Gå til innhold

Skyrim-tråden: hvor dragefødte møtes for å prate om løst og fast


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Opplevde akuratt det samme, XFXforce. Jeg stoppet også på level 50 med tyven min. Følte at jeg hadde gjort det som gjøres kan, både guilds og karakterprogresjon. Hadde makset alle skills som hadde noe med stealth å gjøre, og det begynnte å bli kjedelig. Men jeg startet en mage, og har kommet meg til lvl 15. Storkoser meg atter en gang. Veldig anderledes spillestil. I tillegg dro jeg til steder på kartet jeg ikke hadde utforsket så godt på min første karakter.

Endret av Skurupu
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

Det jeg synes mangler i spillet (og som delvis er nevnt tidligere i tråden), er "item search quests".

 

F.eks; Finne alle delene til et superduper sverd (og så sette det sammen) eller bygge opp legendarisk armour sett gjennom flere Quest.

 

Det er litt trist (føles feil) at du selv smir de beste gjenstandene...

Lenke til kommentar

Det jeg synes mangler i spillet (og som delvis er nevnt tidligere i tråden), er "item search quests".

 

F.eks; Finne alle delene til et superduper sverd (og så sette det sammen) eller bygge opp legendarisk armour sett gjennom flere Quest.

 

Det er litt trist (føles feil) at du selv smir de beste gjenstandene...

Slike quester hadde jeg også likt. Men hey, spillet er enormt. Ikke mist motet.

 

Når det gjelder smithing er jeg uenig. Jeg digger det de har gjort og at spilleren får muligheten til å smi bra gear. Det gir spillet liksom noe ekstra. Det jeg synes er negativt med smithing er hvor enkelt det er å levle opp, om du bare har penger.

Vet ikke om jeg er inne på dine tanker nå, men hadde likt å gjøre den type quest du nevner, for så å få belønnelse av å lære om smithing, slik at skill level på den måten øker. Samtidig kunne man jo også beholdt leveling-systemet man har nå, men gi mindre poeng for hver gjenstand smidd. Nå kompliserer jeg det veldig for meg selv, men tror jeg har fått frem poenget mitt. Dermed skal jeg knipe att!

 

Edit: Får slenge med at jeg har satt ned foten og tatt en pause fra Xboxen for å fokusere på eksamen. Savner Skyrim, men juleferien vil by på mye moro. Gleder meg til å kunne spille uten følelsen av samtlige innleveringsdeadlines på skuldra.

Endret av Edian
Lenke til kommentar

Du sammenligner vel ikke Dunmer og Falmer nå?

 

Falmer som er snø-alver (var er vel mer korrekt her), som er de opprinnelige beboerne av Skyrim.

 

Husker du hvordan Dunmer oppførte seg i Morrowind? Verre enn Stormcloaks ;)

Klart jeg gjør.

Dunmer for lyfe!

 

Jeg liker dark elves, okay? Mye bedre enn de snotty high elves. Wood elves er okay, snow elves var sikkert okay en gang i tiden, mens det de nå er blitt takket være nords og diverse ... Ikke like okay. :p

Lenke til kommentar

Det jeg synes mangler i spillet (og som delvis er nevnt tidligere i tråden), er "item search quests".

 

F.eks; Finne alle delene til et superduper sverd (og så sette det sammen) eller bygge opp legendarisk armour sett gjennom flere Quest.

 

Det er litt trist (føles feil) at du selv smir de beste gjenstandene...

 

Daedra-questa er jo litt sånn - du får iallefall ting med unik utsjånad, noko eg har ein greie for å samle på i desse spela. :p

Lenke til kommentar

Opplevde akuratt det samme, XFXforce. Jeg stoppet også på level 50 med tyven min. Følte at jeg hadde gjort det som gjøres kan, både guilds og karakterprogresjon. Hadde makset alle skills som hadde noe med stealth å gjøre, og det begynnte å bli kjedelig. Men jeg startet en mage, og har kommet meg til lvl 15. Storkoser meg atter en gang. Veldig anderledes spillestil. I tillegg dro jeg til steder på kartet jeg ikke hadde utforsket så godt på min første karakter.

 

 

Det hørest bra ut, har fortsatt ikke fått testet ut Destruction så mye. Har heller ikke rørt Conjuration, Restoration eller Illusion i det hele tatt. Kanskje jeg skal lage meg en ny en og fokusere på desse skillene. Skal også unngå å bruke hestetransporten til å utforske alle storbyene i starten, siden det gjør slik jeg aldri går mellom byene og derfor ikke får utforsket veldig mye imellom dem. Har hørt mye prat om ''Battlemage'', kanskje det er noe jeg skal prøve..

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-J0FoqSqMwq

Hva er lurt å tenke på når man er battlemage? Hva slags våpen/magi burde jeg bruke? Hvilke perks burde ta?

Aldri gå one-hand sammen med destruction. Fokusér på 1-2 support magic-skills (alteration, restoration, conjuration, etc.) ved siden av den skillen du velger for å gjøre skade. Heavy armor er en selvfølge.

Hva er galt med destruction og one hand? :hmm:

Lenke til kommentar

Det jeg synes mangler i spillet (og som delvis er nevnt tidligere i tråden), er "item search quests".

 

F.eks; Finne alle delene til et superduper sverd (og så sette det sammen) eller bygge opp legendarisk armour sett gjennom flere Quest.

 

Det er litt trist (føles feil) at du selv smir de beste gjenstandene...

 

 

Jeg har gjort en slik quest, fikk ett sverd med enchanten ''Chance on hit to instantly kill'' på. Det er jo ikke så værst? :) Skulle samle 3 eller 4 deler til ett sverd.

Lenke til kommentar

Hva er lurt å tenke på når man er battlemage? Hva slags våpen/magi burde jeg bruke? Hvilke perks burde ta?

Aldri gå one-hand sammen med destruction. Fokusér på 1-2 support magic-skills (alteration, restoration, conjuration, etc.) ved siden av den skillen du velger for å gjøre skade. Heavy armor er en selvfølge.

Hva er galt med destruction og one hand? :hmm:

De erstatter hverandre i stedet for å gjøre deg bedre. Det er derfor bedre å fokusere på én måte å gjøre skade på i vanlig combat i stedet for å ende opp med to middemådige måter. Bruk heller perks/exp på andre, mer nyttige ting som support-magi som faktisk gir deg noe.

Lenke til kommentar

Pingas, du er battlemage sant? Når du snakker om 1H, mener du da den som blir laget av Conjuration? Bound eller noe..

 

Kan du si litt om Battlemages, siden jeg lurer på å lage meg en?

 

Ja, brukte mye conjuration. Men nei, bound våpen er dårlig, med mindre du mangler et godt våpen. Conjuration brukte jeg hovedsaklig for summons (2x dremora lord er helt latterlig sterkt), og astronachs er gode mens du levler.

 

Om du vil spille battle-mage vil jeg foreslå one-hand, heavy armor + 1-2 support-magityper. Dette er fordi heavy armor har noe mindre magicka-regeneration i begynnelsen, så du kan gjøre god skade med melee, mens du har andre hånda åpen for magi.

 

Det er opp til deg hva du velger av magi – du kan bruke restoration, conjuration, illusion, alteration – men destruction er overflødig om du går one-hand (og en ville ikke hatt tilstrekkelig mana).

Endret av Pingas
Lenke til kommentar

Vet ikke helt hva jeg gjør, men jeg har tatt 2 lvls i berserker og beveger meg litt oppover 2H treet. Bruker greatsword så jeg har et par lvl i Deep Wounds og champion's stance også. Og et par levels i block-treet. Har ingen spesifikk "plan". Vil bare bli best mulig 2h warrior egentlig.

 

Kjøpte 5 levels med heavy armor training hos en kar, så HA er på lvl 32 nå. Er laaangt opp til den perken som gir null weight på heavy armor :/

 

Bruker heavy på arms, feet, head, legs, så jeg plukka Well fitted som gir 20% mere armor med full heavy sett.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...