Gå til innhold

XBOX 360 250GB - Slim


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

tror du nok må lese litt mere om hdmi :whistle:

 

1.1 hdmi vs 1.3 hdmi

 

xSAMCOx på live

Fin artikkel...

 

Kva er det du siktar etter? 360 Elite, Core, Slim og Arcade. Sjølv om dei har forskjellig chipset, og benyttar seg av forskjellige HDMI versjonar er det akkurat samme data som vert sendt ut til TVen din via HDMI kabelen.

Noko anna ville krevd ei tilpasning frå software sida.

Sjølv om HDMI porten på den nye XBOXen din støttar Dolby TrueHD, DTS HD, Deep Color etc - så vil ikkje spela du spelar utnytte dette, ettersom dei ikkje kjem med dette. Som nemnt, kan det væra at fargegjengivinga er blitt betre - men dette er temmeleg subjektivt ettersom det stort sett er fiktive omgjevnader du ser på. T.d Sera i GOW.

 

 

Det er akkurat same mengde 1'ar og 0'ar som blir sendt til TVen din. EOD.

Endret av Gaz West
Lenke til kommentar

riktig :whistle:

 

litt usikker om den nye slim har virkelig hdmi 1.3, men at bilde er bedre (skarpere) på min lille 56 tommers tv er det liten tvil om :huh:

 

for jeg bruker til "dagelig" 3 stk 360r en ny slim og 2 eldre eliter som blir bytta imellom eu... usa... japan spill

nummer 4 (slim nr2) blir brukt av my kid B)

 

er tvn 1.3 compitabel "deep colour" vill bildet bli meget bedre en med 1.1 når

den blir "matet" med et hdmi 1.3 signal, software i dette tilfelle "spillet" har ingen ting med skarpheten på signalet

 

xSAMCOx på live

Endret av samco
Lenke til kommentar

hvis du tror det må du virkelig sammenligne en tidlig bd spiller med en av dagens :rolleyes:

 

ta bare ps3 som et "eksempel" en glimrende bd spiller 4år tilbake som enkelt blir passert med en 1500kr bd spiller nå

 

er ingen ting med software kun hardware .....

 

(for en film samenligning) ;)

 

xSAMCOx på live

Lenke til kommentar

Blu-ray er ikke relevant. Vi snakker om Xbox 360, hvor det er snakk om én (kanskje to, har ikke funnet noe om at den nye Xboxen har HDMI 1.3) HDMI-standard(er). Programvare er kodet for 1.2. Signalene sendt til HDMI-porten er kompatible med 1.2. Det er ingenting som kan gjøre nytte av fordelene i 1.3-standarden, nettopp fordi det er snakk om kompabilitet.

Lenke til kommentar

bluray spill alt er software mann <_<

 

beklager ...men nok en gang gir den nye xbox slim et skarpere bilde en de gammle elitene ;) enkelt og greit

 

grunn nok til å oppgradere? ja i høyeste grunn hvist man vil utnytte hd tvn sin bedre

 

xSAMCOx på live

 

For det første; ingenting å beklage skulle det være noe i påstanden din. For det andre; hva er kilden din på at den nye Xboxen har HDMI 1.3? For det tredje; hvorfor finner jeg ikke noe relevant når jeg binger "Xbox 360 slim hdmi 1.3" og for det fjerde; programvaren er lagd slik at eventuelle fordeler ved 1.3 ikke kan bli brukt. Ikke enda.

Lenke til kommentar

kilden min? :rolleyes:

 

ka med å lese litt mere nøye hva jeg har skrevet titligere ;)

 

[litt usikker om den nye slim har virkelig hdmi 1.3, men at bilde er bedre (skarpere) på min lille 56 tommers tv er det liten tvil om]

 

kremt.. kremt.. :whistle:

 

xSAMCOx på live

Endret av samco
Lenke til kommentar

Jeg er storfornøyd med den nye modellen.

 

Det lavere lydnivået er uten tvil den beste forbedringen. Endelig bråker konsollen mindre enn PC'en min. :p Den er temmelig stillegående når man installerer spillene. Selv med uinstallerte spill har den et akseptabelt lydnivå.

 

Designet er sprekere enn den gamle boksen. Størrelsemessig kunne den gjerne ha vært enda mindre, men det er fortsatt en forbedring.

 

Funksjonelt sett er det herlig med 250gb hdd. Tidligere måtte jeg sjonglere mellom spillene jeg ville installere på xboxen. Nå har jeg dobbelt så mye plass. Ellers er det stas med 3 ekstra USB-porter. Tidligere måtte jeg bruke en port til Wifi-adapteren. Nå er den innebygd. Dermed har jeg langt mer fleksible tilkoblingsmuligheter.

Lenke til kommentar

ingen vits å prøve med en større hdd... før ms kommer med en eventuell støtte for større hdd en 250gig :huh:

dere vill kun ha tilgang til 250gig uansett hvor stor hdd dere prøver med i boxen, sperre isoftware desverre...

 

xSAMCOx på live

den sperra er vel eksklusiv for de "gamle" diskene.

 

ang- hdmi tilkobling.

funker dårlig med min Benq2700 på kontoret, bildet skjelver litt. (dette skyldes skjermen seff)

så det er suverent bedre med komponent.

 

Så aldri stol blindt på at en hdmi kabel er best.

Det er for mye kvalitetsproblemer med billige tver og skjermer.

Endret av 530xd
Lenke til kommentar

bluray spill alt er software mann <_<

 

beklager ...men nok en gang gir den nye xbox slim et skarpere bilde en de gammle elitene ;) enkelt og greit

 

grunn nok til å oppgradere? ja i høyeste grunn hvist man vil utnytte hd tvn sin bedre

 

xSAMCOx på live

 

For det første; ingenting å beklage skulle det være noe i påstanden din. For det andre; hva er kilden din på at den nye Xboxen har HDMI 1.3? For det tredje; hvorfor finner jeg ikke noe relevant når jeg binger "Xbox 360 slim hdmi 1.3" og for det fjerde; programvaren er lagd slik at eventuelle fordeler ved 1.3 ikke kan bli brukt. Ikke enda.

Trur me berre skal gje opp Laland. Er meir produktivt å pisse i motvind, enn å diskutere med han her. Eg har heller ikkje funne noko info som tilseier at den nye boksen brukar HDMI 1.3. Bing altså? Eg er framleis ein google mann. Men trur eg skal prøve Bing litt, hehe.

 

 

kilden min? :rolleyes:

 

ka med å lese litt mere nøye hva jeg har skrevet titligere ;)

 

[litt usikker om den nye slim har virkelig hdmi 1.3, men at bilde er bedre (skarpere) på min lille 56 tommers tv er det liten tvil om]

 

kremt.. kremt.. :whistle:

 

xSAMCOx på live

Ja? Kva er kjelda di? Er dette ting du berre veit? Blir for dumt å skrive "ka med å lese litt mere nøye hva jeg har skrevet titligere" - og nemne dette som kjelda di. Du linkar til ein wikipedia-artikkel som skriv om HDMI - og ber folk om å lese der.

Alle innlegga dine vitnar om at du er ein besserwisser som i bunn og grunn ikkje har peiling. Du brukar (relativt) store ord, og trur at alle blir overbevist dersom du lenkjer til ein småteknisk artikkel.

Faktum er at forskjellen på den nye og den gamle XBOXen er for tida 100% subjektiv. Dette er av den enkle grunne at det er akkurat det same digitale signalet som passerar gjennom kabelen og opp til TVen din.

 

Du skjønar vel det at viss den nye XBOXen skulle benytte seg av nye features (som den gamle ikkje støttar) måtte det ha blitt ei tilpasning i programvaren, for å kunne støtte dette.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...