Gå til innhold

Leserne har kåret tiårets beste spill


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

For en merkelig liste :lol: Men klager ikke da 7/15 av spillene jeg nominerte kom med på listen :)

Men syns fortsatt at topp 10 spillene er overvurderte (min mening), bortsett fra Uncharted 2 & Mass Effect, de er bra!

Men ME på første er jeg litt itvil med... Er det virkelig ingen som nominerte håndholdte spill? :mellow:

Ikke ETT ENESTE bilspill? :blink: over halvparten av spilla er helt ukjente for min del :wacko:

Lenke til kommentar

Men dette ble jo totalt feil!? Oblivion bedre enn Morrowind, hva er det for noe slags tull?

 

Nåja, har jo en forståelse for at min smak ikke alltid er den som er nærmest mainstream (tror ikke det var så mange andre som hadde "Crusader Kings, Deus Vult" på topp). Men det er i alle fall gledelig at flere syntes GTA:SA var bedre enn GTA4. Det betyr at det fremdeles er håp for menneskeheten.

 

Ellers bærer listen preg av at hukommelsen kanskje er litt kort (eller brukermassen litt ung?), da relativt nye storutgivelser gjør det bedre enn de spillene vi "gamle" synes er best. Men slik er det vel bestandig, noen synes alt var bedre før, mens andre syns den nyeste skitten er den kuleste.

Uansett, satser på at det neste tiåret vil toppe det som var.

Lenke til kommentar

Ellers bærer listen preg av at hukommelsen kanskje er litt kort (eller brukermassen litt ung?), da relativt nye storutgivelser gjør det bedre enn de spillene vi "gamle" synes er best. Men slik er det vel bestandig, noen synes alt var bedre før, mens andre syns den nyeste skitten er den kuleste.

Uansett, satser på at det neste tiåret vil toppe det som var.

Her tror jeg du har evig rett. Selv ble jeg så å si introdusert for mer dedikert spilling 02/03, og ble betatt når jeg falt for Halo 2s hypemaskin i 2004. Mainstream er klart en stor del av hva brukergruppen her nominerer til slike avstemninger. Selv hadde jeg verken WoW eller Modern Warfare 2 på listen av forskjellige grunner. Mer niché-spill som Banjo-Kazooie XBLA og TrackMania Nations som jeg selv nominerte, relativt høyt på listen min, fikk ikke en plass til tross for at jeg selv mener det dypt og inderlig.

Men slik ble det vel for alle.

Ser nå at usedvanlig mange av spillene jeg nominerte er fra 2007 eller senere, ikke mindre enn 7/15 (det er med noen nyutgivelser). Om det er fordi spill blir bedre, minnet mitt er dårlig eller hypemaskinene er godt smørt skal jeg ikke spekulere i (i denne tråden..), men det er definitivt noe.

 

Hva Oblivion/Morrowind angår, så har jeg bare prøvd førstnevnte. Tror mange er i samme båt som meg der, og det har helt sikkert samme grunn som nevnt over.

Lenke til kommentar

Jeg tror mye av grunnen til at Mass Effect kom (så) høyt oppe er takket være hypetoget til ME2. Hadde man tatt bort all kunnskap om dette (ti)årets kommende lanseringer ville ihvertfall teten vært ganske annerledes, vil jeg tørre å påstå.

Jeg tenker det samme. En blanding av hype for oppfølgeren og et resultat av at veldig mange spilte gjennom Mass Effect en ekstra gang i påvente av det neste spillet. Man husker gjerne det siste man gjorde best. Med det sagt må jeg samtidig si at jeg er svært fornøyd med at Mass Effect kom såpass høyt oppe, men jeg synes ikke det fortjener å ligge på førsteplass.

 

Og Morrowind under Oblivion igjen? Huff og fysj :p

Lenke til kommentar

Jeg skal si at jeg ser meg ganske enig i denne lista og skjønner godt hvorfor folk har stemt som de har stemt, men hadde det vært opp til meg så skulle WoW lengere ned og Kingdom Hearts inn på list.

 

Også veldig morsomt å bli sitert. Hadde ikke lyst til å kalle meg Erik "Erik" Sundbø? :p

Lenke til kommentar

Morsomt å se det endelige resultatet. Forteller meg mye om hva slags folk som leser her; tydeligvis mange "RPG-nisser".. :)

 

Synes det er rart at ikke NOLF1 el NOLF2 klarer å hevde seg blant de mange mediokre FPS-ene på lista, men det aner meg at de fleste rett og slett ikke har spilt dem.

 

At håndholdte spill glimrer med sitt fravær er faktisk litt trist.

Lenke til kommentar

Hmm, jaja, syns det var merkelig at Shadow of the Colossus ikke var der da dette er det beste spillet jeg noensinne har spilt, og må da være mye bedre en Assasin's Creed 2, tror det kommer med rett og slett for det er i korttidsminnet og derfor forbinder folk det med noe større en tidligere gamle spill, men men skal ikke klage, eneste jeg syns var litt merkelig var at noen spill som er etterfølgere kommer høyere på listen enn originalen f.eksempel Gta-serien. Dette syns jeg blir feil når man tenker på hvor stor innflytelse GTA III fikk på senere spill og måten det satte standarden for slike sand-box spill, GTA IV kan kanskje ha hatt en mye bedre historie osv men fy så stort og såpass fantastisk mye bedre GTA III var i forhold til andre lignende spill på samme tid. På samme måte likte jeg at Mass Effect ble foretrukket i stedet for del to i trilogien (selv om det kanskje er bedre, vet ikke(?)), for på den måten blir det vist hvor bra spillet var sammenliknet med andre spill fra dens sjangre når det kom ut.

Endret av Forza Inter
Lenke til kommentar

Mye rart her.. :p Men eneste som fikk meg til å riste fullstendig på hodet var at Call of Duty: Modern Warfare 2 var helt oppe på 16 plass! Nei nei nei.....

 

Helt enig angående Modern Warfare 2, overvurdert som bare det. Bra action, men etterhvert utvikler spillet seg bare til et evig stort irritasjonsmoment. Vært nære å knuse skjermen flere ganger før jeg endelig tok til fornuft og sluttet å spille det. CoD4 var mye bedre.

 

Ellers er det mye jeg er uenig i. Også en del jeg er uenig i.

 

Ser for meg at en del spill som f.eks Age of Empires 2: The Conquerors og Heroes of Might and Magic Complete hadde vært lengre oppe om folk var klare over at de er fra 2000 tallet.

 

Uansett bærer listen preg over mange unge eller nye gamere som ikke har spillt mye før 2006-07.

Lenke til kommentar

Må si meg mer enig i denne listen enn gamer.no's. Endelig får Half-Life 2 tilnærmet den plasseringen det fortjener. Dog merkelig at L4D har fått flere stemmer enn L4D2.

 

Dette er jeg faktisk enig med deg i, jeg har brukt langt bortimot like mye tid på L4D2 som jeg har på L4D - og jeg har eid begge siden release.

 

Ellers må jeg si det er litt moro å bli sitert såpass mange ganger i artikkelen ^_^

 

Tja, er uenig der. Selv kjøpte jeg Left 4 Dead en måned etter release og klokket inn rundt 200 timer, forhandsbestilte selvfølgelig oppfølgeren da... men har enda ikke giddet fullføre spillet. Så er vell smak og behag.

 

Liker at Dragon Age kommer så høyt opp, å jeg må vell spille igjennom ME 1 & 2 nå som jeg endelig har begge. Half Life 2 har jeg og så vinterferien blir knapp :D

Lenke til kommentar

Savner World in Conflict her, et spill som klart hadde fortjent en høy plass på lista.

 

Enig i den. Skulle gjerne sett WiC på lista, men så skal det sies at dette er en lseravstemning og at slike er tilbøyelige til å overdrive kvaliteten på spill som ligger ferskt i minnet.

 

Skulle gjerne sett Majoras Mask på topp ti-lita også, men nok en gang - folket valgte annerledes.

 

Lurer på hvordan resultatet ville blitt hvis avstemningen hadde blitt gjort med nominasjoner og avkrysningsbokser. Prøve det om ti års tid? :p

 

Mass Effect og Battlefield 2 er jeg dog godt fornøyd med.

 

Og morsomt at jeg ble sitert om Battlefield 2. ^^

Skulle gjerne hatt nicket nevnt der, da. Det sto jo tydelig skrevet i subject til mailen. :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...