Gå til innhold

Kvifor blir "Gamere" tråkket på?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
I min lille herlige by Notodden så tar vi slike med i bakgata og gir dem juling.

 

Det var da ærlig talt ikke bedre enn Contra.

 

Vel jeg er en liten pingle så jeg tar ikke med noen i en bakgate... :p

 

Det er det nok av andre her som gjør, og takk til dem. Drittsekker som erter og plager andre fortjener ikke bedre...

Lenke til kommentar

Og det var responsen til hvorfor du synes det er greit å "tråkke" på personer som har et gaming relatert klesplagg på seg? Eller at personen etter dine ord er "lubben, svett langt hår, sosialt tilbakestående" så ville du nok også "tråkke" på personen?

 

Uansett hvor annerledes en person er så gir det deg ingen rett til å "tråkke" på noen. Det kan være mange grunner til at personer har noe dårlige sosiale antenner og isteden for å være drittsekken som "tråkker" ned på personen så kanskje du kan prøve å være litt sympatisk og prøve å involvere personen i samtalen?

 

Men dette er jo kjente ting, det er mye mobbing på skoler rundt om i landet og etterhvert så vokser jo disse menneskene opp. Og med holdninger som er ikke på linje med virkeligheten...så blir drittsekken født.

 

Håper du skrev det du gjorde bare for å være litt "kul" og at dette virkelig ikke er hvem du er. For en dag kan du møte en som ikke lar seg "tråkke" på...og da kan prisen bli høy.

 

/end

 

 

 

Dette er mat for moderatorene...

 

Sporer litt av dette ja, men tror og håper dem lar det bli. Da det viser endel holdninger der ute...og det er faktisk slik det dessverre er. Og som jeg skrev så selvf banker jeg ikke folk...hallo..jeg er tros alt den halvfeite gameren.... angry.gif

Endret av AltF4
Fjernet sitering
Lenke til kommentar

En ting er å ikke gidde å forsøke og inkludere ensporede mennesker med dårlige sosiale antenner, eller folk som bare ikke passer inn i en eller annen sammenheng, det er ganske normalt og jeg tror de fleste har gjort seg skyldige i det en eller annen gang.

 

Det jeg stusser over er folk som går aktivt inn for og bruker tid og energi på å trakassere sårbare grupper. Jeg tror ikke det har noe som helst å gjøre med at ofrene er annerledes, det er heller mobberen som av en eller annen grunn sitter inn med en masse negative tanker og følelser som han/hun vil få utløp for, og da går man etter lette bytter som ikke har noen sosiale nettverk som beskytter dem.

Lenke til kommentar

Er du feit, gjør noe med det. Tren.

 

En slik kommentar nytter ikke vet du. Kan ærlig innrømme jeg er større en snittet, ikke at det plager meg eller at jeg har færre venner pga det, men det er en del som f. eks har gener som gjør at å gå ned i vekt er ekstremt vanskelig. De som ikke er lubne vet ikke hvordan det er..

 

PS. "Feit" er ikke noe pent ord :)

Lenke til kommentar

For min del er det en liten greie å faktisk være nerdete. De på jobben vet jeg er det (og jeg er den første de spør om hjelp til PC-ting), familien min vet det og alle vennene mine vet det. Jeg er familiens techguy, selv om jeg ikke er noen ekspert når det gjelder noen områder.

 

Og jeg liker det. Derfor koster det meg ingenting å gå med spill t-skjorter, en full pose fra GameStop eller bruke noen hundrelapper på figurer eller andre gamingrelaterte ting.

 

Folk kjøper fotballdrakter, jeg kjøper spill t-skjorter. Så enkelt er det.

 

Jeg runder forøvrig snart 27, uten at jeg ser noen relevans til hobby opp mot alder.

Endret av AltF4
Lenke til kommentar

You are doing it right AltF4. :)

 

Filosofien bak er enkel. Trives du med det du gjør, så gjør det. Trives du ikke med det, så gjør noe annet. Det er hva du selv tenker og føler som betyr noe, ikke hva andre mener du skal tenke og føle. Eller for å bruke ord jeg har brukt flere ganger før. Verden kan hate deg, men du har ikke tapt før du hater deg selv. Altså ikke bøy deg etter andres meninger, lytt først til ditt eget indre. Hvis det sier at du har det bra som du har det så er jo saken ganske klar.

 

Selv er jeg sær på mange måter, og er stolt over å være det. Hvem vil vel være "normal", snakk om kjedelige greier. Nei la andre presse seg sammen i de stereotypiske boksene sine så får jeg mer rom til å være meg. Det sier nå i alle fall jeg. :)

 

Selvfølgelig, flere venner og en større omgangskrets hadde selvfølgelig ikke vært å forakte, men det er ikke slik at en hvilken som helst venn er bedre enn ingen venn. Det må være noen som er tilnærmet likesinnede, og for de av dere som er sånn ca som meg så vet dere at det ikke er så lett å finne. ^_^

 

Det er nå det jeg mener om saken. Kan forøvrig føye til at de eneste som har grunn til å skamme seg over seg selv er de som mobber andre fordi de ikke er "normale"/lik dem selv.

Endret av Rider of Reason
Lenke til kommentar

Det er greit nok at folk skal ha forskjellige interresser og ingen skal fortelle dem hva som er rett og galt. Men jeg må ærlig inrømme, hvis du går med en wow tskjorte på gata så kan du ikke tro at folk ikke vil kikke på deg?

 

Det er utrolig mange som spiller wow, og kombiner dette med venner og være sosial, de klarer og koble seg fra og være med venner, alle kompisene mine opp igjenom åra har spilt wow, cs, fifa, cod, ps3, xbox, men vi har da vært blodsosiale og gjort andre ting også? Innimellom må folk bare koble ut, det er dritt kjedelig og "henge" rundt på gata, eller hos kompiser dag inn og dag ut fra man er 14 til man er 20. Så det er helt naturlig att folk spiller.

 

De aller fleste under 25 idag, spiller innimellom selv, eller har store deler av vennegjengen sin som spiller, om det er fifa, rockband, guitarhero eller wathever, alle har ett forhold til det.

 

Jeg har selv jobba på Gamestop i 1,5år, og der har jeg solgt masse dritt til mange stakkars unger.

NÅR, du tar valget og tar på deg en wow tskjorte og sprader runt i byen, så har det ingen possitive virkning bortsett fra att du står fram som en STOR NERD. Dere kan diskutere hvor lenge dere vil, på att det er det samme som og ha på seg en fotball drakt, men det er det faen ikke. Når jeg ser sånne folk, så tenker jeg. "Jeez, greit jeg spiller kanskje mer en de, og jeg er kanskje en større nerd, men fy faen er det mulig, du går ikke med en wow tskjorte på gata"

 

Dere kan prate om att dere er stolte nerder og alt det der, men når du er på byen med venner og møter damer, så drar du ikke replikken "se det kule itemen jeg loota på wow istad" Folk må da faen skjønne att du ikke drar damer ved å sitte og leike orcs borti hjørnet på ett utested?

I bunn og grunn ender alt opp i det, de fleste vil spille, men de vil også ha ett sosialt liv, og kunne slippe og fremstå som en blodnerd når man er i sosiale kretser.

 

Til dere som VIL fremstå som nerder, og er stolte nerder, greit, håper dere står for det når dere treffer nye mennesker og er i sosiale lag. Men skjønn att det er ikke nerder som drar damer, men dere bryr dere kanskje ikke om det?

Lenke til kommentar

Stort spørsmål Ajesto, får du damer om du begynner å snakke om fotball og hun har 0 interesse av det?

 

Tror du er problemer med de sosiale antennene om du snakker med noen om noe de ikke har interesse av uansett grunn. Snakke med ei jente om bil mekking? Da tenker jeg ikke på styling, men rett og slett reparasjoner, utskifting av diverse slitasje deler osv osv.

 

Har det å gå med en spill t-shorte ett signal? Tja, mer så enn en fotballdrakt, ja. Stereotypen er der fortsatt og den sitter godt. Det er ikke til å unngå. Blir nesten som...skinheads? Du forventer a) hooligan om de sitter ved en fotball klubb eller B ) nynasist om resten av klesdrakten og vennegjengen matcher.

 

Nerder drar ikke damer? Muligens ikke, eventuelt er utvalget det kan dra relativt mindre? Drar en hjernekirurg damer? Om han ikke snakker om jobben så sannsynligvis, men tror ikke det å høre i stor detalj om hvordan å kappe åpent ett kranie er noe de fleste damer vil høre om.

 

Merkelig hvordan en person er nerd så har han ikke evne til å være noe annet, som om verden er en slags forjævlig disney ungdomsfilm hvor hver person kun har 1 karaktertrekk som definerer alt ved den personen. Jeg spiller data, jeg prater ikke om det med folk som ikke spiller data. Jeg spiller fotball, jeg prater om det med de jeg spiller fotball med (som også er de jeg spiller data med, ironisk nok, og igjen de jeg drar på byen og drikker med) og jeg hater det når folk som er ufattelig interessert i å se andre spille fotball skal snakke med meg om det. Jeg kan ta en lett diskusjon, men interessen er deretter. Derfor går jeg ut ifra det samme gjelder de og spill.

Endret av Ghaundan
Lenke til kommentar

Fotball er normalt, ingen tenker 2 ganger om du skriver "Portugal speller Nord korea tilbake til steinaldern" på facebook, ingen tenker over det engang, det er helt normalt.

Deriomot om du slenger ut, åå! ding ding lvl 80, fy faen den mounten er rå ass! Da får folk ett helt annet syn på deg? Du ser den?

 

Forskjellen er hva som er normalt, og hva som er tabu, det er lattis, men sånn er nå samfunnet.

 

" Merkelig hvordan en person er nerd så har han ikke evne til å være noe annet "

Som sagt, jeg vil tørre og påstå att 80% av alle gutter, har ett forhold til spill, om det er nettpoker, fifa, cod, cs, guitar hero eller wathever, så har alle gutter ett forhold til å sitte med noe i timevis enten på data eller tv.

 

Grensa går når du tar med deg spillet uttafor døra og står og glinser i solskinnet med Thrall på brystet, jeg kan ikke fatte tankegangen til akkurat de menneskene, greit de står for sine interesser, men hvorfor på død og liv SKAL du SØRGE for att du skal bli stempla som en nerd?

 

Forklar tankegangen for meg, sier ikke att du gjør det, men kanskje du kan hjelpe meg og forstå!

Endret av Ajesto
Lenke til kommentar

Jeg eier til dags dato ingen gamer t-shorter, nei. Selv om det har vært flere som har fristet. "Gamers do it all night" blandt annet som en venninde kjøpte seg fikk jeg veldig lyst på.

 

Ser ikke helt problemet med det, selv om jeg forstår at andre sikkert drar fram stereotypen. Men det sier kanskje om hva som faktisk gir signaler i dagens samfunn? Tattoveringer er normalt, piercing betyr ingenting med mindre svært edle deler er involvert, men en liten t-shorte som sier "Horde for life" gjør det?

 

Svært få utenom sport ser ut til å ha klær relatert til sin hobby, men det burde det kanskje bli mer av? Musikk setter gjerne også personer i boks, klær relatert til det sådann.

 

Det blir nok en stund til "nerde skjorter" ikke betyr noe lengre, men fram til da må man nesten tåle at det har negative assossiasjoner med seg. Det kommer til å gå over, som alt annet.

Lenke til kommentar

Er enig, men sånn er samfunnet, når jeg sår en kar gående på oslo s, i en sånn iron maiden tskjorte med bilde fårann og alle konsert datoene bak, så tenker jeg med engang, å fy faen for en entusiast.

 

En annen ting jeg lurer på er hvordan forhold folk har til sine kompisene sine? Det virker som alle her er ute etter og ha bare DRIT snille kompiser? Da begynner jeg og lure på om de faktisk har venner.

 

Vi er greit mange gutter i vår vennegjeng og det skjer MYE og det er alltid mye kødd og slenging av kommentarer, det er jo det som er gøy? Får for eks høre av en " stikk hjem og spill wow a " selv om jeg slutta for 2 år siden? For meg er det helt normalt?

Da slenger man bare tilbake ett eller annet og har et gøy med det? Har ikke folk sånne venner her og hvorfor tar folk seg så nær av alt?

 

Blir helt satt av og lese denne tråden, jeez.

Lenke til kommentar

"Grensa går når du tar med deg spillet uttafor døra og står og glinser i solskinnet med Thrall på brystet, jeg kan ikke fatte tankegangen til akkurat de menneskene, greit de står for sine interesser, men hvorfor på død og liv SKAL du SØRGE for att du skal bli stempla som en nerd?"

 

Den grensen skulle jeg like å sett. Noen mennesker går med wow t-skjorter og gaming skjorter. So what?

Problemet ligger vel heller hos folk som bryr seg om hva slags tskjorte et annet menneske går med.

Så fremt det ikke er av aborterte fostre eller døde jøder.

 

Min andre hobby ved siden av gaming er dj`ing og det er ingen som hadde slengt med leppa om jeg gikk rundt med ”sett-inn-valgfritt-house-label-her” tskjorte eller en ”sett-inn-favoritt-dj-her” tskjorte.

Sporer litt av dette.. Men håper noen ser poenget mitt.

Lenke til kommentar

"Men slik er samfunnet" er en latterlig dårlig unnskyldning. Hvis du ikke liker eller er enig i at samfunnet burde være sånn så prøver du å gjøre noe med det. I stedet for å øyeblikkelig plassere personen i den passende boksen kunne snakket med ham/henne. Da ville du mest sansynlig funnet ut at han/hun slett ikke er slik som det boksen du mente å sette ham/henne i tilsier. Joda, mange er levende stereotyper som passer perfekt inn i boksen, men brorparten er ikke det. De har bare noen andre interesser og andre måter å vise det på enn de mer "normale" (å som jeg hater det ordet). Og når ble det egentlig galt å ha egne interesser, og å vise at man trives med de interessene?

 

Da slenger man bare tilbake ett eller annet og har et gøy med det? Har ikke folk sånne venner her og hvorfor tar folk seg så nær av alt?

 

Blir helt satt av og lese denne tråden, jeez.

Hvordan i all verden har du endt opp med den oppfatningen? Jeg for min del tar meg svært sjelden nær av noe, det skal være en særdeles grov fornærmelse eller anklage for at det skal skje.

 

Og angående venner så foregår det selvfølgelig litt uskyldig erting mellom nære venner, men det er foskjell på det og å ikke respektere at andre er litt annerledes. Det er ikke alle som liker den typen erting heller, folk er forskjellige og ser etter forskjellige ting i vennene sine. Trenger ikke å være "DRIT snille" for å respektere det vet du.

Lenke til kommentar

Urr, når ble det dumt å gå ut med en t-skjorte med en Mario-sopp på? Eller Thrall? Eller noe annet spillrelatert? Det er jo kun et stykke tøy, med et motiv på. Tviler på at folk stempler andre som nerd, kun hvis de går med en t-skjorte med spilltrykk på. Jeg eier selv et par-tre spillskjorter og jeg bruker dem nå og da. Ikke engang halvparten av de jeg snakker med i løpet av dagen skjønner motivet, men de som gjør det smiler godt. Skjønt, er få som vet hvem Demoman er fra Team Fortress 2 uansett...

Lenke til kommentar
Til dere som VIL fremstå som nerder, og er stolte nerder, greit, håper dere står for det når dere treffer nye mennesker og er i sosiale lag. Men skjønn att det er ikke nerder som drar damer, men dere bryr dere kanskje ikke om det?

 

Det er sant på et generelt grunnlag, men jeg har resonnert på den måten at jeg siden det er nettopp de interessene som gjør at jeg blir stemplet som nerd som gir livet innhold og mening, så vil det bare være å skyte seg selv i foten om jeg latet som om jeg var noe annet enn en stor nerd og klarte en lure en hip og moteriktig mainstream-jente til å bli sammen med meg. For det første ville jeg neppe klart å vedlikeholde den illusjonen spesielt lenge iom jeg fort ville blitt deprimert uten interessene mine, for det andre ville jeg måtte holde ut med en person jeg ikke hadde noe til felles med.

 

Jeg synes det gir mer mening å fremstå som hva man er, slik at man også tiltrekker seg partnere som er noenlunde like. De jentene jeg hovedsakelig er interessert i er lubne og nærsynte sosialt klønete nerdejenter med dårlig hud, og hvis jeg fremstod som noe annet enn en stor nerd ville jeg vært redd for å skremme dem bort.

Lenke til kommentar

I can feel the hate!

 

"Hvorfor blir gamere tråkka på"

 

Fordi, det er tabu, det er tidskrevende og anti sosialt, (jaja ventrilo er så sosialt atte hjelp! ihvertfall når du prater med folk fra nederland"

Det er også noe svært få jenter interesserer seg for, og kunne ikke brydd seg noe mindre om!

 

Igjen "hvorfor blir gamere tråkka på"

 

Fordi noen går med sleezy tskjorter med spill relaterte temaer, "snakker ikke om en mariosopp"

Jeg snakker om de som går all out for å fråmstå som en nerd, og steriotyper alle oss andre.

Du veit hvilke jeg snakker, du har garantert sett en kar som du har tenkt "å fy faen han var nerd han" jeg snakker ikke om mannen i gate, jeg snakker om DE.

 

For eksempel DE, som driver med laive eller hva de heter, de kler seg ut som rollespillfigurer og slåss med sverd og skjold i skogen. I teorien er dette bare gøy, men resten av samfunnet ser ikke det, de ser bare noen voksne menn som leiker world of warcraft i skogen. SKJØNN att mannen i gata synes dette er det samma som å leike krig med pistoler og lage lyder selv som vi gjorde når vi gikk på barneskolen.

 

 

En annen ting er att folk går seg lei av å høre om det, ihvertfall når de ikke interresserer seg for det, akkurat som med fotball, måtte kjøpe bok til dama så hu skulle slutte å komme med irriterende kommentarer under VM.

 

I feel the hate!

 

Edit: om det dummeste du har hørt er att jeg sier "samfunnet er sånn" så tar du feil.

Det er stereotypen "gamer" som blir sett på slik av samfunnet, en svett nerd som sitter 12 timer om dagen og spiller og har ingen venner bortsett fra likeminded people.

Og går du med en wow tskjorte på offentlig gate, så plaserer folk deg i den katogorien.

Er ikke jeg som bestemmer att det skal være sånn, og nei jeg gidder ikke ta opp kampen, fordi jeg synes det er relativt latterlig og så en dude rusle ned karl johan i wow tskjorte og jeg skjønner såppas att jeg ikke vil framstå som en uber nerd. Greit kanskje jeg spiller mye og er en gamer, men hva faen er poenget med å tattovere det i panna så folk kan se på deg og si, "oi han er en skikkelig nerd, sjekk den wow tskjorta!"

 

Edit: å gå med wow tskjorte på gata er som å tattovere nerd i panna, hvis det ga mer mening.

Endret av Ajesto
Lenke til kommentar

I can feel the hate!

 

"Hvorfor blir gamere tråkka på"

 

Fordi, det er tabu, det er tidskrevende og anti sosialt, (jaja ventrilo er så sosialt atte hjelp! ihvertfall når du prater med folk fra nederland"

Det er også noe svært få jenter interesserer seg for, og kunne ikke brydd seg noe mindre om!

 

Igjen "hvorfor blir gamere tråkka på"

 

Fordi noen går med sleezy tskjorter med spill relaterte temaer, "snakker ikke om en mariosopp"

Jeg snakker om de som går all out for å fråmstå som en nerd, og steriotyper alle oss andre.

Du veit hvilke jeg snakker, du har garantert sett en kar som du har tenkt "å fy faen han var nerd han" jeg snakker ikke om mannen i gate, jeg snakker om DE.

 

For eksempel DE, som driver med laive eller hva de heter, de kler seg ut som rollespillfigurer og slåss med sverd og skjold i skogen. I teorien er dette bare gøy, men resten av samfunnet ser ikke det, de ser bare noen voksne menn som leiker world of warcraft i skogen. SKJØNN att mannen i gata synes dette er det samma som å leike krig med pistoler og lage lyder selv som vi gjorde når vi gikk på barneskolen.

 

 

En annen ting er att folk går seg lei av å høre om det, ihvertfall når de ikke interresserer seg for det, akkurat som med fotball, måtte kjøpe bok til dama så hu skulle slutte å komme med irriterende kommentarer under VM.

 

I feel the hate!

 

Edit: om det dummeste du har hørt er att jeg sier "samfunnet er sånn" så tar du feil.

Det er stereotypen "gamer" som blir sett på slik av samfunnet, en svett nerd som sitter 12 timer om dagen og spiller og har ingen venner bortsett fra likeminded people.

Og går du med en wow tskjorte på offentlig gate, så plaserer folk deg i den katogorien.

Er ikke jeg som bestemmer att det skal være sånn, og nei jeg gidder ikke ta opp kampen, fordi jeg synes det er relativt latterlig og så en dude rusle ned karl johan i wow tskjorte og jeg skjønner såppas att jeg ikke vil framstå som en uber nerd. Greit kanskje jeg spiller mye og er en gamer, men hva faen er poenget med å tattovere det i panna så folk kan se på deg og si, "oi han er en skikkelig nerd, sjekk den wow tskjorta!"

 

Leste igjennom et par ganger og ser poenget ditt. Men så kommer jeg til slutten der du skriver "men hva faen er poenget med å tattovere det i panna så folk kan se på deg og si, "oi han er en skikkelig nerd, sjekk den wow tskjorta!"

 

Og da blir jeg forvirret igjen. Hvor står du egentlig?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...