Gå til innhold

Vil prøve meg på JRPG


Anbefalte innlegg

Har veldig lyst å prøve meg på et JRPG nå, men jeg vet ikke hvilket!

Det er jo en hel drøss å ta av her.

 

Har noen få ønsker om hva spillet helst burde inneholde:

-En relativt god historie

-Masse CGI-filmer, helst lange (elsker dette)

-Lett å komme inn i, jeg har aldri prøvd meg på dette før, så et simpelt kampsystem med ikke altfor mye taktikkeri vil nok glede meg

 

Spillet kan være på både PS3 og 360. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg er kanskje litt på viotta og du er kanskje 15 år for seint ute men Final Fantasy VII er absolutt et spill som kan falle i smak. Ja, det er gammelt, nei det inneholder ikke så alt for lange (eller for mange) mellomsekvenser men det er mitt favorittspill gjennom tidene og sannsynligvis (jeg har detti av lasset, så godt mulig dette bare er min sikkert forutinntatte mening) det beste JRPG som er laget.

 

Tilgjengelig på PS Store for femti-seksti kroner.

Lenke til kommentar

For min del rivaliserer Final Fantasy 7 og Lost Odyssey om tronen over hvilke JRGP jeg har likt best. Om du ikke vil begynne på Final Fantasy 7 nå, så mange år etter at det kom ut, sp skjønner jeg det godt. Da mener jeg altså at Lost Odyssey er det ypperste av det ypperste av JRPG det er og oppdrive for tiden.

Lenke til kommentar

Takk for svar!

 

Har kjøpt Final Fantasy FXIII på PS3, og bestilt Lost Odyssey.

Likte ikke helt FF, pga. opplegget med paragons, det ble litt slitsomt å bytte mellom disse hele tiden, pga. den sekvensen som vises år du gjør dette.

 

FF7 er så absolutt en ting jeg skal prøve meg på, grafikken er da ikke så viktig når gameplay og historie skal være såpass bra.

 

Gleder meg virkelig til Lost Odyssey, får håpe det kan bringe noen tårer i øyekroken min. (Noe som forsåvidt ikke har skjedd siden insidenten med Meryl i MGS1.)

Lenke til kommentar

Takk for svar!

 

Har kjøpt Final Fantasy FXIII på PS3, og bestilt Lost Odyssey.

Likte ikke helt FF, pga. opplegget med paragons, det ble litt slitsomt å bytte mellom disse hele tiden, pga. den sekvensen som vises år du gjør dette.

 

FF7 er så absolutt en ting jeg skal prøve meg på, grafikken er da ikke så viktig når gameplay og historie skal være såpass bra.

 

Gleder meg virkelig til Lost Odyssey, får håpe det kan bringe noen tårer i øyekroken min. (Noe som forsåvidt ikke har skjedd siden insidenten med Meryl i MGS1.)

 

FF XIII er etter mitt inntrykk det dårligste spillet i serien til nå (basert kun på anmeldelser og hva jeg har hørt fra jungeltelegrafen), men jeg kunne virkelig ikke fordra FF XII heller, og etter 7-8 timer leverte jeg det tilbake til fyren jeg lånte det fra.

 

Det er ikke bare historien og karakterene som gjør FF VII så bra, hele systemet med ferdigheter, magi og kampsystemet er utrolig godt gjennomført og noe man - om man er interessert - kan legge ned veldig mye jobb i. Skal du spille det foreslår jeg at du tar to gjennomganger, en hvor du spiller historien slik du vil spille den, og en hvor du følger en guide til alle små og store hemmeligheter i spillet. Det finnes både karakterer og angrep samt summons du ikke engang trenger få vite at eksisterer før du plutselig står midt oppi det. Og noe av det er såpass godt gjemt at det lønner seg med en stødig hånd fra internett. Jeg har tilsammen klokket ca. 300 timer i dette spillet, og 150 av dem er spilling med guide - hvor jeg enda ikke er ferdig.

Lenke til kommentar

Personlig vil jeg anbefale Pokemon Blue på Gameboy. Dette spillet er fortsatt svært aktuelt, takket være fan-made grafiske oppdateringer og gode emulatorer. Å se Squirtle banke driten ut av alt mellom himmel og jord på en 47-tommer med bit-musikk blastende ut fra big-ass kinohøytalere, det er en opplevelse alle burde unne seg selv.

 

Pokemon Blue er definitivt det beste JRPG'et gjennom tidene, og det vil fortsette å være det i mange, mange år fremover.

Lenke til kommentar

Har veldig lyst å prøve meg på et JRPG nå, men jeg vet ikke hvilket!

Det er jo en hel drøss å ta av her.

 

Har noen få ønsker om hva spillet helst burde inneholde:

-En relativt god historie

-Masse CGI-filmer, helst lange (elsker dette)

-Lett å komme inn i, jeg har aldri prøvd meg på dette før, så et simpelt kampsystem med ikke altfor mye taktikkeri vil nok glede meg

 

Spillet kan være på både PS3 og 360. :)

Lost Odyssey støttes.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...

Blue Dragon 2: Awakened Shadow er ute på DS ganske snart. :)

 

Skal jeg anbefale eg JRPG blir det helt klart Dragon Quest IX. Det er "bare" på DS, men det er helt klart ett av de beste spillene jeg har spilt noensinne. Historien er brukbar, men det er en drøss småhistorier som fint kunne ha vært egne historier i seg selv også. Kampene er morsomme og føles levende pga et glimrende kamera, og det er så vanvitig mye å gjøre der at selv etter over hundre timer er jeg ikke engang halvveis ferdig med alle småtingene. Vi snakker sideoppdrag, kverke ett av alle monstrene i spillet (jeg har 51% etter at jeg er så godt som ferdig med historien), man kan lage utrolig mye, finne ett av samtlige ting i inventoriet (jeg har 30%...) og så videre. Har hørt om folk som har brukt over fire hundre timer på det, og ennå er de ikke ferdige. Selvsagt i Japan. :p

 

Final Fantasy XIII er ganske bra, men har alt for mange filmer og er for lineært. FFVII er bra, men ikke det beste. FFVIII og IX er svært bra. FFX var en nedtur for meg, men FFX-2 er det eneste FF jeg har spilt helt gjennom uten å jukse. Men hvorfor ikke gå tilbake litt? FFIV på DS er ett av de beste i serien, kun overgått av FFV på SNES. :)

Lenke til kommentar

ganske lol å cheate på jrpg spill da.men FFX er en av de beste spilla jeg noen sinne har spilt,storyen i spillet,musikken er jo helt utrolig bra.Det er mange twists gjennom spillet og du kommer til å sitte med mange spørsmål når du spiller det.det famous kysset i FFX er epic bra scene.Det er også utrolig mye og gjøre hvis du er som meg og vil gjøre omtrent alt i et ff spill

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...