Gå til innhold

Mass Effect 2 - Utforsk og diskuter Sci-Fi kjempen


Anbefalte innlegg

Ser at man får ME2 til PC for £15 (135 kr) på play.com nå. Ikke et dårlig kjøp, for de som evt. har ventet med å gå til anskaffelse av spillet.

 

 

Irritasjon: Skulle omsider punge ut for Kasumi, men transaksjonen (for BioWare-poeng) avvises.

Endret av Cyberfrog
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Så etter jeg har ødelagt giant humanreaper er story-delen over? Kun 16timer played, regnet med 30timer+

 

Om du utelukkende går for hovedplottet går du glipp av mye innhold og får dertil kortere spilltid, ja. Tar du med sidequestene kommer du kjapt opp i 30-40 timer.

Lenke til kommentar

Da var eg ferdig med Mass Effect 2!

Var utruleg artig, spelte som ein Sentinel. Det einaste eg ikkje likte var at Charm og Intimidate ikkje er der lenger. Det gjer at eg ikkje kan ta nokre Renegade og nokre Paragon val, og likevel ha nok til å t.d. vinne kranglar. Det tvinger meg nesten til å velje, men eg hadde ca. likt Paragon og Renegade på slutten av spelet. Ingen er 100% god eller vond.

 

Men eg skjønner ikkje korleis eg kunne ha død på slutten av Suicide Mission. Berre Thane døydde (sendte han gjennom sjakta) for meg. Spelte på Normal, though (er ikkje noko god i shooters) så kanskje det er det?

 

Vurderer å kjøpe ME1 før eg startar på nytt, siden eg ikkje likte mange av vala gjort "for meg" i 2. Da blir det nok Infiltrator, Tactical Cloak ser ganske awesome ut.

Endret av Flosshatt
Lenke til kommentar

Da var eg ferdig med Mass Effect 2!

Var utruleg artig, spelte som ein Sentinel. Det einaste eg ikkje likte var at Charm og Intimidate ikkje er der lenger. Det gjer at eg ikkje kan ta nokre Renegade og nokre Paragon val, og likevel ha nok til å t.d. vinne kranglar. Det tvinger meg nesten til å velje, men eg hadde ca. likt Paragon og Renegade på slutten av spelet. Ingen er 100% god eller vond.

 

Men eg skjønner ikkje korleis eg kunne ha død på slutten av Suicide Mission. Berre Thane døydde (sendte han gjennom sjakta) for meg. Spelte på Normal, though (er ikkje noko god i shooters) så kanskje det er det?

 

Vurderer å kjøpe ME1 før eg startar på nytt, siden eg ikkje likte mange av vala gjort "for meg" i 2. Da blir det nok Infiltrator, Tactical Cloak ser ganske awesome ut.

 

Hvis du skal få drept unna så mange som mogleg i sjølvmordsoppdraget, så må du unngå å gjere lojalitetsoppdraga etc. Vanskelegheitsgraden påverkar ikkje om folk døyr i det oppdraget. Søk litt på nettet, så finner du nok ei grei oppskrift.

 

ME1 er absolutt å anbefale. Det er etter mi meining på mange måtar eit betre spel enn ME2.

Lenke til kommentar

Helt på slutten når du hopper mot The Normandy kan du dø

... hvis det ikke er noen andre enn Joker til å hale deg opp, noe han ikke klarer.

 

Tilsynelatende skal det litt til før folk mister mer enn 1-2 personer, uten at det er med vilje.

 

Det gjer meining.

 

Litt synd. Syns nemleg det at du kunne dø var ganske "hypa" opp, så eg antok at det var lett å dø, men eg mista ikkje ein gong dei som ikkje var lojale.

 

Edit: Kunne nokon kanskje ha bekrefta/avkrefta mistankane mine rundt Paragon/Renegade. Må eg velje ein av dei og halde meg til det, eller gjorde eg det berre feil når eg var ein "grå" karakter?

Endret av Flosshatt
Lenke til kommentar

 

 

Edit: Kunne nokon kanskje ha bekrefta/avkrefta mistankane mine rundt Paragon/Renegade. Må eg velje ein av dei og halde meg til det, eller gjorde eg det berre feil når eg var ein "grå" karakter?

 

 

Du gjorde ikke noe feil ved å blande Paragon og Renegade, det er bare slik spillet er lagt opp. Det man imidlertid går glipp av er visse svaralternativ som kun er tilgjengelige med høy Par/ren score og hendelsene disse medfører.

Lenke til kommentar

Helt på slutten når du hopper mot The Normandy kan du dø

... hvis det ikke er noen andre enn Joker til å hale deg opp, noe han ikke klarer.

 

Tilsynelatende skal det litt til før folk mister mer enn 1-2 personer, uten at det er med vilje.

 

Høhø :p

 

Jeg mista 6 stk, Thane, Samara, Mordin, Zaeed, Jack og Tali.

Tok en skikkelig gjennomgang andre gang og fikk alle gjennom levende.

 

Om du skal få alle til å dø forresten;

 

Drep Zaeed på lojalitetsoppdraget hans.

Ikke kjøp noen upgrades til kjøpet, og velg med deg Kasumi og Tali til å kjempe mot collossusen. Dette skal føre til at

Thane dør.

Legion dør.

Jack dør.

Deretter velger du Jacob til å krype i sjakten.

Velg Garrus(må være ulojal) til å lede laget.

Velg Miranda som Biotic. Og ta med deg Samara i squadden din og vent til hun dør.

Velg en ulojal Grunt til å eskortere folka crewet tilbake.

Ta med deg Miranda(må være ulojal) og Kasumi(må være ulojal) til den siste bossfighten.

Mordin og Tali blir igjen for å hold the line(begge bør være ulojale)

 

Da burde Shepard bli kake. Alt dette ^ forutsetter selvsagt at du ikke har gjort noen loyaltymissions. Som dere ser, det er ganske vanskelig å drepe alle sammen, selv om dette ikke er den eneste kombinasjonen, men det er rimelig få.

Lenke til kommentar

Korleis kommer du deg vidare uten å gjere lojalitetsoppdrag? Trudde ikkje Reaper IFF blei innstalert før etter alle lojalitetsoppdrag?

 

Edit: Kom nettopp på at det kanskje er mogeleg å feile lojalitetsoppdraga?

 

 

 

Edit: Kunne nokon kanskje ha bekrefta/avkrefta mistankane mine rundt Paragon/Renegade. Må eg velje ein av dei og halde meg til det, eller gjorde eg det berre feil når eg var ein "grå" karakter?

 

 

Du gjorde ikke noe feil ved å blande Paragon og Renegade, det er bare slik spillet er lagt opp. Det man imidlertid går glipp av er visse svaralternativ som kun er tilgjengelige med høy Par/ren score og hendelsene disse medfører.

 

Ja, det var det er irriterte meg over. Mista lojaliteten til Jack og Legion pga. det, og det var nokre andre situasjonar også.

Håper Charm/Intimidate blir tatt med igjen i 3.

Endret av Flosshatt
Lenke til kommentar

Håper Charm/Intimidate blir tatt med igjen i 3.

 

Syntes charm/intimidate var dårlig implementert i ME1. Man kunne makse begge uten å bruke poeng i dei på 3 gjennomspelingar, og det var jo eit naturleg valg å ta dersom man likevel skulle ha ein karakter til level 60.

 

Måten det er gjort på i ME2 gjer at man får meir ut av den biten av spelet frå første stund utan at det går ut over korleis Shepard presterer i kampsituasjonane.

 

Eg vil heller sjå igjen den fine måten achievements var gjort på i ME1.

Lenke til kommentar

Er mulig å felie på Thane, Samara, Zaeed og Talis loyaltyoppdrag som jeg kommer på nå i farta. Tror IFF-oppdraget skal låses opp etter de fire i alle fall.

 

Ahh.

 

 

Håper Charm/Intimidate blir tatt med igjen i 3.

 

Syntes charm/intimidate var dårlig implementert i ME1. Man kunne makse begge uten å bruke poeng i dei på 3 gjennomspelingar, og det var jo eit naturleg valg å ta dersom man likevel skulle ha ein karakter til level 60.

 

Måten det er gjort på i ME2 gjer at man får meir ut av den biten av spelet frå første stund utan at det går ut over korleis Shepard presterer i kampsituasjonane.

 

Eg vil heller sjå igjen den fine måten achievements var gjort på i ME1.

 

Eg vil helst ha Charm/Intimidate, uten at det kan bli maksa ut uten å bruke poeng i det.

Fordi eg går glipp av utruleg mange val som ville hjulpet meg (løyse kranglar mellom companions, t.d.) når eg speler som ein "grå" karakter, som eg ville sluppet i 1.

Endret av Flosshatt
Lenke til kommentar

Det man imidlertid går glipp av er visse svaralternativ som kun er tilgjengelige med høy Par/ren score og hendelsene disse medfører.

Vel... Det er faktisk ikke scoren som er det viktigste, men hvor mye paragon/renegade man får med seg underveis per område, sammenligned med hva man maksimalt kan få fra området. Dette gjør at charm/intimidate checks faktisk kan være lettere å passere tidlig i spillet enn senere, selv om man senere godt kan ha en høyere synlig score.

 

Kilde: BioWare-ansatt

 

Så om man ønsker å passere alle checks må man være ganske konsekvent (bonuser fra å bruke en ME1-save kan også være til stor hjelp). Dette er ikke akkurat ideelt, for mange ønsker å spille en Shepard som f.eks. er en hederskar mot venner men hensynsløs mot sine fiender, noe som vil resultere i en del renegade-poeng og kanskje være nok til å ødelegge forholdet til enkelte venner.

 

Men selv likte jeg ikke ME1-systemet noe bedre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...