Gå til innhold

Sniktitt: Diablo III (PC, Mac)


Anbefalte innlegg

 

Joda.. Men da kan heller de med dårlig PC stille ned grafikken, også får vi andre nyte full grafikk. Dårlig unnskyldning fra Blizzard (latskap) om de ikke orker å ordne spillet så pent som mulig om grunnen deres er at "flest mulig skal kunne nyte spillet" osv.

 

Latskap? Det er latskap å lage ein 3D-motor som ikkje berre ser bra ut med alt på maks, men samtidig er så skalerbar at folk med relativt svake maskiner kan køyre spelet?

 

Om du forventa at D3 skulle sjå ut som Crysis i fugleperspektiv så har du nok forresten vore litt naiv ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Joda.. Men da kan heller de med dårlig PC stille ned grafikken, også får vi andre nyte full grafikk. Dårlig unnskyldning fra Blizzard (latskap) om de ikke orker å ordne spillet så pent som mulig om grunnen deres er at "flest mulig skal kunne nyte spillet" osv.

 

Latskap? Det er latskap å lage ein 3D-motor som ikkje berre ser bra ut med alt på maks, men samtidig er så skalerbar at folk med relativt svake maskiner kan køyre spelet?

 

Om du forventa at D3 skulle sjå ut som Crysis i fugleperspektiv så har du nok forresten vore litt naiv ;)

 

hehe, Crysis nivå er det vel ingen som forventer, men finnes en mellomting.. :)

Lenke til kommentar

Hva slags idioter er det som diskuterer hva slags stemning det er i D3 (NÅ)?

Har hørt de som klager over at det ikke er mørkt nok og dårlig grafikk.

Tror da at det hjelper å være lyst når man viser frem klasser, så ser du bedre hva de gjør! Og grafikken kommer nok etterhvert, det som er det viktig nå er nok å få opp gameplayed og klassene (skikkelig)! Også er det jo resten av historia, stemninga, PvPen, osv.

Håper at de går for gameplay over grafikk! Var ikke så mange som klagde over grafikk å stemning nå :p

 

Spesielt dumt og komme med stemning, da skal du heller diskutere stemningen i cinematics teaserne! Ikke i class videos!!

Lenke til kommentar

Stillbilder kan være misvisende, og Titan Quest var et helt greit spill, men det er vel lov å forvente "litt" bedre grafikk enn det som ble servert for 4 år siden.

 

Dersom Diablo 3 opererer med samme type prosedyriske, tilfeldige generering av spillområder som de gjorde i både Diablo 1 og 2, synes jeg ikke forutsetningene for sammenlikning er særlige gode. Titan Quest er fullstendig statisk, og alle områdene - ned til hvert minste gresstrå og støvkorn - identiske hver gjennomspilling.

 

Ellers tviler jeg på at alle disse alphabuildene man henter screenshots fra operer med høyest mulig detaljnivå - i beste fall medium.

Endret av Zealuu
Lenke til kommentar

Looking good (gameplay). Dog synes jeg grafikken ser svak ut til å være 2010.. Men men.. Er ikke derfor man spiller Diablo, men hadde ikke skadd om de shinet det litt mer opp.

Bedre om de har litt redusert grafikk, slik at man ikke trenger en monsterPC for å spille det uten lagg. Ikke at jeg tror det hadde vært noe problem for PCen min, men fint uansett, at alle folk kan spille det med en vanlig PC.

 

Joda.. Men da kan heller de med dårlig PC stille ned grafikken, også får vi andre nyte full grafikk. Dårlig unnskyldning fra Blizzard (latskap) om de ikke orker å ordne spillet så pent som mulig om grunnen deres er at "flest mulig skal kunne nyte spillet" osv.

 

Men, jeg presiserer: Gameplay er viktigere, men jeg synes likevel grafikk har stor innvirkning på totalopplevelsen.

Ja, Blizzard er kjent for latskapen sin når de gir ut spill.
Lenke til kommentar

Gameplayet osv ser moro ut, men føler ikke de har klart å beholde atmosfæren fra de tidligere spillene. Får vel satse på at noen lager en mod som fikser dette. Håper i det minste de har beholdt den stemningsfulle musikken. For må si jeg er ganske skeptisk til det visuelle uttrykket. =/

 

Det er Russell Brower som har komponert musikken. Matt Uelmen er ikke med på lasset i D3. Men det skal visstnok være en litt redigert utgave av Tristram temaet i D3. Så vidt jeg vet er det ikke spesifisert noen plass hvem som står for den redigeringen, men antar det er Uelmen selv siden det er hans "åndsverk" for å si det sånn.

 

"Russell Brower composed the music for Diablo III. When composing for the orchestra, he tried to respect the Wagnerian style from Lord of Destruction expansion of the second game in the series. The Overture is considered the main theme of the game and it has been performed by the Eminence Symphony Orchestra. A similar composition was used on the Cinematic Teaser Trailer of the game. The Tristram theme from the first Diablo videogame, also used in the second game, is present in Diablo III with few changes."

 

Husker også å ha lest at han prøvte å respektere "Diablo stilen" generelt. Altså ikke bare den symfoniske delen.

 

Synes soundtracket i Diablo 1 & 2 (spesielt oppfølgeren) er helt fantastisk. 50% av spillet for min del! Men avogtil må vi bare innse at bygones er bygones. Har troen på at soundtracket i D3 blir bra det også, men av et annet kaliber. Matt Uelmen er en svært dyktig musiker, samme er jo Russell Brower av det jeg har hørt.

 

Anbefaler å laste ned (eventuelt kjøpe) soundtracket til D2 og høre det for seg selv. Helt vanvittig detaljert og variert lydbilde. Spesielt Act 3. Det er også litt annerledes enn i selve spillet.

Lenke til kommentar

 

Dersom Diablo 3 opererer med samme type prosedyriske, tilfeldige generering av spillområder som de gjorde i både Diablo 1 og 2, synes jeg ikke forutsetningene for sammenlikning er særlige gode.

 

Det vil ikkje vere like stor grad av tilfeldige områder i D3. Uteområder vil vere meir statiske, medan grotter og slikt skal vere tilfeldig som før. Det vil sjølvsagt vere unntak frå begge, men ser ut til å bli slik no i alle fall :)

Lenke til kommentar

Syns det er ufattelig tåpelig og kritisere grafikken. Slik som skjermbildene viser så ser det rett og slett nydelig ut. Folk som er tilhenger av diablo 2 og gjerne eneren vet hvor lite grafikken hadde å si for opplevelsen. Og jeg er en av di, som hyller blizzard for å bygge videre på eneren og toeren, uten å føkke opp spillet for å "mette" grafikk horer ;) det er en stygg felle som mange utviklerer har snubla i desverre.

 

Kudos til blizzard for diablo serien.., fra en vanligvis blizzhater ;)

Lenke til kommentar

@Istapp

 

Enig i det med soundtracket, det er en stor del av stemningen. Så får håpe de klarer å beholde stilen. Hører på D1 og D2 (+LOD) soundtracket stadig vekk. Har likevel problemer med grafiske stemningen, håper soundtracket klarer å overdøve det visuelle inntrykket. :)

 

@Xifi

 

hvis du sikter til meg, så dømmer jeg ikke utifra bildene, men gameplayvideoene som ligger ute. Liker hva de har gjort med gameplay-aspektene, men er bare noe med grafikkstilen som ikke føles riktig (for min del). Kan være shadingen og at vegetasjonen blir veldig blury pga det. Jeg har spilt Diablo siden D1 til D2: LOD mest på LAN, men også solo og er stor fan av hele serien. Derfor jeg er så redd for at de skal endre noe med serien som ikke står i stil med de forrige spillene. :)

 

@Ghaundan

Nei, jeg sikter mer til atmosfæren til spillet. Se det jeg skrev over. Er bare redd for at endringene i grafikkstilen vil påvirke stemingen til spillet. Håper på det beste ofc, men dere skjønner vel skepsisen når man snakker om et så etterlengtet spill. ;)

 

@Civilix

 

After months of "probably" type comments, Hardcore was confirmed as a Diablo 3 feature in August, 2010. Here's a brief timeline of official statements on the subject.

kilde

Endret av NightReaper
Lenke til kommentar

Jess, hardcore skal det bli! Dette vil også gjelde i PvP, noko som åpnar opp for ekstremt intense kampar for dei som tørr. PvP har aldri vore så viktig for meg i D1 eller D2, men kjem nok til å prøve litt meir i D3 no som det blir litt meir organisert. Men HC PvP? Trur pulsen min hadde vore så høg at eg ikkje hadde klart å trykke ein einaste knapp.

 

No som alle klassane er ute. Er det noko dykk saknar? Kva blir den første klassen dykk vil prøve ut?

 

NightReaper:

Får håpe du har vett nok til å vente til spelet er ferdig, og du faktisk har prøvd det, før du gjere opp di endelege meining om grafikken i alle fall. Skepsis er sunt det, så lenge ein tørr å utfordre den ;)

 

Hadde Diablo 3 hatt denne tegneseriegrafikken hvis WoW ikke hadde eksistert ? Bare et lite spørsmål :)

 

Ser ikkje kvifor folk kallar det teikneseriegrafikk, det gjev meg meir assosiasjonar til noko slikt enn D3.

 

Uansett, spørsmålet ditt kan best svarast med eit nytt spørsmål, hadde WoW hatt sin grafikkstil om WC3 ikkje hadde eksistert?

Endret av LMH
Lenke til kommentar

Jeg skjønner ikke hvorfor folk tolker grafikken på "god" og "dårlig" grafikk.

Det vi har imot grafikken er at den overhodet ikke har noe å gjøre med vår kjære Diablo-grafikk.

Det er en helt annen grafikk-art.

Det er på samme måte som at både Mario og Gran Turismo kan ha svært god grafikk, men det er overhodet ikke samme type grafikk.

Vi vil ha den type grafikk som ikke er like inspirert av Mario (Eventuelt WoW).

Og selvfølgelig har WoW og WC3 samme type grafikk... Warcraft 3 og World of Warcraft er strengt tatt direkte relatert til hverandre. Hadde de ikke hatt samme type grafikk hadde vi heller reagert på dét.

 

På samme måte hadde folk reagert om Gran Turismo plutselig hadde fått grafikk (Som gjerne var så psycho bra den bare ville), men var lik Mario Kart...

Hvorfor er dette vanskelig å forstå?

Jeg skjønner ikke hvorfor de i utgangspunktet heller vil gjøre dette med WoW-grafikk, istedetfor å gjennomføre det slik de har gjort to ganger tidligere...

Lenke til kommentar

Det er på ingen måte vanskeleg å forstå.

 

Grunnen til at eg nemde WC3 er fordi svaret på spørsmålet er opplagt. Akkurat som svaret på spørsmålet til brukaren over meg.

 

Jeg skjønner ikke hvorfor de i utgangspunktet heller vil gjøre dette med WoW-grafikk, istedetfor å gjennomføre det slik de har gjort to ganger tidligere...

 

Du meiner isometrisk 2D? Tja, føler kanskje det er meir naturleg med eit hopp fram til 3D no. Neida, men grunnen er jo mest sannsynleg at Blizzard har tatt ei vurdering og funne ut at dette er det beste. Blizzard meiner denne stilen dei har valt no vil fungere betre enn kva no enn dykk andre vil ha, og eg ser ingen grunn til å tvile på det. Det fungerte bra i WC3, WoW og SC2, ser ikkje kvifor det ikkje skal gjere det i D3.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...