Gå til innhold

Slik får du fortsatt gratis musikk


Anbefalte innlegg

Ærlig talt... Spotify er det mest geniale som har skjedd musikkbransjen, og det største framskrittet for musikkinteresserte på mange år..og så sutrer folk over at de nå må bruke 50kr måneden på Spotify. Skjerpings! Hvis folk skal være så forbannet gjerrige, kan det fort ende med at Spotify går konkurs og så er hele tilbudet over. Selskapet taper fremdeles store penger så vidt jeg har forstått, og slik kan de ikke holde på uendelig. Det virker som mange ser på musikk som noe helt uten verdi, som skal være gratis uten forbehold...noe annet er "gjerrig" eller "grådig" fra plateselskapenes og artistenes side.50/100kr måneden for en slik glimrende tjeneste er ingenting å klage over! Jeg sier det igjen... "skjerpings"! :hrm: Heldigvis virker som det fleste her på forumet ser fornuften i situasjonen..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvorfor skal vi forbrukere bry oss med hva som er det beste som har skjedd musikkbransjen, når musikk- og lobbybransjen har erklært hellig krig mot alle moderne forbrukere?

 

At Spotify er det største fremskrittet for musikkinteresserte på mange år vet jeg ikke, men det representerer det som det kanskje "mest offisielle" av en bølge nye produkter. Før Spotify kom hadde jeg sett tilsvarende produkter for film, faktisk, men da totalt uinteressant for forbrukerene fordi de holdt seg innen loven men ikke makta få på plass avtaler med mediaeierene, som som kjent hater internet over alt på jord.

 

Det eneste som er unikt med Spotify er at de klarte å få på plass en del avtaler med innholdsleverandører, noe jeg sliter med å kalle genialt. Og det gikk altså ikke i lengden, avtalene var ikke lønnsomme nok. Så da er det strengt tatt ikke noe igjen av det unike.

 

Den wimpy greia er bare nok et utslag på at mediahusa ikke tør stole på internettaktører, så de lagde en egen Spotify-klone. Igjen, uten all verdens innholdsavtaler, så det er bare trist. Og det verste er at jeg er ganske sikker på at Telenor tar mine penger og pumper inn i WiMP via kabel parabol-abonnementet mitt.

Endret av tommyb
Lenke til kommentar

Problemet med betalingstjenesten til Spotify er nettopp at man må betale. Selvfølgelig er ikke 100 eller 50 kr mye, med tanke på all musikken som er i biblioteket til Spotify.

 

Grunnen til at mange har valgt Spotify over mange andre tjenester har jo nettopp vært at den var gratis. Om man skal betale, kan man jo gå over til andre lignende som Wimp, men også engangskjøpstjenester som iTunes.

 

For det andre er det svært mange brukere av Spotify som er i ungdomssjiktet. Denne generasjonen er vant med å laste ned filmer og musikk gratis via torrent-sider. Spotify er så tilgjengelig at det ikke lenger er noen vits å laste ned musikken ulovlig.

 

Mange ungdommer har heller ikke inntekt, dermed er en gratistjeneste midt i blinken. Og sist men ikke minst, mange unge har ikke engang bankkort som kan bli brukt på nettet. Dermed er det ganske tungvint å måtte dra til Narvesen (ikke alle bor i byer) om man skal få tilgang til Spotify.

 

Gratistjenesten til Spotify er fantastisk, og det er synd at Spotfiy ser seg tvunget til å endre tjenesten på grunn av press av musikkbransjen.

 

Mange vil gå tilbake til piratkopiering, og dermed mister bransjen de inntektene de ville fått av den reklamefinansierte delen av spotify. Synd.

Lenke til kommentar

*snip*

 

Og poenget ditt er...?

 

Det koster penger å drive spotify også, og om reklame ikke kan finansiere tjenesten til å gå med overskudd, hvordan har du da tenkt til å løse dette? Mener du staten skal betale slik at ungdommen som ikke har visa (visa elektron, som også kan brukes på nett, har 13-års aldersgrense) skal få høre gratis musikk?

 

Og tro meg når jeg sier at denne ungdommen du snakker om; om de allerede lastet ned musikk ulovlig før spotify, fortsatte nok brorparten med dette etter lanseringen, pga. all reklamen.

 

Tror du overvurderer de moralske egenskapene hos de fleste ungdommer.

 

 

 

Og "nå som spotify koster penger kan man like så godt bruke wimp og itunes"-argumentet ditt henger heller ikke på greip. Det du sier der er bare flott. Da får man konkurranse i markedet, og kanskje til og med lavere priser, evt. bedre tilbud. Ser absolutt ikke noe negativt i dette, overhodet.

Lenke til kommentar

Hvorfor reklamer dere for grooveshark på en så stor side som dette? Er det ingen som har fått med seg at grooveshark ikke har rett til og streame mange av sangene de har, sangene blir lastet opp av private brukere, på samme måte som p2p eller lime/frostwire. Grooveshark fraskriver seg alt ansvaret. Hvis noen blir saksøkt, så er deg som bruker. :!: Det kan på mange måter sammenlignes med p2p/torrents, nettsiden bare formidler det, brukerene laster det opp, og bryter med rettighetene. Det er derfor det er mye snodig kvalitet der. Det er en grunn til at man ikke kan laste det ned i appstore..Spotify og lignende tjenester er her for og stoppe piratkopiering, det er bra! Ikke la grooveshark stikke kjepper i hjulene for utviklingen.. :hmm:

Lenke til kommentar

Jeg synes det er ganske utrolig at mange folk *forlanger* å få all musikken gratis. Akkurat som om man kunne gå inn på en kunstutstilling og bare ta med seg det maleriet man selv ønsket gratis.. Tenk dere om...det koster penger å spille inn, produsere og distribuere musikk. En selvfølge at det koster penger for brukerne. De fleste ungdommer i dag jobber litt ved siden av skolen, og 40-50kr i måneden på Spotify er definitivt mulig for de aller fleste. Problemet er at mange har rett og slett blitt vel kravstore, og ser på musikk og software som gratis underholdning med ubegrenset tilgang uten å betale for det med en eneste krone. Støtt opp om Spotify, det er ingen selvfølge at tjenesten fortsetter å eksistere hvis ikke folk vil betale for den.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har ingen problemer med dette, spotify er genialt. Spotify Social gjør det enda bedre! Det er kjempelett å finne nye sanger, dele dem og høre på dem. Med HTC + aux i bilen har jeg alt jeg trenger på musikkfronten i tillegg til en mp3 i lomma med all mulig musikk. Det blir enkelt å greit ikke så mye bedre, og 99kr måneden? Geez, ingenting for et så bra tilbud! Spotify er perfekt og det gjør ingenting at gratisversjonen forsvinner, det er på tide at spotify får pengene dem fortjener for en knall tjeneste!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg synes det er ganske utrolig at mange folk *forlanger* å få all musikken gratis. Akkurat som om man kunne gå inn på en kunstutstilling og bare ta med seg det maleriet man selv ønsket gratis..

 

Nei, det er akkurat som om man gikk inn på en kunstutstilling og så på kunsten gratis.

 

Hvis man liker musikken, kan man kjøpe den, hvis man liker kunsten kan man kjøpe den. Altså feilet sammenligningen totalt, for det er NØYAKTIG likt.

Lenke til kommentar

Jeg synes det er ganske utrolig at mange folk *forlanger* å få all musikken gratis. Akkurat som om man kunne gå inn på en kunstutstilling og bare ta med seg det maleriet man selv ønsket gratis..

 

Nei, det er akkurat som om man gikk inn på en kunstutstilling og så på kunsten gratis.

 

Hvis man liker musikken, kan man kjøpe den, hvis man liker kunsten kan man kjøpe den. Altså feilet sammenligningen totalt, for det er NØYAKTIG likt.

 

Så du trur det er gratis å gå på kunstutstilling?

 

Ikkje det at eg har gått noken gang men...

 

Vis du liker kunsten, må du gå dit kvar dag (og betale) for å sjå den, sikkert billigere enn å kjøpe den med seg heim.

Lenke til kommentar

Jeg synes det er et dårlig tidspunkt for Spotify å kutte den reklamefinansierte tjenesten nå. Vi er midt i en revolusjon innen smartmobiler og nettbrett, noe som åpner nye dører for forretningsutvikling. Det er for tidlig å kutte gratistjenesten med tanke på at folket (utenom teknologer) først nå for fullt bytter til smartmobiler og går til innkjøp av nettbrett.

 

Jeg kunne for eksmepel tenke meg Spotify på at Android 3.0 nettbrett, hvor nettbrettet vanligvis stod i docket tilkoblet et par med gode aktive høyttalere. Dette som en erstatning til dagens musikkanlegg.

 

 

Må jo ha premium for å kunne bruke det på android så ser liksom ikke problemet.

Lenke til kommentar

Har ingen problemer med dette, spotify er genialt. Spotify Social gjør det enda bedre! Det er kjempelett å finne nye sanger, dele dem og høre på dem. Med HTC + aux i bilen har jeg alt jeg trenger på musikkfronten i tillegg til en mp3 i lomma med all mulig musikk. Det blir enkelt å greit ikke så mye bedre, og 99kr måneden? Geez, ingenting for et så bra tilbud! Spotify er perfekt og det gjør ingenting at gratisversjonen forsvinner, det er på tide at spotify får pengene dem fortjener for en knall tjeneste!

Hør Hør! Som jeg skulle sagt det selv

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Så du trur det er gratis å gå på kunstutstilling?

 

Ikkje det at eg har gått noken gang men...

 

Det kan være gratis, og det kan koste penger. Det er forskjellige produkter med forskjellige forretningsmodeller. Akkurat som annen kultur.

 

Og jeg HAR faktisk vært på kunstutstilling, både gratis og ikke gratis.

Endret av tommyb
Lenke til kommentar

Merkelig... Grooveshark.com har vært nede hos meg det siste døgnet, eller muligens litt lengre. Dette merker jeg godt siden jeg har brukt grooveshark mye i det siste.

Når jeg slår siden opp på websitenotworking finner jeg ut at det tydeligvis bare er hos meg det ikke fungerer.

Min linje er fra Telenor, noen flere en meg som bruker Telenor som også har merket at grooveshark er nede?

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...