Gå til innhold

Sony: - Xbox 360 mister relevanse (Multi)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tretton har alltid vært flink til å fyre liv i fanboys og starte flamewars. Liker det godt :) Han skryter jo bare av sitt eget produkt, som stort sett er lov her i verden. Selv om jeg ser nytte i alle konsollene på markedet for min bruks del. Så har ikke noen spesiell favoritt, dog Ps3 og Xbox 360 blir brukt mest.

Lenke til kommentar

For en tulling!

 

"(...)Ingen 20-åringer med selvrespekt sitter på et fly med en av disse konsollene."

 

Hva i..? Jeg har selv både PSP og 3DS, og det er ingen tvil om hvilken konsoll som er overlegen. PSP-en får pluss for muligheten til å legge over videoer samt en noe bedre musikkavspiller, men når det kommer til det som faktisk betyr noe - spillene - er den underlegen 3DS til de grader. Som vanlig plasserer Sony venstre joystick under D-paden, noe som er ufattelig ubehagelig når det er stikken man bruker mest. Den er også så liten at den, for meg, blir nærmest ubrukelig.

 

Nintendo har prestert å integrere en nøyaktig, stor og behagelig joystick som gir en mye bedre spillopplevelse, og touchscreen kan føre til ytterligere kontrollmuligheter. Med PSP er man dømt til autosikte og upresis gange. Nå skal det sies at PSP2 ser ut til å løse de fleste problemer jeg tar opp her, men slik det står akkurat nå ligger Nintendo langt foran Sony på det håndholdte markedet - både i salgstall og min personlige mening. Jeg ble for øvrig svært overrasket av 3DS' fantastiske 3D-effekt! Jeg kjøpte den bare fordi jeg savnet å kunne spille DS (solgte murstein-DS'en til fordel for PSP), men 3D-en er imponerende og et flott pluss.

 

Når det kommer til de stasjonære konsollene... Vel, jeg skal ikke prøve å støtte nintendo her, for Wii var en skuffelse for å si det mildt. Middelmådig kontrollsystem og null harddisk (noe Tretton for øvrig påpeker). Håper nintendo går tilbake til noe à la Gamecube-kontrolleren; de har mange gode spillserier som ikke blir for fullt utnyttet på Wii. Selv har jeg alle sistegenereasjonskonsollene, så håper det bringer noe mer objektivitet til dette innlegget til tross for at det er ment subjektivt.

 

Når det kommer til 360, så jeg egentlig ikke kritikken.

 

"? De er i ferd med å gå tom for brensel når det gjelder å være relevante i 2011 og fremover."

 

Var vel egentlig et veldig vagt utsagn med ingen spesifikk betydning. Personlig spiller jeg mest på 360 pga. kontrolleren (hvis den ikke er perfekt, vet ikke jeg), samt flere muligheter til multitasking med tanke på kommunikasjon mellom spillere, MSN osv. PS3 er likevel ikke en dårlig konsoll, og det er i bunn og grunn spillene som betyr noe. Jeg kan egentlig konkludere med at jeg er veldig fornøyd med alle konsollene mine; Zelda og Halo og Infamous er alle spill jeg er glad for at jeg har fått muligheten til å prøve.

Lenke til kommentar

Herregud!! Typisk ignorant amerikansk utsagn... jeeeeeeezzzzzzz...

Typisk ignorant norsk utsagn å kalle hans utsagn typisk ignorant amerikansk utsagn.

 

Til alle andre som begynner med fanboywar her inne: værsåsnill, skjerp dere. Livet er så mye mer enn å sutre på nettet om hvilken underholdningsmaskin som er best.

Lenke til kommentar

Jeg er enig med han på dette med bevegelsesfølsom spilling. Spill for meg er avslappende, og jeg ser ikke for meg at noen som kommer hjem fra jobb og sier "Nei idag har det vært en lang dag på jobben...tror jeg skal hoppe rundt og veive med armer og bein litt nå".

 

En håndholdt kontroll er nok det mest optimale medium mellom tommel og spill som finnes.

 

For hva håndholdte gjelder så har jeg personlig aldri likt det, spille gjøre jeg hjemme. Skal jeg ut å reise har jeg musikk og en spennende bok ;)

 

Tror ikke de kommer til å slutte med håndkontroller, men utviklingen er sunn for å kunne gi mest mulig variasjon=)

Ellers sier han seg selv imot. for Sony kom ut med bevegelse før Xbox, så PS3'en har jo satset på det og. men så var de ikke nok oppfinnsom siden de egentlig bare oppgraderte Wii prinsippet. å når de da ser at Xbox kommer med noe helt nytt å revolusjonerende snur de seg unna Bevegelses spill å sier det er søtt å teit.

 

Helt enig med å ha med seg musikk eller en god bok:P

får ikke til å spille på så små skjermer å blir bare bil syk utav det:P

Lenke til kommentar

Synes Tretton er en kul fyr jeg...han tar kanskje litt i noen ganger men...

 

Jeg er litt enig med han her slik da...det er rimelig spesielt om en ser en voksen mann sitte å spille Pokémon på en offentlig plass. Vet det er nok å pisse i kirka å si slikt her blant så mange Pokémon fans (virker det som)...men det er min mening at det sender et bilde til folk at du er en smule retard i en eller annen form for andre voksne.

Noen ting burde en kanskje holde på med i skjul :p

Endret av _LarZen_
Lenke til kommentar

Synd at det peneste konsollspillet til dags dato, Crysis 2, kjører best på 360 da. Snakk om irrelevant.

Crysis 2 har ikke best grafikk på konsoll. God of War 3 gruser alt av grafikk som er på konsoll. Jeg har alle konsoller som er ute, så jeg kan umulig være fanboy, men PS3 har mye mer å gå på enn 360. Det er mye lettere å porte et PC spill over til 360 enn til PS3. Alle PS3 eksklusiver utklasser Xbox 360 sine.

Lenke til kommentar

Jeg er litt enig med han her slik da...det er rimelig spesielt om en ser en voksen mann sitte å spille Pokémon på en offentlig plass. Vet det er nok å pisse i kirka å si slikt her blant så mange Pokémon fans (virker det som)...men det er min mening at det sender et bilde til folk at du er en smule retard i en eller annen form for andre voksne.

 

Så voksne folk med en iPad er da bedre? Det er en håndholdt "konsoll" det også. ;)

Lenke til kommentar

Jeg er litt enig med han her slik da...det er rimelig spesielt om en ser en voksen mann sitte å spille Pokémon på en offentlig plass. Vet det er nok å pisse i kirka å si slikt her blant så mange Pokémon fans (virker det som)...men det er min mening at det sender et bilde til folk at du er en smule retard i en eller annen form for andre voksne.

 

Så voksne folk med en iPad er da bedre? Det er en håndholdt "konsoll" det også. ;)

 

Ikke nødvendigvis nei...folk flest kjenner Nintendo som noe dem brukte som barn og som har spill som er laget for barn. Folk er jo rimelig raske til å dømme folk og sette samens sine tanker om folk dem ser.....tror ikke folk ville tenkt det samme om en voksen som sitter offentlig med sin iPad...dem ville kanskje tenkt for en jævla briefer isteden for en retard...hvilke som er bedre er uvisst...hehe.

Lenke til kommentar

Synd at det peneste konsollspillet til dags dato, Crysis 2, kjører best på 360 da. Snakk om irrelevant.

Alle PS3 eksklusiver utklasser Xbox 360 sine.

 

 

Ikke helt enig der, men det er smak! :) Nå synes jeg det er uansett generelt god grafikk på alt, multikonsoll eller ikke. ;)

 

Synes også det er merkeligt at alle PS3 eksklusiver bare er i 720p mens så og si alle xbox-eksklusiver er i 1080p :)

Lenke til kommentar

Synd at det peneste konsollspillet til dags dato, Crysis 2, kjører best på 360 da. Snakk om irrelevant.

Alle PS3 eksklusiver utklasser Xbox 360 sine.

 

 

Ikke helt enig der, men det er smak! :) Nå synes jeg det er uansett generelt god grafikk på alt, multikonsoll eller ikke. ;)

 

Synes også det er merkeligt at alle PS3 eksklusiver bare er i 720p mens så og si alle xbox-eksklusiver er i 1080p :)

Har du hørt om oppskalering?

 

"With both the current models of both consoles now including standard HDMI ports, the Xbox and PS3 are largely comparable when it comes to video connections. The PS3 outclasses the Xbox in terms of maximum resolution.

 

While the Xbox's menu screens support 1080p display, Microsoft only requires its games to support 720p. The PS3 features a significant number of games that support 1080p. That's to say nothing of the PS3's support for Blu-ray movies and the growing focus on 3D gaming. "

 

PS3 spill i 720p ser mye finere ut grunnet de kan bruke mer AA og andre tweaks for å få grafikken finere. Ikke et eneste Xbox 360 spill er nativ 1080p.

Lenke til kommentar

Synd at det peneste konsollspillet til dags dato, Crysis 2, kjører best på 360 da. Snakk om irrelevant.

Alle PS3 eksklusiver utklasser Xbox 360 sine.

 

 

Ikke helt enig der, men det er smak! :) Nå synes jeg det er uansett generelt god grafikk på alt, multikonsoll eller ikke. ;)

 

Synes også det er merkeligt at alle PS3 eksklusiver bare er i 720p mens så og si alle xbox-eksklusiver er i 1080p :)

Har du hørt om oppskalering?

 

"With both the current models of both consoles now including standard HDMI ports, the Xbox and PS3 are largely comparable when it comes to video connections. The PS3 outclasses the Xbox in terms of maximum resolution.

 

While the Xbox's menu screens support 1080p display, Microsoft only requires its games to support 720p. The PS3 features a significant number of games that support 1080p. That's to say nothing of the PS3's support for Blu-ray movies and the growing focus on 3D gaming. "

 

PS3 spill i 720p ser mye finere ut grunnet de kan bruke mer AA og andre tweaks for å få grafikken finere. Ikke et eneste Xbox 360 spill er nativ 1080p.

 

Men da fikk jeg svar på det :) Jeg skrev det ikke som kritikk eller noe ;) Det er noe som jeg har fundert på lenge.

Men jeg er nok fortsatt ikke helt enig i at PS3 spill er bedre enn x360 i grafikken, men som sagt, det er smak :D

Lenke til kommentar

 

PS3 spill i 720p ser mye finere ut grunnet de kan bruke mer AA og andre tweaks for å få grafikken finere. Ikke et eneste Xbox 360 spill er nativ 1080p.

Det er feil, men ellers sant at 360 oppskalerer til 1080p mens ps3 ikke gjorde det før firmware update kom (så vidt jeg har fått med meg), og det derfor står 1080p bakpå spillcovre til de fleste 360 spill men ikke ps3 hvis ikke de var native.

Endret av gormbah
Lenke til kommentar

 

While the Xbox's menu screens support 1080p display, Microsoft only requires its games to support 720p. The PS3 features a significant number of games that support 1080p. That's to say nothing of the PS3's support for Blu-ray movies and the growing focus on 3D gaming. "

 

PS3 spill i 720p ser mye finere ut grunnet de kan bruke mer AA og andre tweaks for å få grafikken finere. Ikke et eneste Xbox 360 spill er nativ 1080p.

Man kan krangle om mye når det gjelder 360 vs PS3, men det har vel aldri vært noen særlig uenighet om at GPUen i 360en sparker rumpe på GPUen PS3en og at 360en har mer minnebåndbredde. Det gir seg utslag i noen positive effekter som "gratis antialising", med gratis menes det at man kan få til 360en til å legge på kantutjevning uten at det merkes noe særlig på flyt og framerates. Det du sier om AA er dermed blank løgn. Forøvrig rendres de fleste spillene i 720p på begge konsoller, dog har det vært noen unntak (630p på GTA4 på PS3 f.eks), og noen få spill på begge konsoller rendres i full 1080p.

 

 

 

Lenke til kommentar

Relativt irrelevant all den stund de begge suger forferdelig i forhold til PC,og grafikken er såpass lik som den er.

 

Det er tydelig forskjell fra wii, til 360 og ps3, til PC. Og det er helt naturlig.

 

PS3 kan vare lenge den ... men ikke hvis MS bestemmer seg for en ny konsoll, for da vil forskjellen til 360 og ps3 være enorm. Så lenge de ikke gjør det, er det kun PC som banker dem, og mange gidder ikke investere i ny pc hele tiden, så det er egentlig helt greit for de fleste selskapene.

Lenke til kommentar
ingen 20-åringer med selvrespekt sitter på et fly med en av de konsollene.

 

Det han sa der gjorde at jeg mista ekstremt mye respekt for Sony. At det er mulig å si noe så hjernedødt er jo helt latterlig, greit nok at han får lommene pumpet fulle med Sony penger, men det skal da være grenser på dumme utsagn spør du meg. Sånne tåpelige utsagn grenser nesten på å miste livets rett i min bok, men nå er jeg litt ekstrem til tider :D

 

Jeg skal i hvertfall tenke meg godt om før jeg kaster penger i fanget til Sony for en av deres nye konsoller, etter hans standard så skal jeg mer enn gjerne være en person uten selvrespekt :)

 

/endrage

Endret av xxTJxx
Lenke til kommentar

Relativt irrelevant all den stund de begge suger forferdelig i forhold til PC,og grafikken er såpass lik som den er.

 

Må egentlig si meg litt uenig der. Selv om PC er garantert kraftigere og de fleste multi-plat spill ser mye bedre ut på PC enn på konsollene så har jeg fortsatt vansker med å komme på noen spill som ser mye bedre ut enn GoW3 og UC2. Er selvfølgelig en smaksak men PC har ett gigantisk problem som konsollene ikke har, det finnes ingen laveste standard. Ett ps3 ekslusivt spill kan designes til det ytterste maks en ps3 takler, mens de fleste PC spill må nøye seg med å sette en ganske lav standard. Det er en grunn til at Crysis fikk det ryktet det hadde, siden det er utrolig uvanlig for ett PC spill å pushe grensene på den måten.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...