Gå til innhold

Forandringer for Final Fantasy?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kan god forstå at et utvikler team av et slikt kaliber gjerne vil gjøre noe nytt, men jeg ser ikke akkurat for meg at square kommer til å gi opp final fantasy serien sånn med det første. Det er rett og slett for mye penger å tjene på det uten den store risikoen som kommer ved å skape noe helt nytt. Selv om jeg personlig er positiv til et nytt prosjekt fra samme teamet. :)

Lenke til kommentar

Det blir vel på en måte noe nytt med FFVersusXIII, som skal bli etter sigende veldig mye mørkere enn de andre spillene i hovedserien.

 

Det var det jeg tenkte på også,at de kanskje kommer til og fortsette serien bare i FF vs 13 stilen. Bortsett fra at jeg ikke har peil på hvordan stil det blir,hadde blitt helt hysterisk legendary hvis square hadde bestemt seg for og lage ff vs 13 i hack n slash stil.omg sier jeg bare hvis det skjer.noe jeg tviler på men.

 

Noen som har hört noe mer info ff vs 13?

Lenke til kommentar

Srsly I don't mind. En halvtimes konstant gjesping i FF12 fortalte meg at jeg hadde fått nok av JRPG-sjangeren slik den er i dag. Det skal dog sies at Lost Odyssey falt svært godt i smak, men det var ikke på noen måte blind kjærlighet. Generisk JRPG er like tørt som vestlig actionhumor. Det som gjorde LO spesiell var saftige og alternative historiegodbiter, men det er ikke nok til å holde sjangeren gående blant et bevisst publikum.

 

Yoichi Wada virker som en reflektert og klok leder, jeg håper teamet lytter til han.

Lenke til kommentar

If it ain't broke, don't fix it.

 

Da hadde vi fortsatt vært på Megaman og Mario stadiet. Ikke at det er dårlige spill akkurat, men du ser poenget :)

Hva er forskjellen på Mario på Wii nå og det som var på super nintendo da? (Første konsollen jeg hadde, er ikke gammel nok til å ha hatt de andre) sånn rent bortsett fra grafikken da. Er ikke veldig mye som er anderledes og folk elsker det enda.
Lenke til kommentar
"I intervjuet kritiserer han også japanske utviklere for å være for fastlåste. Han sammenligner situasjonen med en tegner som alltid har brukt penn for å tegne med, og som nekter å i det hele tatt innse at blyanter finnes."

 

For en halvt ihjelfrossen nordmann høres dette litt merkelig ut. Hva med titler som killer7, Katamari-spillene og Minon: Everyday Hero for å nevne 3 som stikker seg ut forholdsvis greit?

Endret av AltF4
Lenke til kommentar

Da aner dere lite om spillsituasjonen i Japan. De drukner av halvhjertete, utmelkete spill - spesielt til Nintendo DS - som følger gamle oppskrifter i håp om å tjene enkle penger, i en kultursituasjon som er kommersielt enkel å utnytte. Innovasjon er ikke mye prisgitt, og i de tilfeller det kommer noen utstikkere så lever de som regel på illusjonen om noe utenom normalen, uten at spillet nødvendigvis bryter med trenden i helhet. I vest blir vi presentert med de mest levedyktige titlene, toppet ut av mangfoldet.

 

Det er forskjell på sensasjonell innovasjon og genuin innovasjon. Den japanske særheten er en myte, i mine øyne. Du må være kjent med kulturen for å se igjennom fasaden. Det er et produkt av kulturelle ulikheter som skaper japanske spilltitlers rykte for å være sære, her i vesten.

 

Det er spådd krakk i den japanske spillverdenen. Nintendo ser ut til å gjenskape historie, men takket være vestlig innflytelse er ikke spillindustrien kun avhengig av det japanske markedet. Vestlig spill virker kanskje kjedelige for dere, men de er faktisk med på å utbrede spekteret, og minsker faren for inflasjon.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...