Gå til innhold

PS3 med alvorlig skuddårsbug? (PS3)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Rart, Heavy rain starter fint her. Nedlastet spill ifra PSN funker unntatt et det er Command & Conquer Red Alert 1 til PS1.

 

Trophy tingen min funker også og Playstation store funker også her så funker bra dette skal spille heavy rain nå =D.

 

Pluss jeg har den eldre PS 3ern.

Lenke til kommentar

Men det er jo akkurat det jeg ikke har, har den 80 GB versjonen som kom før Slim. :)

 

Det er også blitt nenvt at noen Phat-utgaver slipper unna, trolig de som ble produsert rett før Slim ble utgitt, jeg har bare ikke sett det bekreftet før nå. Anse deg selv som heldig, for problemet er ytterst reelt, og ikke minst sykt irriterende.

Endret av Camrot
Lenke til kommentar

så lenge de fikser det før ff13 og yakuza 3 så er det greit. Har ikke vært inne på ps3n siden fredag og har heller ingen hastverk med å komme meg innpå igjen før neste uke så sannt jeg sitter her og koser meg med plants vs zombies og bad company 2 til pc senere i uken.

Lenke til kommentar

Men det er jo akkurat det jeg ikke har, har den 80 GB versjonen som kom før Slim. :)

 

Det er også blitt nenvt at noen Phat-utgaver slipper unna, trolig de som ble produsert rett før Slim ble utgitt, jeg har bare ikke sett det bekreftet før nå. Anse deg selv som heldig, for problemet er ytterst reelt, og ikke minst sykt irriterende.

 

Stemme sikkert det om at noen Phat utgaver slipper unna, snakket nettopp med en venn av meg som logger seg rett på, å vi kom frem til at han faktisk kjøpte maskinen sin rett før Slim utgaven kom. håper inderlig det bare er en skuddår bug som er vekk imorgen..

 

Ps: har første 60gb utgaven. så her er det dødt.

Endret av xAlkox
Lenke til kommentar

Hmm virker som om playstation network er problemet for meg. Prøvde og starte mw2 nå sammen med to kompiser å det er selvfølgelig bare jeg som har gamle feite versjonen. Tror det er noe av det mest irriterende som har skjedd på playstation hittil. Vi playstationbrukere kan ikke akkurat klage på masse feil i systemet. Tror derimot at problemer som dette er barnehagenivå for de gutta i sony og fikse opp så vil vel forhåpentlighvis se en oppdatering snart. Er imidlertid ikke sikker på hvordan de vil sende ut oppdateringen da det virker som hele playstation network er nede. Antar at det er dette og antall rammede av feilen som forårsaker at det tar slik tid. Tror alle må belage seg på en dag uten cod og diverse andre spill... vil teste for og se om ac2 fungerer og kommer tilbake med oppdatering på det. antar at det ikke vil gå da det virker som om trophy systemet har blitt påvirket av "dato- krasjen" og assassins creed bruker jo dette så vidt jeg vet. Trophies har aldri egentlig intressert meg og jeg har vel egentlig alltid syntes at det har vært ett dårlig forsøk på Microsoft Xbox sitt trophy system. Så lenge det ikke har skapt problemer har jeg ikke latt det irritere meg men nå finner jeg hele greia ganske unødvendig. jaja problemet vil bli fikset å alle er glade. satser på at det ikke gjentar seg neste skuddår. på en annen side er vel ps3 ganske ut når den tid kommer.

 

Hilsen Adrian

Lenke til kommentar

Her er en som ser ut til å vite litt om hva han snakker om.

 

The PS3 has two clocks

A system clock

And a OS clock

 

When you boot your PS3 up, the system clock says (or should say), Its March 01 2010, set yourself as March 01 2010. The system clock is always running and never stops, even when your PS3 is off, it has a backup battery and recharges when your PS3 is on.

Basically, it runs 24/7 counting upwards. The clock can not be altered by software or by hacking it and it only counts upwards. NOW, the system clock thinks there's a Feb 29th, so instead of rolling over to March 1st, it went over to Feb 29th and now when it tries to compare the system clock with the OS clock when you load your PS3 up, the OS clock thinks, woooooaaahh, **bleep** is going on here and it sets it to 1999

 

PS3 models affected:

CECHA01 - affected

CECHE01 - affected

CECHG01 - affected

CECHH01 - affected

CECHK01 - affected

CECHL01 - not affected

CECHP01 - not affected

 

Now, there's two solutions:

A. Kill the system clock so it restarts (you do this by taking the battery out in your PS3 void your warranty)

B. Wait till March 2nd and hope that the clock flicks over to March 1st

 

Now the above is what everyone is talking about on the internet, but from my knowledge, I can tell you we are possibly looking at a mass recall by Sony

 

Why? Because as I said the system clock only counts UPWARDS and never downwards

And it is fully protected, even if Sony came to your house and done a hypervisor call on your PS3 to reset your clock, it wouldn't work

The ONLY way to reset the clock is to take out the battery, thus, voiding your warranty

Firmware update would also resolve NOTHING because its not a software issue, the software is perfect, its a hardware issue

 

Even if Sony worked some miracle and brought out an update, 50% of PS3 users don't even have internet access, or no internet on their PS3's, so how will they update? USB? Game disc?

 

The fact of the matter is Sony is in great trouble, they don't know where they are going to end up after this

 

So what WILL Sony do?

Easy answer, wait until 12:01AM GMT (the system clock runs in GMT no matter what timezone you are in) and hope that the system clock flicks over to March 1st

But what if it flicks over to February 30th?

Then Sony will have no choice but to do a recall, because as explained before it is not patchable and there is no working solution unless you void your warranty

 

So it looks like we will all have PS3 Slims with no backwards compatibility and no linux and we will have no gaming in our living rooms for the next 3 months

 

All thanks to Sony Computer Entertainment

 

I highly recommend waiting until the hopeful flick...otherwise its probably *beep*ed.

Lenke til kommentar

Potensialet for en clustefuck uten like er skummelt.

Jeg har ikke prøvd å spille noe på min egen maskin, men jeg ser iallefall fint på Blu-Ray nå.

 

Men, rent hypotetisk, om Sony blir nødt til å trekke tilbake alle disse maskinene (millioner?) må jo dette være en farlig stor utgift. Og da mener jeg farlig som i at det faktisk kan påvirke dem rimelig godt rent økonimisk.

Lenke til kommentar

Hvis Sony må trekke tilbake så mange millioner av maskiner må det bli en utgift uten like.. Håper inderlig ikke det blir tilfelle.

 

Forøvrig funker min Slim; starter spill og sånt, men nekter å laste Heavy Rain. Kan det muligens ha noe med PSN å gjøre? Patcher, trophies eller lignende?

Lenke til kommentar

KAn hende det Laland. Men heavy rain funker på min gamle PS 3 men eneste jeg ikke får spilt er Red Alert 1 PS 1 :p. Min klokke var ikke tilbake satt til 1999 heller som mange her nevner. Min var bare stilt hele 30 minutter fram i tid O.o.

 

MEn alt funker, kan laste ned ting, se trophies osv, så har fått en "liten" feil jeg da :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...