Gå til innhold

DC Universe Online


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er ett MMO så det vil selvfølgelig ta litt lenger tid før det kommer en review. Spillet er genialt så jeg anbefaler ett kjøp.

 

Det var i og for seg derfor jeg hadde håpet på en midlertidig review, noe lignende den eneste jeg har funnet, nemlig IGN sin. http://pc.ign.com/articles/114/1143429p1.html

 

Takker for svar, men jeg glemte å nevne en ting. Det er PC versjonen som er aktuell for meg. Fortell gjerne om spillet uansett plattform, men jeg vil gjerne høre noe om kontrollene i PC-versjonen. :)

Endret av Anatomi
Lenke til kommentar

Er en tråd om det allerede :)

 

Jeg spiller det og det er DRITFETT!

Fullstendig åpne verdener på størrelse med GTAIV x 2.

Full open PVP på pvp serverne og alt av kamp er i realtime så det føles virkelig fantastisk ut.

Jeg tok ut 5 spillere alene tidligere idag siden jeg angrepene mine toucha alle 5 spillerne samtidig hehe.

 

Eneste minuset er at grafikken er på linje med city of heroes, bare litt bedre. Men det er absolutt et bra MMO med nok av innhold virker det som. Voice acting på quests også.

http://www.innlegg.no/index.php?showtopic=19007

Endret av Avean
Lenke til kommentar

Er så utrolig usikker på om jeg skal kjøpe dette eller ikke.

Ble utrolig skuffa over "champions online", og jeg har ikke noe som helst slags form for "superhelt dilla" heller. Er derfor usikker på om det er noe for meg. Men, jeg har en mistanke om at junior vil digge det. Setter pris på gode mmorpg, så jeg må innrømme at det frister med et kjøp. 290,- kroner direkte fra SOE store er jo ikke all verden heller.

Lenke til kommentar

Champions Online likte ikke jeg heller. Champions Online var mer eller mindre som WoW, auto targeting og statiske kamper hvor dere står og beregner hit eller miss på hverandre som fleste MMO. Her må du fysisk treffe vedkommende, gjerne ta ibruk fysikken og løfte opp objekter og kaste på fienden :)

Fyrer jeg igang en virvelvind så påvirkes det ikke bare fiendene mine, men biler og objekter rundt flyr også hvis de er i nærheten. Langt mer dynamisk gameplay enn hva MMO vanligvis tilbyr. Du har utstyr her også som booster stats osv men føler du har mer sjanse i dette spillet. Du trenger ikke å grinde for epics i 2år og forkaste alt sosialt liv for å drepe noen i PVP.

Endret av Avean
Lenke til kommentar

Heisann,

tenkte jeg skulle hive meg inn i diskusjonen.

 

Jeg har spilt siden launch, i går. Og liker spillet. Det er billig, fin grafikk, morsomme kamper, kule outfits, rewards, powers, effekter etc.

 

Kort oppsumert frem til nivå 10.

 

minus:

noen statiske npc-er, "wow, you look very strong". Så repeteres dette en del ganger.

spillet kan henge seg under starter biten, alt+tab og inn igjen i spillet løser som regel problemet, men noen ganger blir jeg disconnected fra spillet.

Sony online er ikke akkurat min favoritt utgiver, for eksempel, så kan man ikke ha flere dc universe på en og samme konto, slik som i wow. Her gikk jeg fe, og aktiverte et spill nr 2 på samme soe, konto og får beskjed fra kundeservice, beklager vi kan ikke gjøre noe med det, når du først har aktivert spillet hos soe. Men jeg kunne få 100 dagers fri spilletid, det skulle jo gi meg om trent spillverdien igjen. Siden SOE er billigere enn steam. Fy skam dere steam.

 

Pluss:

Masse

ikoniske krefter som man unlocker på level 10 er fantastiske.

Spillet er billig og bra, løp og kjøp.

Mange guild er oppe å kjøre.

pvp biten virker meget bra så langt, må undersøke saken nærmere.

 

Dersom man har litt lyst til å prøve dette spillet, så kjøp det, prøv det. Det er myyyyye bedre enn siste final fantasy og aion.

Alt i alt er jeg veldig fornøyd, skal nå gå å kjøpe min tredje utgave av DC Universe, så det så.

Lenke til kommentar

Heisann,

tenkte jeg skulle hive meg inn i diskusjonen.

 

Jeg har spilt siden launch, i går. Og liker spillet. Det er billig, fin grafikk, morsomme kamper, kule outfits, rewards, powers, effekter etc.

 

Kort oppsumert frem til nivå 10.

 

minus:

noen statiske npc-er, "wow, you look very strong". Så repeteres dette en del ganger.

spillet kan henge seg under starter biten, alt+tab og inn igjen i spillet løser som regel problemet, men noen ganger blir jeg disconnected fra spillet.

Sony online er ikke akkurat min favoritt utgiver, for eksempel, så kan man ikke ha flere dc universe på en og samme konto, slik som i wow. Her gikk jeg fe, og aktiverte et spill nr 2 på samme soe, konto og får beskjed fra kundeservice, beklager vi kan ikke gjøre noe med det, når du først har aktivert spillet hos soe. Men jeg kunne få 100 dagers fri spilletid, det skulle jo gi meg om trent spillverdien igjen. Siden SOE er billigere enn steam. Fy skam dere steam.

 

Pluss:

Masse

ikoniske krefter som man unlocker på level 10 er fantastiske.

Spillet er billig og bra, løp og kjøp.

Mange guild er oppe å kjøre.

pvp biten virker meget bra så langt, må undersøke saken nærmere.

 

Dersom man har litt lyst til å prøve dette spillet, så kjøp det, prøv det. Det er myyyyye bedre enn siste final fantasy og aion.

Alt i alt er jeg veldig fornøyd, skal nå gå å kjøpe min tredje utgave av DC Universe, så det så.

 

Takk for den! Informativ og fin. Det frister så absolutt. Har en venn på skype atm, som babler i vei om start-område han nå er i. Spillet virker som "noe annet" enn de tradisjonelle MMO'ene, noe det kanskje kan være lurt å forvente seg også.

 

Èn siste ting vil jeg ha svar på: Hvordan fungerer kontrollsystemet uten "mus" og den type targeting?

Lenke til kommentar

Har ikke hatt store problemer med targetingen, det fungerer fint for meg. To ting som jeg kan legge til på Pluss delen. Veldig bra voice acting(!), og verdenen man er i er noe av det bedre jeg har sett i et MMO. Har bare vært i Gotham og Metropolis så langt. Noe som er negativt etter min mening er hvordan PvPen fungerer. Rundt 80% av kampene dreier seg om stun og stun lock. Spillet har tilogmed en egen break stun knapp :p (Shift).

Lenke til kommentar

Heisann,

tenkte jeg skulle hive meg inn i diskusjonen.

 

Jeg har spilt siden launch, i går. Og liker spillet. Det er billig, fin grafikk, morsomme kamper, kule outfits, rewards, powers, effekter etc.

 

Kort oppsumert frem til nivå 10.

 

minus:

noen statiske npc-er, "wow, you look very strong". Så repeteres dette en del ganger.

spillet kan henge seg under starter biten, alt+tab og inn igjen i spillet løser som regel problemet, men noen ganger blir jeg disconnected fra spillet.

Sony online er ikke akkurat min favoritt utgiver, for eksempel, så kan man ikke ha flere dc universe på en og samme konto, slik som i wow. Her gikk jeg fe, og aktiverte et spill nr 2 på samme soe, konto og får beskjed fra kundeservice, beklager vi kan ikke gjøre noe med det, når du først har aktivert spillet hos soe. Men jeg kunne få 100 dagers fri spilletid, det skulle jo gi meg om trent spillverdien igjen. Siden SOE er billigere enn steam. Fy skam dere steam.

 

Pluss:

Masse

ikoniske krefter som man unlocker på level 10 er fantastiske.

Spillet er billig og bra, løp og kjøp.

Mange guild er oppe å kjøre.

pvp biten virker meget bra så langt, må undersøke saken nærmere.

 

Dersom man har litt lyst til å prøve dette spillet, så kjøp det, prøv det. Det er myyyyye bedre enn siste final fantasy og aion.

Alt i alt er jeg veldig fornøyd, skal nå gå å kjøpe min tredje utgave av DC Universe, så det så.

 

Takk for den! Informativ og fin. Det frister så absolutt. Har en venn på skype atm, som babler i vei om start-område han nå er i. Spillet virker som "noe annet" enn de tradisjonelle MMO'ene, noe det kanskje kan være lurt å forvente seg også.

 

Èn siste ting vil jeg ha svar på: Hvordan fungerer kontrollsystemet uten "mus" og den type targeting?

 

jeg bruker mus og keyboard siden jeg har pc versjonen. Ser at mange bruker gamepad, smak og behag.

 

Jeg bruker tab til å låse meg på målet, men mange av mine angrep, uansett char. har aoe effekt, samt at jeg beveger meg som regel opp og ned , full fart, sparker rumpe osv. Så man tar fort ut en 3-4 stk rundt seg samtidig. En annen smart ting er at når man kommer godt i gang med "killingen" så dropper jo hver mob, quest item, xp, cash etc. I stedet for å springe,fly rundt som en tulling etter dette, holder man bare inne Ctrl, så kommer alt flygende til deg som om du var et sort hull.

 

Lagde meg en char. med mal i fra beastboy, kan skape seg om til dyr, har varulv og flygende dino(pethodactryl eller noe sånt) atm. Han er healer i utgangspunktet.

Lenke til kommentar

Først så var jeg litt skeptisk på dette siden jeg ble skuffet over Champions Online. Men det ser ut til at folk faktisk liker spillet, og etter at jeg har sett en del videoer på youtube, så begynner dette å nærme seg et kjøp for meg også.

 

Om folk har tid, gjærne svar til denne posten om du likte/ikke likte spillet og hvorfor? Er det å anbefales?

 

Hadde blitt svært takknemlig for det.

Lenke til kommentar

Først så var jeg litt skeptisk på dette siden jeg ble skuffet over Champions Online. Men det ser ut til at folk faktisk liker spillet, og etter at jeg har sett en del videoer på youtube, så begynner dette å nærme seg et kjøp for meg også.

 

Om folk har tid, gjærne svar til denne posten om du likte/ikke likte spillet og hvorfor? Er det å anbefales?

 

Hadde blitt svært takknemlig for det.

Jeg synes DCUO er sinnsykt mye bedre enn Champions Online!

Kampsystemet er noe likt, men bedre. Grafikken og animasjonene er bra. Det at det er DC-basert gjør det bare bedre.

Lenke til kommentar

Først så var jeg litt skeptisk på dette siden jeg ble skuffet over Champions Online. Men det ser ut til at folk faktisk liker spillet, og etter at jeg har sett en del videoer på youtube, så begynner dette å nærme seg et kjøp for meg også.

 

Om folk har tid, gjærne svar til denne posten om du likte/ikke likte spillet og hvorfor? Er det å anbefales?

 

Hadde blitt svært takknemlig for det.

 

Det er veldig gjennomført, i europa er det 2 servere, 1 pvp og 1 pve, men det fine er at man kan lage seg veldig mange forskjellige char. Og det er viktig å prøve seg fram, riktig våpen, riktig power etc.

 

Vel verdt pengene, jeg har tross alt kjøpt 3 lisenser, lol.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...