Gå til innhold

Anmeldelse: Dragon Age II (X360, PC, PS3)


Anbefalte innlegg

Uhm... Du styrer karakteren med et ganske standard kontolloppsett (wasd, spacebar for å hoppe), mens musen representerer våpenarmen til vedkommende. Du kan bruke forhåndsdefinerte angrep med numpad, men så snart du får teken på det er musekontrollen ganske mye bedre - den gir deg spillhistoriens beste forsøk på "total kontroll",

 

[klipp]

 

Morsom trivia: Die by the Sword er det første spillet Treyarch utviklet. Tenk at de en gang forsøkte å innovere, i stedet for å seile avgårde på frakkeslagene til dyktigere utviklere med stadige shovelware-releases.

 

Takk bra forklart.

 

Er pussig at slike ting bare forsvinner fra bransjen hørtes jo veldig bra ut.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Leste et innlegg på bioware sine forum som egentlig reflekterer min mening om spillet på en prikk. (Spoilers)

 

 

I think what bothered me was after I became Champion...............Nothing Happened.

 

I continued to be everyone's errand boy and I even had to earn my armor by taking down people whose lives I had previously saved, intervened and helped before. I could have seen if I had earned a raw material and took it to Bohdan and Sandal and they forged the Champion armor the way Wade used to do for my Warden in Origins, but why would these people have the Champ's armor pieces at all?

 

And why didn't Hawke have some kind of authority? Formed his own order to counter the Templars like the Order of the Hawke/Champion or something? That may sound like a stretch but even the Grey Warden formed his own army. He could have then seized the Viscount's throne and acted as a steward of Kirkwall until the trouble passed and a new ruler could be selected from among the nobles. You know.......CHOICES?

 

But the worst of it is feeling like you spent the entire game running around Kirkwall like crazy for nothing. Because in the end nothing you did mattered. The Qunari were always going to attack, Anders was always going to blow the place up, the Knight Commander was always going to kill every mage, and every mage in Kirkwall was always going to go insane.

 

You really feel like you had no impact on any events at all. I mean when Hawke learns that his mother is missing he doesn't even have the kind of reaction that a person SHOULD have when they hear something like that. He doesn't even put it together in time. Instead he WAITS until nightfall to go into Lowtown to follow a trail of blood? Wouldn't the logical place to go would be where you found the severed hand? Hmmm?

 

Then when Bethany is taken away by Knight Captain Cullen, Hawke does nothing. More importantly he never goes to visit or write his sister even ONCE. In fact the next time Hawke sees Cullen he doesn't say anything about it. Hawke even asks if he can do more running around Kirkwall for the Templars in that conversation. It was yet another time when Hawke reminded me of equally slow witted Commander Shepard. lol

 

Eh....I know everyone's whining and griping, but when you invest so many hours in RPG, you'd like to know that it all meant something. If Kirkwall was the start of a major war between Templars and Mages then what Hawke did should have mattered.

 

I guess here's where I ask, "what the does the Seeker want from Hawke anyway?"

 

Der Dragon Age: Origins fikk meg til å spille gjennom spillet ca 6-7 ganger, så klarte bare Dragon Age 2 å få meg til å spille det 3 ganger, og den 3. gangen kjeda jeg meg gjennom hele spillet fordi jeg visste at uansett hva jeg gjorde så ville det ha NULL påvirkning på sluttresultatet: Nemlig at alt går til hel****...

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Var morsomt første gangen jeg spilte gjennom. Følte at valgene jeg gjorde hadde konsekvenser.

Spilte gjennom en gang til for å gjøre ting annerledes en første gangen. Er vel lite vits i å si at jeg ble ekstremt skuffa.

 

Men som sagt, var veldig morsomt første gangen.

Lenke til kommentar

Er det egentlig så viktig at valgene man gjør har konsekvenser? Det er selvfølgelig imponerende om man klarer å få det til, men det er utrolig vanskelig å skrive en gripende historie og enda vanskeligere å skrive en historie som grener seg ut der alle grenene er like overbevisende - min erfaring er at de fort kan bli litt halvhjertede. Jeg synes man heller skal være takknemlig for at Bioware er såpass gode til å fortelle en historie som de er, det er tross alt en sjeldenhet. Er det ikke greit kompromiss at man har én ufravikelig men godt skrevet historie, der man kan påvirke mindre detaljer som karakterer, quests, items osv?

Lenke til kommentar

Er det egentlig så viktig at valgene man gjør har konsekvenser? Det er selvfølgelig imponerende om man klarer å få det til, men det er utrolig vanskelig å skrive en gripende historie og enda vanskeligere å skrive en historie som grener seg ut der alle grenene er like overbevisende - min erfaring er at de fort kan bli litt halvhjertede. Jeg synes man heller skal være takknemlig for at Bioware er såpass gode til å fortelle en historie som de er, det er tross alt en sjeldenhet. Er det ikke greit kompromiss at man har én ufravikelig men godt skrevet historie, der man kan påvirke mindre detaljer som karakterer, quests, items osv?

 

De klarte det med DA:O, til og med uten å lage DLC-vennlige hull. Man kan klage over slitne redde verden-troper alt man vil, en historie blir ikke automatisk god fordi den er low-key, og en rammefortelling betyr ikke at presentasjonen automatisk er fantastisk - Bioware ser imidlertid ut til å være uenige.

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Liker dette spillet bedre en 1'eren. Liker ikke det trege og kjedelige auto-attack systemet, det er bedre på pc synes jeg for en eller annen underbevisst grunn. Det å trykke masse på knapper som om det skulle vært et fighting spill liker jeg svært godt når det kombineres med rollespillelementer, slik som her. Det blir raskere tempo, mer aggressivt og større sjangse for å føle deg eplekjekk når taktikken din seirer. All den knappepressinga må jo bli jævli på en datamus, så gamer.no har nokk gitt pc høyest score pga grafikk.....pfh feiginger. Menysystemet/displayet er enklere thus lekrere også. Stemmen til mannlige Hawke likte jeg ikke tough, litt for søt og myk

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...