Gå til innhold

Super Mario Galaxy 2 diskusjonstråd, Its a me Mario!!


Toman18

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvorfor det?

Super Mario Galaxy 2 er vel et bra spill som kan fortjene 10/10.

 

I tilegg får endel av nintendos spill i overkant gode kritikker i forhold til hva det fortjener, spesietl utgave ørten av en kjent serie-variantene. Når det er sagt var SMG1 et kremspill det, så tipper toeren blir bra også.

 

AtW

Lenke til kommentar

Ser den, men det kan vel fortjene det uansett. Alle har ikke samme mening. For meg virker det som om enkelte lar Wii og dens spill stå utenfor og får lite oppmerksomhet i forhold til det PS3 og 360 får. For meg virker det som om enkelte ikke tar den seriøst som spillkonsoll. Nintendo var min første konsoll og liker spillseriene på deres konsoller godt og synes folk burde ta den seriøst, for den er faktisk vel så bra som det PS3 og 360 er. Jeg gidder ikke starte noe stor diskusjon om det, men selv om Nintendo har mange spillserier som har mange spill med samme konsept som kommer om og om igjen, betyr ikke det at de er automatisk dårlige. Jeg har iallefall den oppfatningen, helt greit om du ikke mener det samme, men jeg blir bare litt oppgitt over at folk synes Nintendo ikke lager noe som fortjener en toppkarakter, for det gjør de nemlig.

Lenke til kommentar

Jeg fant denne på GAME.co.uk: http://www.game.co.uk/Games/Wii/Action-Adventure-Adventure/Super-Mario-Galaxy-2/~r342246/?s=super+mario+galaxy+2

 

Limited edtion av Nintendo spill? Det kan jeg ikke huske å ha sett i det hele tatt :p

 

Det fantes jo limited edition/collector's edition for Red Steel 2: http://www.videogamesblogger.com/2010/01/27/red-steel-2-special-collectors-edition-detailed.htm

Endret av Mr Bubbles
Lenke til kommentar

Under på den Pre-order greia står det at det er for UK only. :hmm:

Jeg tar sjansen jeg. Spillet er billigere på Game enn det det er i Norge, så vidt jeg har sett. Pundet er for tiden er veldig lav, så prisen var ikke dårlig synes jeg. Om jeg får den bonusen er ikke så viktig, jeg får iallefall spillet til en litt billigere pris.

Endret av Cloudemyx
Lenke til kommentar

Den dagen blir magisk. Skal stå opp ekstra tidlig, ta turen til Lagunen (der har de mange spillbutikker, så en av dem MÅ ha fått det inn da), vel hjemme skal jeg klaske inn spillet i Wii-en og kose meg i mange timer. Så begynner VM, så da blir det fotball, og når kampene er over er det tilbake til Galaxy 2. Gleder meg som et barn. Men må si at dagene går litt sent når det er noe du gleder deg til så mye.

Endret av nouse4aname
Lenke til kommentar

Ser den, men det kan vel fortjene det uansett. Alle har ikke samme mening. For meg virker det som om enkelte lar Wii og dens spill stå utenfor og får lite oppmerksomhet i forhold til det PS3 og 360 får. For meg virker det som om enkelte ikke tar den seriøst som spillkonsoll. Nintendo var min første konsoll og liker spillseriene på deres konsoller godt og synes folk burde ta den seriøst, for den er faktisk vel så bra som det PS3 og 360 er. Jeg gidder ikke starte noe stor diskusjon om det, men selv om Nintendo har mange spillserier som har mange spill med samme konsept som kommer om og om igjen, betyr ikke det at de er automatisk dårlige. Jeg har iallefall den oppfatningen, helt greit om du ikke mener det samme, men jeg blir bare litt oppgitt over at folk synes Nintendo ikke lager noe som fortjener en toppkarakter, for det gjør de nemlig.

 

Jeg synes Nintendo sakket akterut etter at SNESens glansdager var over. SNES hadde så og si ingen reelle konkurrenter (regner ikke med å støte på Sega-fanboys her iom de aldri har vært noen bestselgere i Norge), til tross for at den på langtnær var den kraftigste maskinen på markedet. Den hadde også det største utvalget av spill og det er viktigst av alt vil jeg påstå. Men selv om N64 og GC hadde noen juveler så var det ikke stort å velge i sammenlignet med PS1 og spesielt ikke PS2, og når den i tillegg ikke kunne måle seg med disse teknisk og GC ikke var bakoverkompatibel så var det få grunner igjen til å velge Nintendo. I ettertid har jeg skaffet meg alle spillene til N64 og GC som jeg synes er uunnværlige(dvs. Mario- og Zelda-spillene + noen JRPGer), og det er ikke snakk om mer enn rundt 10 spill til hver konsoll. Til sammenligning har jeg nærmere 100 til PS2 inkludert PS1 - bakoverkompatibilitet ftw.

 

Med Wii, og DS forsåvidt, synes jeg Nintendo har kommet på banen igjen. Utvalget spill tåler sammenligning med PS3 og 360 og mens disse to har mange av de samme spillene så har Wii masse eksklusiver. Wii er også bakoverkompatibel og den har Virtual Console som gir tilgang til hundrevis av klassikere til lav pris (ingen unnskyldning for ikke å ha spilt disse lenger). Hvis vi ikke legger så mye vekt på maskinkraft kan det påstås at Wii er den beste konsollen på markedet nå.

 

Angående resirkulering av spillkonsepter så synes jeg dette først og fremst gjelder Zelda. Zelda-serien har fremdeles til gode å oppleve noen revolusjon slik som Mario med Galaxy-serien, som kanskje er det mest nyskapende spillet som er laget til denne generasjonen konsoller. Mitt favoritt-Zelda er fremdeles Legend of Zelda til NES, da de senere spillene i serien (utenom toeren) ikke har tilført stort annet enn oppdatert grafikk. Det er fremdeles gode spill, men kan virkelig Ocarina of Time sies å være et av tidenes beste spill når det i det store og hele er en 3D-resirkulering av et nærmest uforandret konsept? Det virker ikke rimelig.

Lenke til kommentar

OoT innførte Z-targeting systemet. Det var da en betydelig innovasjon. Selv synes jeg også det var modig av Nintendo å bruke cel-shading i WW og touch-baserte kontroller i PH.

 

Super Mario Galaxy er et av de absolutt beste spillene jeg har spilt denne generasjonen, men jeg synes ikke at det var noen revolusjon for Mario-serien. Det bruker det samme konseptet som ble brukt i SM64 og SMS.

 

Fordelen til SMG var at det ble utviklet av et nytt team(de som sto bak DK Jungle Beat). Twilight Princess ble utviklet av det samme teamet som sto bak OoT, MM og WW. Kanskje Nintendo burde la noen andre få utvikle det neste Zelda-spillet?

 

Når det er sagt så har Nintendo kommet med store lovord om LoZ Wii, så jeg håper at det blir like imponerende som OoT var i sin tid.

Lenke til kommentar

OoT innførte Z-targeting systemet. Det var da en betydelig innovasjon. Selv synes jeg også det var modig av Nintendo å bruke cel-shading i WW og touch-baserte kontroller i PH.

 

Super Mario Galaxy er et av de absolutt beste spillene jeg har spilt denne generasjonen, men jeg synes ikke at det var noen revolusjon for Mario-serien. Det bruker det samme konseptet som ble brukt i SM64 og SMS.

 

Hvis du mener at OoT var mer -nyskapende- enn SMG så tror jeg mange vil være uenige.

 

Var z-targeting egentlig en innovasjon? Det er ikke nødvendig med noe targeting-system i 2D-spill med ovenfra-og-ned-perspektiv, mens tredjepersons 3D-spill blir veldig klønete uten. En eller annen form for targeting var det nødvendig å ha i OoT. Cel-shadingen på WW var en modig (og prisverdig) avgjørelse men rent kosmetisk. De touch-baserte kontrollene i PH er for å utnytte Wiimoten, det er det et utall spill som gjør.

 

SM64 var nærmest en ren 3D-overføring av Marios vante plattformhopping. SMG derimot har planet-systemet og utnytter det sånn at man må tenke problemløsning på en helt annen måte enn i tidligere Mario-spill, der problemene sjelden var mer infløkte enn å beregne hopp mellom plattformer og fiender. Da jeg spilte SMG føltes det som om spillet aktiviserte deler av hjernen man sjelden bruker.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...