Gå til innhold

Anbefalte innlegg

18 timer er da en solid campaign for et hvilket som helst spill.

 

Jeg kjøper alt av DLC til CK2 selv. Paradox er et av få selskaper sammen med CD Projekt som jeg ikke har noe imot å gi penger.

 

Mer gameplay-relatert; er det noen som har noe erfaring med å kjøre en hard linje overfor vasallene? Strategien min har alltid vært å forhindre opprør ved å gi bort land, penger, posisjoner osv. for å blidgjøre vanskelige vasaller, men det er alltid noen som ikke blir fornøyde uansett og jeg ender opp med å gi disse vasallene mer enn de som faktisk oppfører seg, uten at det forhindrer dem fra å bli misfornøyde igjen etter noen år. Har noen forsøkt å ikke gi etter for noen krav men bare la de gjøre opprør og så henrette dem, konsekvent? Historisk sett har det fungert å statuere eksempler på den måten, men jeg er usikker på om tyrann-faktoren bare vil føre til at også de fornøyde vasallene blir misfornøyde. Lønner det seg på sikt å være mindre diplomatisk?

Joda, men jeg spiller fort 16-18 timer i et strekk, før jeg plutselig blir trett / sulten / tissetrengt. Tidvis veldig farlig de gangene jeg bare fortsetter over den 18 timers-grensa.

 

Hvor vidt det lønner seg er jeg usikker på, men jeg har endt opp med å gjøre det nå i det siste, hovedsakelig fordi de er bitchy for at jeg har for mange duchies og ikke faen om jeg vil gi bort noen av dem til noen andre enn heiren min (som gjør at han automatisk starter som forhatt ved å ha for mange duchies). :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

En ting jeg lurer på, er jo diverse vinduer i spillet som er flyttbare, som f.eks Find Character, også har du council vinduet, når du trykker på knappen som bringer opp vinduet for å finne en erstatter til, la oss si Spymaster, dette vinduet overlapper jo deler av council vinduet, spesielt statsen, må derfor flytte på vinduet hver gang, så finnes ikke f.eks en modifikasjon som gjør at vinduer man åpner, åpnes på samme plass man flyttet de til neste gang?

 

Det finnes en mod som løser problemet med overlappende karakter vindu http://forum.paradox...08#post15121508

 

PS

Det finnes veldig mange gode mods til CK2. En av de mest populære er Game of Thrones.

Her er en liste over forskjellige mods til CK2.

Endret av Gaute65
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Snart tatt over hele spania med castille nå. Men noe jeg ikke skjønner er at landet kommer til å bli splittet når kongen min dør. Selv om jeg har Agnatic Primogeniture lov på arverekken.. Noen som vet hvordan jeg fikser det sånn at eldstesønnen får alt?

Lenke til kommentar

Snart tatt over hele spania med castille nå. Men noe jeg ikke skjønner er at landet kommer til å bli splittet når kongen min dør. Selv om jeg har Agnatic Primogeniture lov på arverekken.. Noen som vet hvordan jeg fikser det sånn at eldstesønnen får alt?

 

Kan være at du har agnatic primo på ditt main duchy, men ikke på det nydannede kongeriket, kan det stemme?

Du bytter mellom arvelovene ved å trykke på skjoldene til respektive tittelen.

Lenke til kommentar

Kan være at du har agnatic primo på ditt main duchy, men ikke på det nydannede kongeriket, kan det stemme?

Du bytter mellom arvelovene ved å trykke på skjoldene til respektive tittelen.

 

Aha! Ja det stemmer! Utrolig mye enn må tenke på i dette spillet! Da var hvertfall det fiksa.. Takk skal du ha!

Lenke til kommentar

Aha! Ja det stemmer! Utrolig mye enn må tenke på i dette spillet! Da var hvertfall det fiksa.. Takk skal du ha!

Veldig irriterende at de reglene ikke kan bli endret ved dannelsen av tittelen. Er sikkert en logikk bak det, men jeg ser det ikke helt. Helt klart et spill med mye å gi, men forutsetter en del kunnskap og ^^

Lenke til kommentar

Spiller som Georgia, har nå samlet en landmasse som er minst på størrelse med Russland, erobret nettopp restene av polen og har pisket the golden horde tilbake fra landet mitt.

Svært irriterende at jeg ikke kan lage ett imperie og dermed gi ut kongerikene jeg sitter på til vassaler så jeg slipper å håndtere alle lordsene osv...

Finnes det en mod for dette?

Lenke til kommentar

Spiller som Georgia, har nå samlet en landmasse som er minst på størrelse med Russland, erobret nettopp restene av polen og har pisket the golden horde tilbake fra landet mitt.

Svært irriterende at jeg ikke kan lage ett imperie og dermed gi ut kongerikene jeg sitter på til vassaler så jeg slipper å håndtere alle lordsene osv...

Finnes det en mod for dette?

 

 

Paradox har visst lagt til mange imperier i spillet i patcher, noe jeg fant ut nå nettop. Tøft. Dersom du har over 50% av grevskapene som inngår i Russland og har russisk nasjonalitet, bør du kunne forme imperiet.

Endret av Aiven
Lenke til kommentar

Men ikke noe jeg vil ha.

Vil bygge ett georgisk imperium med maktbase i georgia/armania.

 

Ok, vel tviler litt på om noen har laget dette, da det er ahistorisk. Når det er sagt, så er det ingenting som hindrer deg i å modde inn dette selv, regn med ca en dags arbeid, om du ikke skal ha for mye detaljer, men bare noe som fungerer.

Endret av Aiven
Lenke til kommentar

Hahahahaha, herregud, hadde en jævlig bra lord i spillet mitt som vassal i HRE, omtrent alle mine vassals var på 100%, barnebarnet som arvet tronen er den dårligste karakteren jeg har sett noensinne.

Traits: Slow, Cynical, Deceitful, Wroth, Envious, Slothful, Gluttonous og fikk nettop depressed, han er ikke 16 en gang, håper denne karakteren dør fort.

Lenke til kommentar

Da har man nettopp fullførte sitt beste CK2-game. The plays were so big, you can't even comprehend it. Begynte egentlig som greve i Parma og underlagt HRE. Men fikk Andalucia i første krostoget, da så man sitt snitt til å etablere seg og ekspandere på den iberiske halvøy og til tross for mye motstand fra både Frankrike og HRE gav endelig HRE etter i andre uavhengighetsforsøket og jeg klarte da å skape Hispania. Så var det det enkleste, massive hellige kriger mot Afrika. Så deretter inn i Frankrikes arverekke, men ble kastet ut, uten at jeg har helt oversikt over hvorfor. Et Crusade for Poland som var underlagt mongolene gav meg fothold mot østen. Slik at jeg kunne føre en massiv bølge av holy wars mot et Golden Horde i oppløsning. Claimer Frankrike for karakteren min som har sterkt claim. Claim på England for en Vasall. Gifter meg inn i Ungarn, blir kastet ut, claimer Ungarn for en søster og Ungarn blir og min vasall.

 

On the height of it's power, valgt inn som arving i Byzantin (de endret til agnatic-cognativ elective, og ødela for arvingen min, men fikk overtalt de til å satse på meg og med en gang muligheten bød seg dreper jeg min kjære mor for å så ta over Byzantin, synd man ikke rakk å endre arvelovene og mistet det igjen.

 

Height of glory, med ca. 880 000 mann til disposisjon.

 

 

 

fHhqnkm.jpg

 

Kartet med Byzantine

 

KSyMpqA.jpg

 

Endelige resultatet, Byzantine mistet, Skottland erobret, spist inn litt her og der. Dessverre døde forrige av pesten, og måtte spille de siste 17 årene med en guttunge som vokste opp og akkurat rakk å få et år som voksen.

 

BfG2DzY.jpg

 

Fzs2y6k.jpg

 

Og den nydelige poengtavla, jeg brøt en truce en gang og mistet ca. 8k prestige, jeg visste ikke hvem jeg brøt det mot, men det holdt meg unna den magiske 200k-grensa jeg ville nå. Good Game. Spilte også for forsiktig til å være det største powerhuset i spillet siste 100 åra. Tror jeg må ha en hederlig pause før jeg prøver meg på 200k (og 2000 realm size, var RETT unna med byzantine)

 

 

qihKoaz.jpg

Endret av Rampage
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Se der ja, jeg har dette spillet men jeg skjønner ikke bæret av dette. Altfor avansert for meg og altfor mye å tenke på for en stakkars sjel!

 

Det er fort ganske høy læringskurve og mye å holde kontroll på i begynnelsen. Anbefaler deg å bare starte med et county og count, gjerne i Irland siden du kan boltre deg så mye du vil i fred der. Og finn introduksjoner på nett, det er nok av "how to start your first game in crusader kings 2". Særlig siden Paradox sine egne tutorials er håpløse.

Lenke til kommentar

Kan skrive under på det, i et anfall av galskap kjøpte jeg Hearts of Iron III og det spillet..... Håpløst.

 

 

HOI er endel vanskeligere etter min mening. CK2 er spillet å starte med. Kan virke overveldende i starten, men desto kjekkere er det å mestre spillet etterhvert. CK2 er også et spill som kan være "moro å tape" - nyt historiens gang og ikke bry deg for mye om ting ikke går som du vil.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...