Gå til innhold

Dead Rising 2 - Diskusjon rundt spillet, Case Zero og Case West


Anbefalte innlegg

Fått spilt Dead Rising 2 en del i dag hos noen venner.

 

Kom vi over en liten ting og mens vi spilte over nettet med hverandre(jeg i stua, og en annen på rommet sitt). Vi begge hadde funnet noe rare kostymer, jeg i en grønn superman-aktig drakt, og han i BH og cowboy-hat. Av en eller annen grunn så endte kameraten min naken uten at jeg var klar over det. Også ga vi Katey en dose zombrex. Å kameraten min hosta, så vi fikk se en naken Chuck med dattern på fanget mens han sier "You`re really daddy`s little girl" eller noe lignende.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Spillet ankom min postkasse i dag, kudos til Gamezone for rask levering. Spillet virker moro, men har ikke fått spilt så mye enda. Mye likt som eneren. Kjemiprøve i morgen, så jeg tviler på at det blir noe mer før den tid.

 

Har et spørsmål til de som har spilt spillet:

 

 

Er det mulig å redde de overlevende i begynnelsen, med en gang utbruddet bryter ut? De døde iallefall rimelig lett i forhold til andre overlevende jeg har møtt på.

 

Lenke til kommentar

nypis: Nei, de er ikke mulig å redde. Det var slik i DR1. Du kan bare se dem dø. Alt etter du har tatt Katey til saferoom`et er folk du kan redde/drepe.

 

Jævelig digg at jeg fikk Outbreak Edition så tidlig som i dag. Kjempekudos til Gamezone for rask utsending. Første gang jeg har fått et spill før releasedagen på lenge. Å det selv med en pakke som hadde stor zombie inni seg. :D

Lenke til kommentar

Faen for et stk. kult spill.

 

Dead Rising forsetter med utrolig gode psykopater, awsome våpen-combos blant annet. Psykopatene tar jo kaka til tider.

 

Favoritt comboene mine av de jeg har prøvd som ikke var i Case Zero:

Firework + lead pipe = Rocket Lanucher, perfekt for horder mot deg. Slitsomt våpen dog, siden du må gå med det hele tiden for å få med deg det videre.

Bowingknife + boxing Gloves = Knife Gloves, perfekt til å slice fiendene. Veldig nyttig i boss-fights.

Dynamite + arrow & Bow = Blambow, gjør at pil og buen endelig gjør noe nyttig. Bra i å ta ut horder på avstand(for nære blir du knocked i gulvet). Evt. bosser som står langt unna deg, eller som er på kjøretøy(Leon f. eks).

 

Favoritt psykopater til nå:

 

1. Carl/The Postman - Utrolig morsom crazy fyr, fast bestemt på å levere en pakke Zombrex selv midt i utbruddet. Helt fantastisk hvordan fyren oppfører seg, og måten øyna hans nesten lyser opp når han klikker. HERLIG!

2. Slappy The Mascot - Bare så weird boss, klikker på Chuck på grunn av at han tror Chuck er den ansvarlige for utbruddet, som datenhans døde i(i kosytem til Slappy`s kjærste, figuren/maskoten) . Bare fordi det ble sagt på tv.

3. Ted/Snowflake - Ted var rett og slett enkel boss, men cut-scenen hans var bra. Typisk parodi av sånn nærmest tilbakestående stygg tilbakestående tiger-temmer. Også har du tigern du kan temme i tillegg og "hans" partner når han sloss mot deg.

4. Leon - Rett og slett en så douchebag-fyr at det er mer enn nok tilgivende at du dreper han for å si det slik.

 

Lenke til kommentar

Har ikke fått testet co-op grunnet at jeg ikke har noen på friends lista som har spillet enda :( Er ferdig med storyen så om noen har lyst til og prøve litt co-op så blir jeg gjerne med! :)

Ser helst at min co-op partner er en anstendig person som ikke oppfører seg som en drittunge, bare så det er sagt xD

Lenke til kommentar

Co-op delen er bra den. Er det samme som vanlig SP, bare at du er 2(Chuck Green). Ser ikke noe grunn for å klage på den delen akkurat. Det skjer innimellom noen små bugs som egentlig ikke ødelegger for deg(f. eks en zombie som står på et bein, dødt), men dette skjer vel også i SP.

 

Har 3 forskjellige co-op partnere, så trenger ikke akkurat flere akkuratt i dag. Men bare å legge meg til, for all del. Er bare opptatt resten av dagen med en kompis på co-op`en. Kan sikkert ta en gjennomgang de nærmeste dagene.

 

Husk at du også har TIR som er sånn competitive multiplayer hvor poenget er å score mest score i rundt 9(?) forskjellige modes. 4 i hver ranka match. Veldig underholdne. Også pengene du tjener i Terror Is Reality kan du velge skal gå til en bestemt save. Noe som er veldig bra, du tjener hvertfall ca. 50 000 per ranka match - 4 modes. Også unlocker du også items til selve SP`en(eller co-op SP`en).

 

Chuck`en min er rett og slett awsome nå BTW. Borat-badebukse, viking-hjel, basketball-sko, og rød & gul-maling i ansiktet. :D

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-o2Xgh2

Gleder meg som en unge til og kjøpe dette på vei hjem fra jobb senere i dag!

 

Noen som har peiling på hva det koster i butikk hos Lefdal eller Elkjøp? Fint om noen som har kjøpt det der i dag kan skrive det her.

Lenke til kommentar

Skal du banke opp Jack i "Ante Up"? Eller bare slå han i poker, for å få hjelmen?

 

EDIT: Hvordan får du nøkla til den røde hummern som står parkert ved Silver Strip?

 

Jeg tror du bare må slå han i poker, etter det jeg har forstått så må du passe på at når du starter en runde poker at Jack er med i spillet, og du trenger ikke og vinne hele greia, bare slå ut Jack.

 

Nøkla til den røde hummern er til salgs i pawn shoppen på silver strip tror jeg...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...