Gå til innhold

Demo: Mafia II (X360, PC, PS3)


Anbefalte innlegg

Jeg prøvde demoen i går, og likte det jeg så. :) Gleder meg sykt til dette dumper ned i postkassa mi. Går for Xbox utgaven, da jeg ikke er sikker på om min en gang så brutale PC er så brutal lenger nå. Hva grafikken angår, så er det som Xboxen presterer helt greit for meg.

 

Eneste jeg ikke likte helt er at det ikke ser ut til at man kan skyte mens man kjører. Hadde vært greit å kunne når en snut (eller annet pakk) blir litt for nærgående! :whistle:

Endret av Lampelego
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Spillmotoren er optimalisert som det synger etter da.

Det laster inn på 3 sekund her, jeg kan til og med kjøre 16 AA på spillet uten ytelsestap som jeg merker.

De gutta her kan jobben sin ihvertfall.

 

HD5870 btw.

 

Jævlig lyst på nvidia kort nå for å få PhysX

Endret av Avean
Lenke til kommentar

Etter å ha sett denne sammenligningen på youtube, http://www.youtube.com/watch?v=qzkIhgp27r8, er jeg ikke i tvil om at det blir 360 utgaven på meg. PS3 versjonen ser jo helt forferdelig ut, spesielt den sekvensen der man går ned til flammehavet i kjelleren. 360 utgaven så veldig mye bedre ut. Synd da jeg hadde tenkt å gå for PS3 utgaven pga eksusiv DLC.

PC ser jo fantastisk bra ut.

Forskjellen på X360 og PS3 er nok særs litan til vanleg. Men nokre stader såg PS3 skikkeleg dårleg ut. Spesielt i den scena du nemnar der dei skal ned i kjellaren der det brenn.

Lenke til kommentar

Det konsollspillere går glipp av i Mafia II er den glimrende PhysX-motoren til nVIDIA!

 

Det er fhysX på konsoll også. Står i allefall det på loade skjermen.

Det du sier er rigktig, men ikke helt :p

Konsollene får en nedskalert versjon av PhysX og kommer ikke til å ha avanserte partikkeleffekter eller imitasjon av ekte klesstoff.

De får altså bare en smakebit, ikke hele pakka. Det blir for my for konsollene.

 

 

 

_____________________________________________________________________________________________

SAMMENLIGNING AV ALLE VERSJONENE:

http://www.youtube.com/watch?v=qzkIhgp27r8

 

Scene 1: Biler som eksploderer

- Xbox 360 og PS3 ser omtrent likt ut. Prefabrikerte effekter uten ordentlig fysikk. Eksplosjonene er like og etterlater ingen partikler på bakken annet enn glass.

- PC kan skilte med partikler som blir slengt rundt pga. eksplosjonen og blir liggende på bakken.

 

Scene 2: Pillar som uthøles av kuler

- Xbox 360 og PS3 ser omtrent likt ut. Partikler slenges vekk fra skuddsårene, men forsvinner når de treffer bakken.

Effekten ser ferdiglagd ut. Færre partikler slenges rundt.

- PC-versjonen har avansert fysikk som gjør at partiklene slenges ut etter en beregning. Partiklene blir liggendre på bakken.

 

Scene 3: Speilet

Det er her forskjellene kommer tydelig frem.

- PC-versjonen ser uhyre detaljert ut. Refleksjonen er perfekt!

- Xbox 360 gjør en god jobb og har høyt detaljenivå. Refleksjonen ser litt kantete ut.

- PS3-versjonen er ufokusert og mangler detaljer. Bildet er utvasket og kjedelig.

 

Scene 4: Sammenligning on the go

Vanskelig å si noe her, det vises ikke så lett i et in-game fimklipp som når spillet er i gang.

Fargemessig er det mye likt som i scene 3(se kommentarene ovenfor).

 

Scene 5: Ned trappa

- PC-versjonen har nydelige skygger, livlig lys og realistisk røyk.

- Xbox 360 gjør nok en gang en god jobb. Livlige flammer og jevnt over bra. Ikke like detaljert som PC-versjonen, men bra.

- PS3 sliter her og det blir igjen utvaskede farger. Flammene er dølle og kaster ikke lys over veggen på samme måte som Xboxen og PCen klarer.

_____________________________________________________________________________________________

 

HUSK å sette oppløsningen til 1080 for å se forskjellene ;)

 

 

Og hvis noen tror jeg er fanboy kan de ta seg en bolle!

Jeg har PS3 og en PC med GTX 480. Det er jo ingen vits i å lyve når PS3-versjonen ser skuffende ut.

En ekte gamer bryr seg ikke stort om hvilken konsoll som har litt bedre grafikk. Det er spillene som teller ;)

Jeg kan ha det like gøy med min Super Nintendo og Super Mario World som med min PC og Mafia II på max.

Endret av Stigtrix
Lenke til kommentar

Det konsollspillere går glipp av i Mafia II er den glimrende PhysX-motoren til nVIDIA!

 

Det er fhysX på konsoll også. Står i allefall det på loade skjermen.

Det du sier er rigktig, men ikke helt :p

Konsollene får en nedskalert versjon av PhysX og kommer ikke til å ha avanserte partikkeleffekter eller imitasjon av ekte klesstoff.

De får altså bare en smakebit, ikke hele pakka. Det blir for my for konsollene.

 

 

 

_____________________________________________________________________________________________

SAMMENLIGNING AV ALLE VERSJONENE:

http://www.youtube.com/watch?v=qzkIhgp27r8

 

Scene 1: Biler som eksploderer

- Xbox 360 og PS3 ser omtrent likt ut. Prefabrikerte effekter uten ordentlig fysikk. Eksplosjonene er like og etterlater ingen partikler på bakken annet enn glass.

- PC kan skilte med partikler som blir slengt rundt pga. eksplosjonen og blir liggende på bakken.

 

Scene 2: Pillar som uthøles av kuler

- Xbox 360 og PS3 ser omtrent likt ut. Partikler slenges vekk fra skuddsårene, men forsvinner når de treffer bakken.

Effekten ser ferdiglagd ut. Færre partikler slenges rundt.

- PC-versjonen har avansert fysikk som gjør at partiklene slenges ut etter en beregning. Partiklene blir liggendre på bakken.

 

Scene 3: Speilet

Det er her forskjellene kommer tydelig frem.

- PC-versjonen ser uhyre detaljert ut. Refleksjonen er perfekt!

- Xbox 360 gjør en god jobb og har høyt detaljenivå. Refleksjonen ser litt kantete ut.

- PS3-versjonen er ufokusert og mangler detaljer. Bildet er utvasket og kjedelig.

 

Scene 4: Sammenligning on the go

Vanskelig å si noe her, det vises ikke så lett i et in-game fimklipp som når spillet er i gang.

Fargemessig er det mye likt som i scene 3(se kommentarene ovenfor).

 

Scene 5: Ned trappa

- PC-versjonen har nydelige skygger, livlig lys og realistisk røyk.

- Xbox 360 gjør nok en gang en god jobb. Livlige flammer og jevnt over bra. Ikke like detaljert som PC-versjonen, men bra.

- PS3 sliter her og det blir igjen utvaskede farger. Flammene er dølle og kaster ikke lys over veggen på samme måte som Xboxen og PCen klarer.

_____________________________________________________________________________________________

 

HUSK å sette oppløsningen til 1080 for å se forskjellene ;)

 

 

Og hvis noen tror jeg er fanboy kan de ta seg en bolle!

Jeg har PS3 og en PC med GTX 480. Det er jo ingen vits i å lyve når PS3-versjonen ser skuffende ut.

En ekte gamer bryr seg ikke stort om hvilken konsoll som har litt bedre grafikk. Det er spillene som teller ;)

Jeg kan ha det like gøy med min Super Nintendo og Super Mario World som med min PC og Mafia II på max.

 

Konsollene får ikke "nedskalert" PhysX. Det de ikke får er APEX PhysX. Men vanlig PhysX vil fungere som normalt. Dvs at konsollene ikke får mer "blafrene" klær, litt mer partikler osv. Sant og si er det faktisk veldig liten forskjell med APEX på.

Høyere oppløsning, skygger og annen grafikk er noe helt annet.

Lenke til kommentar

Det konsollspillere går glipp av i Mafia II er den glimrende PhysX-motoren til nVIDIA!

 

Det er fhysX på konsoll også. Står i allefall det på loade skjermen.

Det du sier er rigktig, men ikke helt :p

Konsollene får en nedskalert versjon av PhysX og kommer ikke til å ha avanserte partikkeleffekter eller imitasjon av ekte klesstoff.

De får altså bare en smakebit, ikke hele pakka. Det blir for my for konsollene.

 

 

 

_____________________________________________________________________________________________

SAMMENLIGNING AV ALLE VERSJONENE:

http://www.youtube.com/watch?v=qzkIhgp27r8

 

Scene 1: Biler som eksploderer

- Xbox 360 og PS3 ser omtrent likt ut. Prefabrikerte effekter uten ordentlig fysikk. Eksplosjonene er like og etterlater ingen partikler på bakken annet enn glass.

- PC kan skilte med partikler som blir slengt rundt pga. eksplosjonen og blir liggende på bakken.

 

Scene 2: Pillar som uthøles av kuler

- Xbox 360 og PS3 ser omtrent likt ut. Partikler slenges vekk fra skuddsårene, men forsvinner når de treffer bakken.

Effekten ser ferdiglagd ut. Færre partikler slenges rundt.

- PC-versjonen har avansert fysikk som gjør at partiklene slenges ut etter en beregning. Partiklene blir liggendre på bakken.

 

Scene 3: Speilet

Det er her forskjellene kommer tydelig frem.

- PC-versjonen ser uhyre detaljert ut. Refleksjonen er perfekt!

- Xbox 360 gjør en god jobb og har høyt detaljenivå. Refleksjonen ser litt kantete ut.

- PS3-versjonen er ufokusert og mangler detaljer. Bildet er utvasket og kjedelig.

 

Scene 4: Sammenligning on the go

Vanskelig å si noe her, det vises ikke så lett i et in-game fimklipp som når spillet er i gang.

Fargemessig er det mye likt som i scene 3(se kommentarene ovenfor).

 

Scene 5: Ned trappa

- PC-versjonen har nydelige skygger, livlig lys og realistisk røyk.

- Xbox 360 gjør nok en gang en god jobb. Livlige flammer og jevnt over bra. Ikke like detaljert som PC-versjonen, men bra.

- PS3 sliter her og det blir igjen utvaskede farger. Flammene er dølle og kaster ikke lys over veggen på samme måte som Xboxen og PCen klarer.

_____________________________________________________________________________________________

 

HUSK å sette oppløsningen til 1080 for å se forskjellene ;)

 

 

Og hvis noen tror jeg er fanboy kan de ta seg en bolle!

Jeg har PS3 og en PC med GTX 480. Det er jo ingen vits i å lyve når PS3-versjonen ser skuffende ut.

En ekte gamer bryr seg ikke stort om hvilken konsoll som har litt bedre grafikk. Det er spillene som teller ;)

Jeg kan ha det like gøy med min Super Nintendo og Super Mario World som med min PC og Mafia II på max.

 

Konsollene får ikke "nedskalert" PhysX. Det de ikke får er APEX PhysX. Men vanlig PhysX vil fungere som normalt. Dvs at konsollene ikke får mer "blafrene" klær, litt mer partikler osv. Sant og si er det faktisk veldig liten forskjell med APEX på.

Høyere oppløsning, skygger og annen grafikk er noe helt annet.

Jeg brukte ordet "nedskalert" fordi man ikke får hele PhysX-opplevelsen ^^ Den avanserte utregningen og innstillingene ligger i APEX.

Hvis du ikke ser forskjell med APEX av eller på tror jeg du er særdeles lite opptatt av detaljer - jeg ser det lett.

Røyk, vind, partikler, eksplosjoner - alle effekter ser bedre ut og er mer livlige. Det er ingen ting som "fader" vekk etter en eksplosjon.

Det blir liggendre rundt omkring og skaper en mer kaotisk stemning. I et spill som dette liker jeg slikt.

Jeg kommer til å kjøpe PC-versjonen.

 

Jeg vet jo selvfølgelig at oppløsning og slikt ikke har noe med PhysX å gjøre... Ikke behandle meg som en komplett idiot! :p

Jeg kommenterte bare filmen generelt.

Endret av Stigtrix
Lenke til kommentar

Blir nok 360 på meg. Skal teste demoen på PC senere i dag, tenkte jeg, bare for å finne ut om jeg kan dra det noe særlig, og om det ser så my bedre ut. Tenkte jeg skulle spille 360 og PC ved siden av hverandre :) Selvfølgelig er jeg klar over at PC ser bedre ut, uten tvil, men vet ikke om jeg gidder å spille på PC. Er hovedsaklig en konsollgamer, med unntak av enkelte MMOs og slik på PC.

 

EDIT: Glder meg til å finne alle Playboy-bladene :w00t:

Endret av Amored
Lenke til kommentar
Siden Mafia II er et spill som utgis på flere plattformer(cross platform), vil jeg anta at det lider samme skjebne som Tekken 6:

- Xbox 360-versjonen har høyere oppløsning enn PS3-versjonen

- PS3-versjonen har AA og bedre flyt enn 360-versjonen

 

Det er slettes ikke normen ihvertfall. I nesten hvert tilfelle av multiplattformspill kommer xbox best ut. Det irriterer meg litt fordi;

1. Jeg liker PS3en min best ettersom den bråker mindre og jeg slipper kjøpe batterier til kontrollene.

2. Jeg har snart ikke xbox lenger siden jeg flytter til Bergen på søndag.

 

I feks. Red Dead Redemption ser ikke PS3-versjonen ut i forhold til xbox-versjonen. Vil tro inntil det motsatte er bevist at det blir det vanlige, nemlig PC, XBOX og PS3 med dårligst grafikk.

 

Blir uansett PC-versjon her, så, muhahah :) PC-versjonen så ihvertfall helt rå ut !

Endret av Martino
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...