Gå til innhold

Super Mario Galaxy 2 diskusjonstråd, Its a me Mario!!


Toman18

Anbefalte innlegg

RVL_MarioGalaxy_logo.jpg

 

Super-Mario-Galaxy-2-E3-2009.jpg

 

Info:

Super Mario Galaxy 2, the sequel to the smash-hit galaxy-hopping original game, includes the amazing gravity-defying, physics-based exploration from the first game, but is loaded with entirely new galaxies and features to challenge and delight players.

 

On some stages, Mario can pair up with his dinosaur buddy Yoshi and use his tongue to grab items and spit them back at enemies. Players can also have fun with new items such as a drill that lets our hero tunnel through solid rock.

 

Genre: Platformer

Publisher: Nintendo

Developer: Nintendo EAD Tokyo

Release Date: May 23, 2010

MSRP: $49.99

Exclusively on: Wii

ESRB: E

 

Preview:

http://wii.ign.com/articles/108/1080844p1.html

 

Lager denne tråden fordi jeg vet det er noen fans der ute som venter på Super Mario Galaxy 2!!

Jeg er ihvertfall en av de siden Super Mario Galaxy er det beste Mario spillet der ute og det er selv idag like fantastisk som det var i 2007!! :D

 

Gleder meg utrolig å samle mer stjerner med nye powerups, Yoshi og de mest geniale banedesigner ever og lekker fargerik grafikk :D. En lanseringsdato for oss er enda ikke satt, det kommer vel sikkert etterhvert :)

Diskuter ivei!!

Endret av Fanboyen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Gjør det virkelig det?

 

Jeg har sett på en del trailere og jeg synes SMG2 er så likt eneren at jeg hadde hatt problemer med å skille dem fra hverandre uten tittelen på trailerne. Yoshi er med, ellers virker det som om Nintendo virkelig spiller safe og har laget mer av det samme, forsåvidt ikke noe galt i det men her virker det som om omtrent det eksakt samme, som om SMG2 er mer en utvidelse enn et nytt spill. Tidligere har Nintendo alltid forandret litt på formelen mellom hvert spill samtidig som de beholdt det meste av det grunnleggende gameplayet, bare se på SMB1-3, SMW, Yoshi's Island, Mario 64 osv., og aldri har jeg sett en oppfølger til et Mario-spill som er så likt forgjengeren. Det blir sikkert bra, men slik det ser ut nå virker spillet altfor forutsigbart.

Lenke til kommentar

Ja, jeg har spilt Lost Levels og det var kjedelig likt eneren bare mye vanskeligere, så det setter ikke akkurat noen god presedens. Nå tok jeg ikke det med i beregningen iom det ikke ble gitt ut utenfor Japan utenom mye senere som en del av Mario All Stars.

 

Jeg tror nok SMG2 blir mye bedre enn Lost Levels, men det virker som om det blir SMG om igjen bare med nye baner og et par nye funksjoner, altså mer som en utvidelse.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg ventet forgjeves på en prisnedsettelse på orginalen, og derfor synes jeg det er greit at toeren er såpass likt fordi da slipper jeg å bruke 400-500kr på et 3 år gammelt spill. Ikke at det er noe galt i å bruke 500kr på et gammelt spill, men en vil jo helst slippe det.

Lenke til kommentar

Jeg ventet forgjeves på en prisnedsettelse på orginalen, og derfor synes jeg det er greit at toeren er såpass likt fordi da slipper jeg å bruke 400-500kr på et 3 år gammelt spill. Ikke at det er noe galt i å bruke 500kr på et gammelt spill, men en vil jo helst slippe det.

 

Virker for meg som at mange store Wii spill har noenlunde samme pris hele tiden (Zelda og Mario ivertfall). Prisen på PS3 og X360 spill senkes jo etter bare en måned eller to. Når det er sagt, så vil jeg nå si at Super Mario Galaxy lett er verdt 500,- selv om det er 3 år gammelt. Et helt fantastisk spill. Koster dog 399,- hos cdon.

Lenke til kommentar

Jeg ventet forgjeves på en prisnedsettelse på orginalen, og derfor synes jeg det er greit at toeren er såpass likt fordi da slipper jeg å bruke 400-500kr på et 3 år gammelt spill. Ikke at det er noe galt i å bruke 500kr på et gammelt spill, men en vil jo helst slippe det.

 

Elkjøp solgte 1'ern til 289 for et par uker siden. Viktig å følge med!

Lenke til kommentar

Jeg ventet forgjeves på en prisnedsettelse på orginalen, og derfor synes jeg det er greit at toeren er såpass likt fordi da slipper jeg å bruke 400-500kr på et 3 år gammelt spill. Ikke at det er noe galt i å bruke 500kr på et gammelt spill, men en vil jo helst slippe det.

 

Elkjøp solgte 1'ern til 289 for et par uker siden. Viktig å følge med!

Pøh, "viktig og følge med" du. Har sett etter en god pris siden jeg fikk Wii for ett drøyt år siden, jeg er ikke så intressert at jeg greier å lete like mye hele tiden. Saken er jo at et nesten 3 år gammelt spill for lengst burde ha sunket godt under 300kr. Det er litt synd at Nintendo har blitt så populære i det siste at de kan drite i å sett ned prisen. Aldri om et populært PS3 eller 360 spill fortsatt selges til fullpris etter over 2 år. Selv Super mario 64DS selges jo fortsatt til fullpris, og det er vel 5-6 år gammelt nå.

Lenke til kommentar

Ja, et stort argument mot Wii er at disse forbannede spillene aldri synker i pris! Det er ikke lenge siden jeg kjøpte Galaxy 1, et flere år gammelt spill, men den billigste kopien jeg fant var 399. Til sammenligning faller toppspill til PS3 og 360 under 300-lappen i løpet av noen få måneder. Riktignok operer Nintendo med lavere priser nå enn under SNESens dager, men det hadde ikke skadet om de lærte litt av konkurrentene sine her, for jeg tror virkelig ikke det er god strategi å selge flere år gamle spill til fullpris.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...