Gå til innhold

Skyrim-tråden: hvor dragefødte møtes for å prate om løst og fast


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Takk for svar. Jeg setter pris på en god forklaring som du gav meg (pluss er selvsagt gitt) og jeg må si at dette spillet er krevende for en nykommer til denne serien og sjangere. Mye informasjon, navn, steder, historikk og tips som man hele tiden får slengt i trynet. Forhåpentligvis går det noe raskere å komme seg frem i skyrim med tipsene du gav meg! :)

Skyrim er det første rollespillet som virkelig har fenget meg også, har tidligere bare likt strategi og FPS. Forumet her og Skyrim-wiki har vært til stor hjelp, og har startet ny karakter en håndfull ganger fordi jeg har lært at jeg vil gjøre ting anderledes etterhvert som jeg lærer både spillet og sjangeren bedre. Vil rette en stor takk til alle som bidrar til en bedre spillopplevelse for nybegynnere som meg.

Lenke til kommentar

-----------

Noen som kan forklare Poisoned perk, har ikke noe poison pots på meg akkurat nå,

Men hva er det den perk'n egentlig gjør, jeg trodde at når jeg var i stealth så fikk jeg opp et nytt alternativ mellom å pickpocket eller poison.

 

Når du pickpocketer åpner du jo inventory på samme måte som i barter/loot, og du kan også plassere items DU har inn i inventory til den andre. Plasserer du da en poison i inventoryet hans, vil han ta skade/poison-effekten.

 

Litt som å reverse pickpockete håndgranater i Fallout :whistle:

Lenke til kommentar

-----------

Noen som kan forklare Poisoned perk, har ikke noe poison pots på meg akkurat nå,

Men hva er det den perk'n egentlig gjør, jeg trodde at når jeg var i stealth så fikk jeg opp et nytt alternativ mellom å pickpocket eller poison.

 

Når du pickpocketer åpner du jo inventory på samme måte som i barter/loot, og du kan også plassere items DU har inn i inventory til den andre. Plasserer du da en poison i inventoryet hans, vil han ta skade/poison-effekten.

 

Litt som å reverse pickpockete håndgranater i Fallout :whistle:

Tror jeg står over den perken da.

Velger heller 'Extra pockets'.

Lenke til kommentar

what? jeg giftet meg med aela the huntress :w00t:

 

men når sermonien var ferdig så forsvant hun :cry:

hvor har hun dratt?

er det liksom noe etter sermonien er ferdig likzm kake eller noe eller?

Sjekket du tilbake i jorrvaskr (eller hva f. den heter :p ) - hallen til Companions?

 

Men ja, som med kurtisen, så er sermonien og festingen i Skyrim kort og brutal. The cake is a lie og alt det derre.

Endret av MrLee
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Okay. Så nå har jeg mistet min lvl 45 Nordmann.

Full daedric, masse artefacts, penger, DB, Companions, Thiefes GUILD, og så mye jeg hadde gjort med ham!

Alt borte.

Jeg har fortsatt savefiles, men Steam har klart å hemme opp så jeg ikke kan få dem inn i spillet.

Jeg har googlet en del, og skal google litt mer, men kan noen her hjelpe meg hvis dere har noen tips?

Lenke til kommentar

Legg savefilene i my documents -> my games -> Skyrim -> saves

 

?

 

Det er der filene til den gamle saven ligger.

Min nye save ligger i en egen fil som heter Skyrim, før du kommer inn på "My games". Jeg bare fjernet de filene som var i Documents > Skyrim til Documents > My games > Skyrim

Jeg fant det ut selv, men du fikk meg til å ta enda en titt på saken som jeg hadde tatt en titt på men som jeg ikke klarte å fikse da, men nå :p

Lenke til kommentar

Hmmmmmm. Noen andre som har vært borti dette? Først hadde jeg en svart hest. Så kjøpte jeg en hvit hest (egentlig buckskin, den ble hvit pga. en mod) - SELV OM den svarte ikke var død. Så bruker jeg den hvite en god stund, helt til plutselig, når jeg ankommer en stall, ser en svart hest med hvit man - og jaggu var den ikke min. Tenkte først det var moden som gjorde dette (ga hvit man til svart hest), men når jeg sjekker ser det ikke ut som det er tilfellet (http://static.skyrimnexus.com/downloads/images/596-1-1322084437.jpg). Er det mod, eller er det fordi jeg både har en hvit og en svart hest... som liksom har... merget? :hmm:

 

Jeg vet jeg ganske enkelt kan sjekke dette ved å de- og reaktivere modden, men.... jeg tør ikke, i tilfelle den forsvinner, hesten er jo dritkul! :D

 

 

2012-01-01_00014.jpg

 

Edit: Prøvde å sjekke ut de svarte hestene i Whiterun også, men der var de utsolgt gitt... :p

Endret av christinahk
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...