Gå til innhold

Spillene der vi føler oss mektigst


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det første som spretter opp i hodet mitt er Mark & Execute fra Splinter Cell: Conviction. Ta lydløst ut en fyr, lag lufting i skallen på tre-fire andre vakter. Utrolig kult, latterlig OP samtidig som det fungerer så utrolig godt i spillet. Sam Fisher er rett nok ingen stor mann, så det blir liksom med det angrepet.

 

Kratos er jo også manne-mann, men liksom ikke på den mektige måten, mer den brutale. Føler meg ikke metkig når jeg river beina av en gud, jeg føler meg bare anlagt på en heller grotesk måte.

 

Ellers ser jeg Combustion Hellfire er nevnt, jeg ser den og høyner med Pestilent Defiler. Mordechai med gode revolverskills og denne revolveren mot Crimson Lance... Det er liksom så urettferdig!

 

En annen gang jeg føler meg rimelig konge på haugen er som ubret Heavy i Team Fortress 2, med et flertall av fiender foran meg og en spinnene fulladet minigun i mine hender, og om 10 sekunder vet jeg at det er to mennesker igjen som lever på denne delen av kartet og det er ikke de som har en annen farge enn meg. Når Heavyen da i tillegg begynner å etterligne våpenet sitt og skrike "yatatatatatatatatata" blir liksom verden så liten og min makt så veldig veldig stor. (Før jeg med ett blir kniva i ryggen av en Spy. FML.)

Lenke til kommentar

Må si meg enig i KotOR2, men skal jeg være helt ærlig følte jeg meg sykt mektig i KotOR1 også, despite level 30 limitation. Løpe inn i ett rom, bruke Force Storm slik at alle i rommet dør er utrolig herlig.

 

Dungeon Keeper følte jeg meg også mektig, men Dungeon Keeper 1 var best. Bulletstorm og Oblivion må jeg også si meg enig i.

Lenke til kommentar

Jeg har alltid vært litt svak for spill der jeg trer inn i rollen som et eller annet vandrende masseødeleggelsesvåpen.

 

I prototype når du begynner å ha fått anskaffet de fleste angrepene blir du rimelig ustoppelig, og det er utrolig fornøyelig (I hvertfall en liten stund) å bare løpe rundt i byen mens du etterlater deg en sti av blod å gørr, branner og hauger med bil, tanks og helikopter vrak. Folk og fauna flyger milevis i alle retninger, og meningsløs gladvold har aldri føltes bedre.

 

Føler meg også ganske badass som Bayonetta når jeg virkelig får flyt i voldsballetten og magiske støvler av hennes eget hår sparker ihjel de onde englene fra himmelen.

 

Jeg tenker også på God of War, men er ganske enig i det AltF4 sier, at jeg opplever Kratos mer som brutal enn mektig.

 

Må nesten også nevne Star Wars Force Unleashed. Var vel mer eller mindre det første spillet der jeg virkelig følte jeg fikk kjenne på det med å ha tilnærmet "gudommelige", destruktive krefter. Generelt spill der masse folk og omgivelser flagrer rundt deg på grunn av din vrede får meg til å føle meg ganske mektig.

 

Jeg er usikker på hva som blir mest relevant for min egen del i forhold til denne tråden, men kan si jeg på noen måter føler meg ganske mektig som commander shepard i Mass Effect(1&2). Jeg en hardbarket kommandør fra en tøff bakgrunn, har et eget flott romskip med en knall, fargerik gjeng med lojale undersotter. Er awesome i kamp som adept, der jeg kaster folk opp i luften eller veggimellom. Folk rundt deg kjenner deg, respekterer deg eller frykter deg. Dette er hværtfall det spillet der jeg best klarer å leve meg helt inn i hovedrollen og føle at jeg etterhvert er virkelig stor. :p

Endret av Terjee87
Lenke til kommentar

Ah, Prototype. Av alle Alex Mercers mulige kromspring er den ferdigheten du kan åpne opp hvor du får soldatene til å blindt skyte ned hverandre den aller tøffeste. Ikke akkurat en gamebraker, men du verden for et latterlig fett verktøy for å spre litt dårlig stemning!

Lenke til kommentar

Baldurs Gate 2 : Throne of Ball : Episk ending om du ønsker det selv, synd det aldri ble en oppfølger.

 

For å utdype litt : Mot slutten av Throne of Ball er du såpass mektig og fiendene dine på en måte såpass svake (lev 20 elites som ikke er svakt for et menneske) at du rett og slett tar livet av hele armeer med din lev 30-40 Class. Slutten er jo også episk da du får lov til å bli en gud om du så ønsker det og en som passer i forhold til hvordan du har spillt spillet.

Endret av Malvado
Lenke til kommentar

Enig med Bulletstorm og Oblivion. Følte meg også ganske mektig i Crysis hvor jeg kunne være usynelig, for å så dukke opp bak fienden og så slå han bort som en maur.

 

Ellers føler jeg meg som en gud når jeg spiller Counter Strike: Source på private servere mot bots som blir plaffet ned av en machinegun. :)

Lenke til kommentar

Hm, kanskje Jedi Knight 2 og 3. Særlig med oppgraderte force powers kunne man gjøre hva man ville med et helt rom fullt av storm troopere.. Dytte to-tre utenfor et stup med push, kaste lyssabelen gjennom fire andre og kvele den siste stakkaren med choke bare for gøy. Regner med at man kan få en lignende følelse i The Force Unleashed spillene, man har ikke prøvd noen av dem ennå.

 

Følte meg også ganske mektig mot slutten av Dark Messiah, i en playthrough hvor jeg hadde konsentrert meg om typiske warrior skills og hadde funnet et ekstra heftig sverd og et skjold som ga fiendene elektrosjokk når de slo i det.. Egentlig litt for mye av det gode. :p

Endret av Riboflavin'
Lenke til kommentar

Dette var jo hyggelig :), må vell svare. Fallout 3 har vell fått meg til og føle meg som en skikkelig Mektig og badass type, da jeg rømte fra the enclave, å kom ut av den siste døren så jeg bare en haug med kuler som fløy imot meg, jeg tok fram en minigun og skjøt mot Enclave soldatene, tok livet av hver og en. Herlig følelse

Endret av Dore123m
Lenke til kommentar

Crackdown og Just Cause 2! Lite som slår å drepe noen ved å kaste en lastebil på dem eller å styrte et helt diktatur ved hjelp av en fallskjerm og en krok.

 

I tråd med forrige ukes tilbakeblikk må jeg forøvrig trekke fram Heroes III. Mang en gang følte jeg meg som universets mektigste mann med magi som kunne kverke tusenvis av monstre på en gang, hundrevis av drager i mitt følge og gjenstander som ga meg de mest vanvittige evner.

Lenke til kommentar

Går akkurat gjennom AC: Brotherhood, og her føler man seg ganske mektig jo lenger ut i spillet man kommer. Assassin-rekrutter som avlyder ditt minste vink, våpen i fleng og Ezio er dessuten en økonomisk magnat som eier store deler av Roma. Dessuten er han utstyrt med fysiske egenskaper langt utover en normal mann og kan klatre de høyeste bygninger og slakte ned 20 mann iløpet av få sekunder.

 

Ezio er rett og slett en slags Batman fra renessansen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...