Gå til innhold

Kvifor blir "Gamere" tråkket på?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

"Hvorfor blir gamere tråkka på" Fordi, det er tabu, det er tidskrevende og anti sosialt, (jaja ventrilo er så sosialt atte hjelp! ihvertfall når du prater med folk fra nederland"Det er også noe svært få jenter interesserer seg for, og kunne ikke brydd seg noe mindre om!

 

Det virker som alt du gjør i livet er å imponere jenter. Slike ting som kjærester er det veldig ofte folk utsetter til de blir eldre. Når du er 16 år spiller du sansynligvis mer enn når du er 30, og det er i nettopp den alderen vanlige folk pleier å finne seg et kvinnfolk og gifte seg (Selvsagt ikke alle). Jeg er snart 17, og selfølgelig ville jeg ikke sagt nei om ei av de pene jentene ville være sammen med meg, men det er ikke noe jeg jobber for og jeg prøver ikke vinne dem ved å virke kul og ikke-nerdete.

 

EDIT: Hvis du synes det er nerdete å gå med wow t-skjorte så er det bare å overse dem så kan vi nerder kose oss ved å gå med den t-skjorta vi vil ^_^

 

EDIT 2: Var inne på profilen din Ajesto, du logget på 13:37. Awesome!

Endret av Craxdm
Lenke til kommentar
For eksempel DE, som driver med laive eller hva de heter, de kler seg ut som rollespillfigurer og slåss med sverd og skjold i skogen. I teorien er dette bare gøy, men resten av samfunnet ser ikke det, de ser bare noen voksne menn som leiker world of warcraft i skogen. SKJØNN att mannen i gata synes dette er det samma som å leike krig med pistoler og lage lyder selv som vi gjorde når vi gikk på barneskolen.

 

Godt eksempel som kan overføres til hele debatten. Laiving er noe av det dummeste jeg ser, til den grad at jeg blir pinlig berørt på andres vegne hvis jeg ser noen driver med det. Men, jeg ser ingen sammenheng mellom mitt negative forhold til laiving og at jeg skal bruke energien min på å tråkke på dem som liker det. Det skaper vondt blod, det bryter dem ned psykisk og det gagner meg absolutt ingenting, tvert imot får jeg nok bare noen uvenner. Jeg ler av dem innvending og tenker mitt, det er vanskelig å unngå, men jeg kan ikke forstå hvorfor jeg skulle bruke energien min på å fortelle dem hvor dumt jeg synes det er - det er da for helv...søren ikke noe problem for meg at folk roter rundt i skogen og det er ingen grunn til at jeg skulle irritere meg over det. Hvis man virkelig føler aggressjon over at folk liker noe man selv synes er dumt så tenker at jeg den personen selv må ha hatt blitt utsatt for en del negative holdninger iom han/hun har så destruktive følelser som må ut.

Lenke til kommentar

Når en i 2010 tror det å være en nerd er et skjellsord så har en etter min mening sovet under en stein dem siste årene. Når jeg ser folk med fotball skjorter så synes jeg ikke det er spes kult da jeg ikke liker fotball i det hele tatt, men går da ikke å tenker for en taper som er så glad i fotball at han/hun må ha klær på seg som viser det...nei så patetisk er jeg heldigvis ikke blitt oppdratt og har heldigvis ikke venner som er slik heller, men en gjeng med alt fra fotball hoder,nerder til helt A4 mennesker

 

Selv om en er en nerd så bettyr det ikke at en sitter å snakker om spill 24/7 og er en feit jævel. Fleste nerder jeg kjenner er helt normale mennesker som trener flere dager i uka og ser bedre i form ut en folk flest der ute, SELV med en skjorte hvor det står Rogues do it from behind....

 

Ser jeg en muslim i burka så tenker jeg ikke "for en taper, få på deg normale klær" , ser heller dama i øyne og gir et lite blink...freaker dem ut hver gang ;)

 

Men jeg ser stadig eksempler på trangsynte mennesker med totalt mangel på god gammel Norsk folkeskikk alt for ofte...her på forumet og dessverre alt for ofte i virkligheten.

 

Ha respekt for hverandre og vær mot andre slik du vil andre skal være mot deg :D

Lenke til kommentar

Bra sagt det ja, men det funker ikke i teorien.

 

Ikke kom her og fortell meg att en kar kledd som er nerd, blir sett på som en nerd?

Uansett hensikt, hvor mange venner, størrelse, vekt, holdning. Folk dømmer deg for hvordan du fremstår.

 

Derfor er jeg sterkt imot spillklær, for det stempler deg nettopp som en stereotype spillnerd.

FAKTA FERDIG!

Lenke til kommentar

Bra sagt det ja, men det funker ikke i teorien.

 

Ikke kom her og fortell meg att en kar kledd som er nerd, blir sett på som en nerd?

Uansett hensikt, hvor mange venner, størrelse, vekt, holdning. Folk dømmer deg for hvordan du fremstår.

 

Derfor er jeg sterkt imot spillklær, for det stempler deg nettopp som en stereotype spillnerd.

FAKTA FERDIG!

 

Men hva så om folk mener du er en spillnerd?! Hva er galt med det?

Lenke til kommentar

Bra sagt det ja, men det funker ikke i teorien.

 

Ikke kom her og fortell meg att en kar kledd som er nerd, blir sett på som en nerd?

Uansett hensikt, hvor mange venner, størrelse, vekt, holdning. Folk dømmer deg for hvordan du fremstår.

 

Derfor er jeg sterkt imot spillklær, for det stempler deg nettopp som en stereotype spillnerd.

FAKTA FERDIG!

 

 

Men hva er galt med å bli sett på som en nerd? Kunne forstå deg om vi var tilbake i 1980 tallet hvor nerder så slik ut:

 

post-199-1100798433_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Larzen, nerdenes hevn er fantastiske filmer :p Så ikke prøv deg!

 

Og ja, de fleste nerdene jeg kjenner er da ikke akkurat stereotypisk i hverken utseende eller væremåte. De bare liker å knerte pixler på en skjerm og andre ting. En tulling syklet f.eks. opp trollstigen.

 

Henger stereotypen delvis igjen? Ja, for all del. Spesielt hos pripne sosser, men akkurat de har jeg ikke noe behov for å gjøre inntrykk på. Folk flest? Så lenge jeg ikke setter igang å bable om dataspill, som de ikke har interesse for så ser de ikke ut til å bry seg :p Noen spør bare om jeg har stor tv/anlegg...

Lenke til kommentar

Om du vil bli sett på som en spillnerd, så er det greit for meg.

men denne tråden heter faktisk "hvorfor blir gamere tråkket på"

Jeg mener da selv jeg har fått fram mine poenger godt.

 

Om du vil bli sett på som en nerd, så bra for deg, men da blir du tråkket på fordi samfunnet stereotyper deg.

beskrevet hvorfor i lange poster før, gidder ikke ta det igjen.

 

Jeg liker å spille og ha det gøy og har gjort det lenge, men jeg vil da for faen ikke ha det sosiale stempelet "spillnerd" om jeg kan slippe det? Herrigud.

 

EDIT: jeez dere er trangsynte ass, det er forskjell på en kar som spiller mye, er nerd hjemme og sitter og skravler på ventrilo 12 timer om dagen, MEN som er sosial, henger med venner, tar seg tid til kompiser og er med i helgene og er som alle andre, bare att han bruker mye tid på spill.

 

Til det da som går all inn og fokuserer livet sitt på spill, spiller hele dagen, går i spillklær til vanlig, kan ikke prate med andre uten å dra fraser fra spill (har sitti og hørt på 2 20 åringer prate til hverandre med orce stemmer på bussen"

 

Klarer dere og se forskjellen? Klarer dere og skjønne hvorfor disse blir satt i spillnerd båsen og alle andre som bruker mye tid på spill blir satt i akkurat samma bås, FORDI det er de nerdene som folk observerer på gate dere spiller "med/mot"

 

Faen

Endret av Ajesto
Lenke til kommentar
Men hva er galt med å bli sett på som en nerd? Kunne forstå deg om vi var tilbake i 1980 tallet hvor nerder så slik ut:

 

post-199-1100798433_thumb.jpg

 

Hva? Den stilen der er jo episk. B)

 

Hehe, ja jeg må finne meg en Hot Tub Time Machine og reise back to the 80's! (genial film btw :) )

 

EDIT: Jeg er 31år gir faen hva andre synes om meg og venter på denne i posten :p

Endret av _LarZen_
Lenke til kommentar

*Snip*

 

Så du mener man ikke kan kle seg i spill klær uten at man automatisk er fanatisk interessert i spillet, eller spilling? Ser da folk med fotballklær som ikke er over gjennomsnittet engasjert i fotball, eller slipknot skjorte uten å kunne navnene på alle i gruppen osv.

Det er en mellomting vet du? Noen ganger bruker man det bare fordi det ser "stilig" ut.

 

Så, 2 venner snakker kødd mellom hverandre og det er galt? Like banalt som å høre fotballnerder prate om alle mulige taktikker og sport spesifike begrep, eller to fagpersoner, la oss si avregning av strøm? prate om tariffer, spesialtariffer, spot pris, realpris, timesverdier, påslag, avslag, satser etc etc. Du vet, de gjør mer uteover akkurat den samtalen, ikke sant? De forteller sikkert ikke livshistorien på bussen...

 

Virker som om du snakker om 1 dimensjonale 1 promille andell personer passer perfekt inn i en stereotype som fantes på 80-tidlig 90 tallet. Greit, jeg syns det blir...merkelig å løpe rundt i skogen med sverd og diverse, men om fotball ikke var så akeseptert hadde du syntes det var like sært, på en homoerotisk måte, når voksne menn klapper, koser og klemmer hverandre når de scorer mål.

 

Å være gamer vil nok være sært en stund framover, å være fullstendig oppslukt i noe slik du nevner vil alltid det (hei de som drar statistikk fra 1964 eller kan ramse opp samtlige grunnstoff i alfabetisk orden) være og de vil alltid bli litt uglesett.

Lenke til kommentar

Ajesto, du tar dette temaet for alvorlig, skulle nesten tro vi snakket om å hvordan å oppnå verdensfred :p

 

Et av min favoritt "situasjoner" når det gjelder bruk av min mario sopp t skjort, er faktisk på trenningssenteret, får sikkert noen spesielle blikk/tanker om at jeg er ikke så allverdens god til trennings relaterte ting.

Fyrer på med benkpress eller skulderløft og knuser dem B)

 

Den følelsen der liker jeg, jeg beviser for dem, på min måte at fordi man liker spill, betyr det ikke man er svekling :p

 

Nå er det sikkert ikke så mange som er sånn "hybrid" som meg da, men likevel, ganske gøy, hehe.

Lenke til kommentar

Hehe, tviler ikke på det. ^_^

 

Jeg har forøvrig sluttet å bry meg om hvilke båser folk velger å sette meg i. For jeg er rimelig sikker (ca 99%) på at uansett hvilken det måtte være så passer jeg ikke inn i den.

 

Edit: om det dummeste du har hørt er att jeg sier "samfunnet er sånn" så tar du feil.

*snip*

Føler bare for å klargjøre da det virker som du missforsto meg (hvis det var mitt innlegg du siktet til, noe jeg regner med). Det jeg sa er at å bruke "Men sånn er samfunnet" som begrunnelse for at du skal mene det samme er latterlig.

 

Tror ikke (håper ikke) at det var slik du mente det, men det var slik jeg oppfattet innlegget ditt tidligere. :)

Lenke til kommentar

For meg så ble alt med gaming mye mer akseptert i omgangskretsen etter ungdomsskolen. Så klart er jeg fortsatt sett på som en nerd av noen av mine fotballinteresserte venner, men ikke på en vond måte.

 

Gamere blir tråkket på fordi de oppfører seg på en måte som veldig få andre har kommet i kontakt med. Som Ajesto sa over om de to 20 åringene som prata med orkestemmer. Ja dette vil jeg si er spesielt, men det er sånn de to personene er. Hvorfor skal man tråkke på noen fordi de er seg selv? Jeg setter mer pris på en fremmed som oppfører 100% som seg selv enn en som later som å være en han ikke er.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...