Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg har også lest guiden, så den er kommet til nytte. Jeg prøvde å spille som Napoli men det gikk heller dårlig. Ble valset over av digre hærer både nordfra og sørfra til jeg ga opp.

For meg var det motsatt, jeg startet som Napoli og tok over Italia, store deler av Frankrike, hele Skandinavia, Finland, flere baltiske stater, halve den iberiske halvøy og driver på og tar over Byzantine Empire og HRE. :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er litt sånn roll of the dice når du startar smått. Starta eingong som ein one-province count i HRE, men fekk fabrikert Claim på Lübeck før Danmark eller sentraladministrasjonen i HRE gjekk til åtak. Eg snappa den, usurpa Duke-gubben som då raskt ikkje lenger var mektigare enn meg, og klarte å halde CA såpass lågt at eg kunne slå meg opp som supervassal (m.a. konge av Bøhmen) innad i HRE, før eg til slutt endte opp som keisar i løpet av eit par generasjonar.

 

Ein anna gang eg skulle gjere det same fekk eg ikkje Lübeck og sat der med eitt county i 100 år eller noko. :p

Lenke til kommentar

Noen som vet hvorfor så mange av folkene blir sure når de blir tildelt landområde? Har personer som er på +60 i forhold til meg, så blir de tildelt landområdet og da er de nede på -30 plutselig...

 

Fordi da blir de vassaller og da er det plutselig ting som arverekke, antall titler du har osv. som påvirker hva de synes om deg.

Lenke til kommentar

Kom over dette spillet her om dagen, virker meget interessant, så testet ut demoen litt, ikke det letteste spillet å sette seg inn i, men lurer litt på om det ikke blir et kjøp. Dog, interfacet, er ikke mulig å gjøre noe med det? Syntes ikke det var det mest brukervennlige akkurat, samtidig som tekst og slikt ikke er det skarpeste å lese/se på. Er vel ikke gjort noe forbedringer fra demoen til fullversjonen på den fronten?

 

Edit: Men er vel sikkert noe man vender til etter en stund.

 

 

Finnes det noen gode guider, videoer som gir et lite innblikk i hvordan det viktigste funksjonene i spillet fungerer?

Endret av Nitrius
Lenke til kommentar

Sett litt videoer og slikt nå, og spilt litt mer av demoen, og kjenner ting har begynt å komme seg litt nå, med tanke på hvordan ting funker. Må si spillet er utrolig kult når man kommer seg litt inn i det.

 

Er vel ikke tilfeldigvis noe salg på spillet noen plass? Er jo en haug av DLC ser jeg også, og ser ikke ut som det er noe finnes noe som inneholder det meste, har collection pakken på Steam, men den inneholder vel bare 1/3 eller noe.

Lenke til kommentar

CK2 er på sal hos Steam ganske ofte, då er vanlegvis all DLC minus den heilt nyaste på sal òg (typ 75% avslag).

Dei "viktige" DLC-ane er Sword of Islam, Legacy of Rome og The Repulic (og The Old Gods, når den kjem). Har sjølv og plukka opp musikk- og dynasty shield-DLC-ane på sal i tillegg. Musikken er top notch, og historiske dyansty shields er ganske awesome. :p

Lenke til kommentar

Må jammen innrømme at dette er en perle av et spill, merkelig at jeg ikke har plukket det opp før. Er litt som civ spillene, når du først setter deg ned så forsvinner timene fort :p

 

Ble et kjøp av spillet igår, og startet som Norge, Harald III Hardråde døde ikke så mange år inn i spillet, sønnen Magnus II døde faktisk noen år tidligere, så er Olav III Kyrre som kongen for øyeblikket, sliter litt med to vassaler som driver å gjør oppgjør hele tiden, dog for øyeblikket er de begge fengslet, lyst til å henrette de, men blir vist sett på som en tyrann samtidig som jeg vil få en - standing med resten av vassalene om jeg ikke leste feil, så holdt meg unna det enn så lenge.

 

En ting jeg lurer på, er jo diverse vinduer i spillet som er flyttbare, som f.eks Find Character, også har du council vinduet, når du trykker på knappen som bringer opp vinduet for å finne en erstatter til, la oss si Spymaster, dette vinduet overlapper jo deler av council vinduet, spesielt statsen, må derfor flytte på vinduet hver gang, så finnes ikke f.eks en modifikasjon som gjør at vinduer man åpner, åpnes på samme plass man flyttet de til neste gang?

Lenke til kommentar

The best thing is, etter kvart som du vert komfortabel med CK2, så er omtrent alt anna Paradox har laga opent for deg òg. Er liksom berre å velje ein historisk epoke du liker (utanom mellomalderen, som CK2 tek seg av), så har dei eit strategispel. Trur kanskje generasjonen av spel som kjem no, post-CK2, kjem til å vere dei beste då. Europa Universalis IV, eit eventuelt Hearts of Iron IV ... VICTORIA 3 (sjølv om det vert lenge til, Victoria 2 er nesten like greit som CK2 og dei er framleis i gang med DLC-syklusen). AAAAA

 

Også kjem jo East vs West for å fylle in Cold War-perioden, men det skjer i HoI3-motoren (som er litt meir kranglete), og er utvikla av eit mindre studio.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Lenge nok med andre ord ...

Ja ja, får fortsette med min kamp for å spre den ortodokse kristendommen til hele Europa og samtidig kjøre meg opp til Empire av hele fuckings Europa (om mulig), og så blir det bare å vente. Synd spillet er så kort. Kan jo spille gjennom de ca 400 årene det varer på rundt 18 timer eller så ...

Lenke til kommentar

18 timer er da en solid campaign for et hvilket som helst spill.

 

Jeg kjøper alt av DLC til CK2 selv. Paradox er et av få selskaper sammen med CD Projekt som jeg ikke har noe imot å gi penger.

 

Mer gameplay-relatert; er det noen som har noe erfaring med å kjøre en hard linje overfor vasallene? Strategien min har alltid vært å forhindre opprør ved å gi bort land, penger, posisjoner osv. for å blidgjøre vanskelige vasaller, men det er alltid noen som ikke blir fornøyde uansett og jeg ender opp med å gi disse vasallene mer enn de som faktisk oppfører seg, uten at det forhindrer dem fra å bli misfornøyde igjen etter noen år. Har noen forsøkt å ikke gi etter for noen krav men bare la de gjøre opprør og så henrette dem, konsekvent? Historisk sett har det fungert å statuere eksempler på den måten, men jeg er usikker på om tyrann-faktoren bare vil føre til at også de fornøyde vasallene blir misfornøyde. Lønner det seg på sikt å være mindre diplomatisk?

Lenke til kommentar
Gjest medlem-141789

Noen som vet hvorfor så mange av folkene blir sure når de blir tildelt landområde? Har personer som er på +60 i forhold til meg, så blir de tildelt landområdet og da er de nede på -30 plutselig...

 

Det er fordi du har glømt i gi dei byane i området du tildeler, då ligg dei under deg og ikkje vasalen din.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...