Gå til innhold

Mass Effect 2 - Utforsk og diskuter Sci-Fi kjempen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Såh, i Mass Effect 1 og 2, når man er ferdig med hovedoppdraget, er man da helt ferdig med spillet? I Dragon Age har man mulighet etter siste oppdraget (der man redder verden og alt det der) til å fortsette å spille, men at historisk sett er alt slik det var før man satt i gang med det siste missionet. Slik kan man ta originalcrewet sitt og kjøre igjennom expansions og tilleggspakker som kommer etterhvert. Det blir naturligvis helt feil historisk sett å spille med folk som har falt fra underveis, eller i siste oppdraget, men det er en mulighet jeg satt pris på. Wardens Keep og Ostagar var artige nok å løpe igjennom uten å måtte starte helt på nytt med en ny char.

 

Dersom jeg spiller igjennom ME2 (skal ta suicide missionet i dag), kan jeg da bruke den samme Sheperden til å kjøre igjennom expansions som kommer etterhvert? Eller blir de forbeholdt neste gjennomspilling.

Lenke til kommentar

Ja, du kan spille videre etter fulltført historie. Om karakterne som muligens dør under oppdraget kan brukes senere vet jeg ikke, men for sikkerets skyld kan du vel lage en save før du begynner?

 

(Jeg er usikker på om dette gjelder ME, men det gjelder iallefall for ME2)

Lenke til kommentar

Apropos alt; fiskene i kapeinlugaren. Har kjøpt noen, og har registrert at det er en "feed" knapp. Og jeg har og sett at de ligger med buken i været og at det da blir en "clean dead fish" knapp i stedet.

 

Må jeg huske å mate dem? :p

 

"Gah. Jack furter, Joker er laga av isopor, aliens har hacka skipet og stjælt mannskapet inkludert sekretæren min, reapers og collectors tar over galaksen, omega 4 relayet er en énveistur og HVEM HAR GLEMT Å MATE FISKENE!?"

 

Livet som intergalaktisk spacecowboy er ikke bare en dans på roser.

Lenke til kommentar

Shepard må legge collectorjakt og planetscanning til side for mate fisker. MATE FISKER??? Dette hadde vært en utmerket jobb for EDI. In space noone can hear you scream.

 

PS:Citadel Souvenirs har Space Hamster. Må sikkert mates den også. Kaktus hadde passet best i Shepards kabin

Lenke til kommentar

No fekk eg lyst til å drepe han dark elf rangeren igjen. Makan til irriterande fyr, men fine sverd hadde han iallefall. Ah, good times :)

 

Er i ferd med å gjennomføre andre gjennomspeling no. Å mangle kun insanity av achievements vart for irriterande...

Fann ut at om eg bruker companions med sniper-rifler, så lar dei vere å zerge fram for å døy. Zaeed, Garrus og soldieren min er et veldig greit team så langt. Saver fortsatt annakvart minutt, men har ikkje daua på ganske lenge, har heller ikkje satt meg fast i terrenget (enda). Og arc lightning-gun er herlig til dei situasjonane der en skikkelig gjeng stormer deg.

Lenke til kommentar

Dersom man er soldier, kan man da trene seg til noen biotic skills etterhvert? Spilte vanguard, og da fikk jeg assault rifle etter en stund. Kunne jeg vært soldier, og fått tilgang til f.eks. shockwave? Eller singularity? (sikkert evt. etter å gjøre loyalty mission for en biotic-figur, men dog). Har jo den Advanced Training muligheten i lab'en etterhvert.

 

Flisa igjennom ME1 og 2 på PC, er nå godt i gang igjen på Xboxen, da som adept i ME1 akkurat nå. Lurer på å fortsette som soldier i ME2, men det er jo litt morro med et par av disse biotic-trixa også. Skal prøve å få med meg alt av sidequests denne gangen, mye morro som skjer der og (selv om det blir litt i overkant med MAKO-råning til tider, glad jeg slipper det i tvåan)

 

Edit: Mulig det med assault rifle kom som et valg på en eller annen level, og ikke via lab'en.

Endret av Purplehaze
Lenke til kommentar

Dersom man er soldier, kan man da trene seg til noen biotic skills etterhvert? Spilte vanguard, og da fikk jeg assault rifle etter en stund. Kunne jeg vært soldier, og fått tilgang til f.eks. shockwave? Eller singularity? (sikkert evt. etter å gjøre loyalty mission for en biotic-figur, men dog). Har jo den Advanced Training muligheten i lab'en etterhvert.

 

 

Etter min kjennskap så kan man bare få tak i de spesial abilities dine kompanjonger får etter at man har gjennomført lojalitetsoppdraget deres. Så du kan f.eks få tak i Miranda sin "Slam" evne. Etter det jeg har lest så burde en soldier ta "Warp Ammo" eller en av de evnene som absorberer skade på høyere vanskelighetsgrader men.

Lenke til kommentar

Du får ekstra våpentrening i løpet av et av plot-oppdragene:

På den "tomme" Collector Cruiser-greien

 

 

Greien er at du kan velge en ny våpenklasse (hvis du spiller noe annet enn soldier), eller du kan velge å få et unikt våpen innen en av våpenklassene du allerede kan. Som Soldier får du f.eks. muligheten til å bruke en Assault Rifle som ingen andre kan bruke, den er visstnok mer som en LMG enn AR. Selv gadd jeg ikke Soldier i ME2, så jeg har aldri prøvd. Siden Soldier kan bruke alle våpnene, får du tilgang til en tilsvarende oppgradert utgave av sniper, og shotgun (Claymore/Krogan Shotgun), og muligens pistol - jeg husker rett og slett ikke. Om du er Vanguard kan du fremdeles velge supershotgun, og er du Infiltrator kan du velge supersniper, men du kan f.eks. også lære deg Assault Rifles. Veldig hendig om man spiller Biotic (muligens også Engineer og Sentinel, har ikke prøvd) - plutselig har du nesten alt som gjør det verdt å være Soldier, i tillegg til masse biotic snacks. Plukk opp Warp Ammo som Advanced Training, og så har du det gående.

Lenke til kommentar

Jeg valgte det store maskingeværet og angret bittert noen timer senere. Jeg er nemlig fan av å skyte fiendene mine fra noen meters avstand og ikke være så tett inntil dem at jeg like gjerne kunne brukt en shotgun. Det maskingeværet er altså ikke noe særlig å bruke på avstand. Det sparker som et esel, men har også like stor rekkevidde som et esel. Skulle heller valgt sniperen.

Lenke til kommentar

Jeg valgte det store maskingeværet og angret bittert noen timer senere. Jeg er nemlig fan av å skyte fiendene mine fra noen meters avstand og ikke være så tett inntil dem at jeg like gjerne kunne brukt en shotgun. Det maskingeværet er altså ikke noe særlig å bruke på avstand. Det sparker som et esel, men har også like stor rekkevidde som et esel. Skulle heller valgt sniperen.

 

Har brukt revenant i nokre timar no, og rekylen er heilt vill og gal. Eg treffer ingenting om eg held inne skyteknappen, men med burstfire går det bra. Skademessig er det heilt klart den beste assaultrifla, iallefall etter mi meining. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...