Gå til innhold

Mass Effect 2 - Utforsk og diskuter Sci-Fi kjempen


Anbefalte innlegg

Om hukommelsen min ikke svikter meg for andre gang i kveld så var vel faktisk ikke Sovereign ute etter å ødelegge verken stasjonen eller skipene rundt den. Det var opptatt med å åpne portalen for de andre Reaperne slik at de kunne komme og gjøre sin greie. Sovereign kjørte jo tross alt rett igjennom et par skip uten engang å skyte på dem først, så jeg tror ikke akkurat det følte seg så veldig truet før mot slutten da det begynte å gå skeis for den store stygge blikkboksen.

 

Og Sovereign var nødt til å vente med og åpne denne portalen til Saren hadde kommet seg inn i Keeper-kontrollrommet og gjort klar for at Sovereign kunne ta kontroll over dem. Et angrep på The Citadel før keeperene hadde vært klare ville vært bortkastet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skjoldene til Saren? Wut.

 

Det er jo ikke utenkelig at all julingen Sovereign fikk av flåten underveis var det som egentlig fjernet skjoldene hans, men den nokså åpenbare arrogansen hans før skjoldene plutselig forsvant tyder på at han iallefall selv mente at han hadde kontroll. Og med tanke på at disse gutta har vært ute en vinternatt og ødelagt alt organisk liv i galaksen noen ganger før, så virket iallefall arrogansen for min del berettiget.

Endret av Zealuu
Lenke til kommentar

Ikke ta alle ordene jeg bruker bokstavelig. Når jeg sier angriper stasjonen så mener jeg selvfølgelig ikke at han prøver å ødelegge den. Trodde det var innlysende.

Ser jeg skrev Saren i stede for Sovereign.

 

Prøver på nytt, om skjoldene til Sovereign virkelig er så sterke som det virker som du mener, tror jeg ikke de få minuttene fra Saren gikk gjennom portalen til Shepard nådde rommet ville gjort stor forskjell.

 

Scenario:

Om Saren ikke hadde vært på Eden Prime ville heller ikke de allierte være forberedt på et Geth angrep, derfor ville de mest sannsynlig kunne transporteres inn på The Citadel slik de gjorde på Noveria uten problemer. Sikkerhetsvaktene nevnte jo at de ikke merket noe under scanningen mens de var deaktivert.

 

Saren kunne, som Spectre, gått opp til Councilrommet, aktivert Geth, ventet på at de ble oppdaget, The Council blir evakuert, Saren er alene igjen i rommet, aktivert panelet, og klagjort The Citadel for Sovereign. Sovereign med en betraktelig større Geth flåte kan knuse den lille flåten ved The Citadel, som ikke er klare for angrep, og han kan i ro og mak ta over The Citadel. Samtidig er Sehpard på en eller annen Alliance base.

 

Forresten trenger ikke Sovereign å ha så sterke skjold for å utføre den planen heller!

Nytt diskusjonstema: Er Sovereign en idiot?

Lenke til kommentar

Refererte ikke Joker til flåten som dukker opp i ME1 som Fifth Fleet? Det var altså Systems Alliance sin flåte, og ikke noe joint (haha hasjvits) ops greier. Da kan man regne med at bare menneskene har minst fire andre av tilsvarende størrelse, hvis ikke flere, selv om jeg har problemer med å finne beskrivelser av andre flåter enn første, andre og femte. Videre var det kun Cruisers og mindre skip som dukket opp - se følgende sitat:

 

Dirty Little Secrets time. The cruisers in the battle of the Citadel are using a model intended to be an Alliance dreadnought. The cinematics department didn't read the Codexes specifying that humanity only has six, and only uses them for long ranged combat. When we saw shots showing up to 15 "dreadnoughts" on screen at a time, we had to re-designate the model as a cruiser. Stormwaltz 16:11, 30 March 2009 (UTC)

Fra: http://masseffect.wikia.com/wiki/Talk:Alliance_Navy

 

Ergo har vi fremdeles ikke sett en Systems Alliance Dreadnought i aksjon. Videre, hvis forholdet mellom antallet Dreadnoughts og Cruisers/andre skip tilsvarer Systems Alliance for de andre Council-rasene så er det plutselig veldig mange skip det er snakk om.

 

For all del, jeg regner med at de fremdeles ville fått grisedeng av Reaper-flåten - de ville tross alt ikke fått gjort noe som helst med Sovereign om ikke Shepard & Co. hadde fått ham til å bruke nok energi på å leke nikkedukke med liket til Saren til at eksteriørskjoldene hans falt ut. Men hey, det er jo derfor vi har Shepard, han finner nok på et eller annet som virker i ME3 også.

 

For kvar 5. Dreadnaught Turians har, så kan dei andre Council Races ha 3, andre Citadel Races ha 1 og dei som ikkje er nokon av delane kan ikkje ha nokon.

 

Dette er bestemt av Treaty of Faxtlen eller noko sånt. Var ein F og ein X der, trur eg :p

Endret av Flosshatt
Lenke til kommentar
Vigil also explains that if Sovereign assaults the Citadel alone, the combined power of the Citadel Fleet would have been enough to defeat the Reaper. However, if Sovereign is able to direct an agent to go through the Conduit as a back door and transfer control back to Sovereign, it will be able to manually activate the relay and complete its mission. Sovereign had possibly planned this for centuries after discovering the Protheans' sabotage plan.

 

http://masseffect.wikia.com/wiki/Storyline

Lenke til kommentar

For kvar 5. Dreadnaught Turians har, så kan dei andre Council Races ha 3, andre Citadel Races ha 1 og dei som ikkje er nokon av delane kan ikkje ha nokon.

 

Dette er bestemt av Treaty of Faxtlen eller noko sånt. Var ein F og ein X der, trur eg :p

 

Farixen, men ja, denne 5:3:1-ordningen lå på en måte implisitt i det jeg skrev. Hvis Systems Alliance har så og så mange cruisers per Dreadnought, og Council/Turians har like mange cruisers per Dreadnought (selv om de sikkert har flere, det er jo tross alt ingen begrensning på andre skip enn nettopp Dreadnoughts), så blir det til slutt fryktelig mange cruisers. Og man ser jo av slutten på ME1 at Cruisers er godt i stand til å gjøre skade selv på Reapers.

Lenke til kommentar

Nettopp, det er det som er poenget mitt.

 

de ville tross alt ikke fått gjort noe som helst med Sovereign om ikke Shepard & Co. hadde fått ham til å bruke nok energi på å leke nikkedukke med liket til Saren til at eksteriørskjoldene hans falt ut.

 

Jeg ville ha fram at skjoldene hans ikke var så sterke.

 

Men tror likevel han kunna slått den opprinnelige flåten om han hadde brukt alle Geth skipene han hadde kontroll over. Det er jo en god del på Ilos også.

Endret av Joakim vas Normandy
Lenke til kommentar

Vigil var ueinig.

 

Men du må hugse på at ikkje heile flåta var ved The Citadel, det var også ein relativ sterk flåte ved alle Mass Relays som førte til the Citadel, og ifølgje Vigil kunne ikkje Sovereign vunne den kampen, eg trur i alle fall han ikkje hadde klart å slå heile flåta + Systems Alliance.

Lenke til kommentar

Noen andre som har lastet ned Overlord pakken? Har så vidt rukket å prøve den, og har kommet til delen hvor du skal kjøre bil! Virker som om denne pakken er litt lengre enn de forrige.

 

 

har spilt gjennom den og jeg syntes at hitill er dette det beste tilleget til spillet. likte spesiellt slutten.

Lenke til kommentar

Misliker BioWare Points-systemet. Ikke kan jeg kjøpe 560 poeng fra BioWare direkte heller (transaksjonen avvises), jeg må til EA Store for høyere prisede poeng, der valget er mellom 800 eller 1600.

 

DLC-en er nok minst like anerkjent som Kasumi-pakken, til tross for lite dialog, Hammerhead-gameplay og ingen effekt på hovedhistorien, men jeg er ikke så fryktelig motivert for å bruke poeng på Overlord.

Endret av Cyberfrog
Lenke til kommentar

Trenger hjelp angående valg av folk til Sucide mission, valgte samme folk sist gang jeg spilte, men alikavel døde Mordin.

 

Alle i min Crew var lojale.

 

Dette var listen jeg følgte etter fra nettet:

 

Jobs and top character choices (you pick one for each):

Tubes - Tali, Legion

1st Squad Leader - Garrus, Miranda

2nd Squad Leader - Garrus, Miranda

Shields - Samara, Jack

Escort - Jacob, Mordin, Grunt

 

De markerte var de jeg valgte for jobben, var det hvem jeg valgte å gå med mot slutten som avgjorte det da?

Litt irriterende, hadde jo oppgradert alt, alle var lojale.

 

jeg spilte på Insanity, kan det ha noe med saken å gjøre?

I såfall, kan jeg gjøre det om igjen, har en save som er rett før dette oppdraget.

 

edit: fant ut på nettet at man må ha en viss mengde upgrades (health shield) for at alle skal overleve -_-

 

edit2: samma f fikk den nå etter å ha gjort slutten om igjen på Causal.

Endret av amir90
Lenke til kommentar

Det som avgjorde saken i dette tilfellet var at du trolig tok med deg sterke forsvarere til "terminatoren" og/eller at teamet mistet Grunt, siden han var escort. Svært gode kandidater til å "holde linja" er Grunt, Garrus og Zaeed. Hvis teamet er lojalt, skal det stort sett gå fint å ta med en av de tre...

 

Mordin er den beste å bruke som escort, men de andre to forslagene er tullete. Tali, Jack eller Kasumi er bedre alternativer om Mordin ikke er aktuell. Dette fordi en lojal escort er garantert å overleve, og noen (Mordin mest av alle) er fryktelig sårbare i forsvarerrollen.

 

 

Edit: Her er et nydelig innlegg på BioWare-forumet som elegant forteller alt som er verdt å vite om Omega-4-oppdraget (spesielt nyttig om man ønsker å ta livet av bestemte medlemmer av teamet):

http://social.bioware.com/forum/1/topic/105/index/2933016

Endret av Cyberfrog
Lenke til kommentar

Hva slags artige ting får man ved å kjøpe Cerberus Network addon til ME2?

Jeg er klar over noen versjoner av spillet følger med en kode som gir deg adgang til dette, men gjelder det kun collectors/special edition, eller gjelder det alle ikke brukte versjoner?

 

Ut ifra det jeg har lest er det Zaeed

 

fant det ut på et google søk :)

 

Skal ta meg en tur innom Mass Effect 1 igjen, kommer til å bli uvant "gameplay wise".

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...