Gå til innhold

Anmeldelse: Dragon Age: Origins (X360, PS3, PC)


Anbefalte innlegg

Endelig! :) Håper historien og NPC-ene er interessante.

 

Hvis man ikke har spilt Baldur's Gate, men elsket Mass Effect eller KOTOR, så er det faktisk ikke sikkert man liker dette spillet. Bare som en advarsel. Dette er (håper jeg, og det kan det virkelig virke som) old school taktisk strategi i form av et rollespill med enormt mye dialog, og ikke på langt nær like mye kamp som man skulle forvente.

 

Hvilken vanskelighetsgrad spilte du på for å bruke 40 timer forresten? Jeg vil jo tro at man klarer å spille igjennom på 40 timer på easy, og kanskje normal, men at hard vil ta en del lenger tid.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nok en god anmeldelse med opplysningene jeg ventet på. Antok egentlig at x360/PS3 versjonen ville bli ganske anderledes etter jeg så gameplay-videoer, men greit å få det bekreftet.

Blir PC versjonen på meg denne gangen. :)

 

*EDIT* noen som vet om noen norske butikker som selger Collectors Edition utgaven til pc?

Endret av NightReaper
Lenke til kommentar

Jeg ser spillet får en god karakter, og positiv heading, men selve teksten i anmeldelsen innbyr ikke til spilling for min del. Faktisk fremstår spillet mer som et langt gjesp - dette har vi sett før. Om så er tilfellet eller om det er anmelderen som ikke traff spikeren helt på hodet vet jeg selvsagt ikke. Jeg håper på det siste.

Lenke til kommentar

Jeg ser spillet får en god karakter, og positiv heading, men selve teksten i anmeldelsen innbyr ikke til spilling for min del. Faktisk fremstår spillet mer som et langt gjesp - dette har vi sett før. Om så er tilfellet eller om det er anmelderen som ikke traff spikeren helt på hodet vet jeg selvsagt ikke. Jeg håper på det siste.

 

Jepp, vi har sett det siste gang i 2002, noe som er altfor lenge siden sist.

 

Spent på å høre hvilke nyskapende spill du spiller. :p

Lenke til kommentar

Fint at dere gir karakter til både PC og konsollversjonen og peker på ulikhetene. Risen fikk 9/10 til PC av gamer, men på konsoll har spillet så store mangler at det er tilnærmet uspillbart.

 

For noen år siden hadde jeg nok sett meg nødt til å investere i ny PC for å nyte Dragon Age slik det bør spilles, men konsollversjonen får holde i denne omgang.

Lenke til kommentar

Hei, McGroven. Du som har spelt detta spelet; eg berre lure på om da fullverdige spelet lide av den samme detaljfeilen som Character Creator'en hadde, nemlig skjegg og lignende hadde ein tendens til å ikkje dekka kinnet på karakteren, som gja eit 'tomrom' mellom kinnskjegget og huden om du forstår?

 

Pirkete kanskje, men sjukt irriterande for meg.

 

Feilen er fortsatt der. Jeg greide aldri lage et sjegg som passer med ansiktet. Kunne man valgt ansiktform etter man har valgt sjegg, hadde det jo vært greit nok...

 

Sykt irriterende ja!

Lenke til kommentar

Dette blir bra. Har bestilt digital delux edition fra Steam, siden det er umulig å finne noen preorders til Collector's edition i norske butikker. Liker best å ha en box og kart, men er vel like greit å ha det digitalt nå, siden det inkluderer noen DLC'er.

Endret av Corvwyn
Lenke til kommentar

Et nytt lineært rollespill altså...

 

Tuller du? Stor mangel på gode lineære rollespill for tiden.

 

Som du kanskje forstår er jeg mer fan av åpne rollespill som the elder scrolls.

 

Etter å ha lest anmeldelsen kan jeg ikke si at jeg ble veldig engasjert, men blir vel å prøve det etterhvert.

 

Spiller for tiden Morrowind og er godt fornøyd med det.

 

Edit: Det ville forøvrig vært kult om BioWare prøvde seg på noen store åpne RPGer i tillegg til deres tradisjonelle lineære sådanne.

 

P.S.

 

Jeg ser spillet får en god karakter, og positiv heading, men selve teksten i anmeldelsen innbyr ikke til spilling for min del. Faktisk fremstår spillet mer som et langt gjesp - dette har vi sett før. Om så er tilfellet eller om det er anmelderen som ikke traff spikeren helt på hodet vet jeg selvsagt ikke. Jeg håper på det siste.

 

Enig.

Endret av Big aim
Lenke til kommentar

Og ser at Gamespot ga PS3 versjonen 9/10 og 360 versjonen 8.5/10, og minuset på 360 versjonen i forhold til PS3 versjonen var "Drab, underwhelming visuals", kansje den versjonen er styggere en PS3 versjonen, men ikke bedømme fra en anmeldelse ;)

 

Viss jeg skal ha spillet blir det til PS3 siden jeg ikke da har en gamerpc som er sterk nok i det hele tatt :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...