikke vil ha Justin Bieber og resten av det populære så er stort sett alle streaming tjenester amputert.

 

Alle streamingtjenester er amputert uansett hva du hører på. Men spotify har et imponerende nok utvalg av artister jeg sliter med å finne på platekompaniet. Nå som de har endret litt på betalingsmodellen er det jo håp om at mange av de mindre plateselskapene kommer tilbake igjen.

Lenke til kommentar

Selv synes jeg WIMP er dårligere enn Spotify, ikke i utvalg av musikk, men selve klienten (Adobe Air dritt).

Dette er jeg enig i, og det var grunnen til at jeg valgte Spotify sin betalingstjeneste over WIMP sin. Klienten hang og oppførte seg merkelig, og layouten/navigeringssystemet var i mine øyne litt for preget av platebutikk.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...