Gå til innhold

Anmeldelse: Dragon Age: Origins (X360, PS3, PC)


Anbefalte innlegg

Svært stor fan av Morrowind selv, strålende spill! Men jeg synes det er på tide med et godt lineært spill nå, vi fikk nettopp Risen som er et bra og åpent RPG, og vi har fått mange flere gode åpne rollespill i de siste årene.

 

Off topic:

Til orientering har grafikken blitt sykt oppdatert gjennom brukergenerert innhold i det siste. Mer info på det offisielle forumet. Se disse feks:

(enda sykere)

 

Blir å prøve Dragon Age selv, men må fullføre Morrowind først - noe som kan ta litt tid =P

Endret av Big aim
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skulle ønske jeg ikke leste denne anmeldelsen før jeg hadde spillet i hånden. Er vanskelig å vente når spillet virker så bra. Sukk.

 

Et spørsmål: Er det slik at klassene er veldig snevre eller kan man lage en hybrid hvis man velger en dynamisk rase som mennesker?

Er selv veldig glad i en typisk paladin build med fortrinnsvis fokus på våpen, men også med litt "supportive magic". Eller blir man til en ren tank for de andre NPCene i gruppen hvis man velger kriger?

Det er jo skrevet i anmeldelsen at man må fordele poeng etter hvilken klasse man har valgt, derfor er jeg litt redd for at spillet blir til en ren hack n slash hvis man velger kriger.

Lenke til kommentar

Kommer spillet ut den femte eller sjette? Står forskjellig i forskjellige nettbutikker. Og wiki sier den sjette.

 

Så vidt jeg har forstått er den sjette som er den offisielle releasedatoen, men EA slipper spill på torsdager i Norge, derfor blir det i praksis den femte. Correct me if I'm wrong osv.

Lenke til kommentar

Er det noen nettbutikker som har sendt ut spillet enda? Regna med at cdon skulle sende den i dag så folk hadde det i hende på torsdag, men akk nei. Her i bygda tar det vanligvis 2-3 dager før ting detter i postkassa, så litt dårlig gjort.

Man har heldigvis andre måter å anskaffe spillet på, men får roe meg litt så jeg får litt moro ut av golemen Shoal og resten av bonus-materialet.

Lenke til kommentar

Liker Morrowind og Oblivion, og spilte Morrowind i 150-200 timer i sin tid. Må si jeg har mer til overs for spill som Dragon Age, Mass Effect og Planescape Torment.

 

Dialogen i Elder Scrolls spillene er relativt middelmådige, å klikke gjennom linker er rett og slett ikke det store. Verden er fin og variert, men karakterene er ganske kjedelige og lite varierte.

Lenke til kommentar

Liker Morrowind og Oblivion, og spilte Morrowind i 150-200 timer i sin tid. Må si jeg har mer til overs for spill som Dragon Age, Mass Effect og Planescape Torment.

 

Dialogen i Elder Scrolls spillene er relativt middelmådige, å klikke gjennom linker er rett og slett ikke det store. Verden er fin og variert, men karakterene er ganske kjedelige og lite varierte.

 

Jeg elsker morrowind. Har spillt det så mye så jeg ikke har telling. Men Oblivion var en stor skuffelse for meg. Shivering Isles var veldig bra, men selve oblivion mistet jeg interssen av nesten med en gang.

 

Vet ikke hva det er med oblivion jeg ikke liker. men jeg klarte bare ikke å like det like mye som morrowind.

Lenke til kommentar

Det er uhorvelig mye dialog, av god kvalitet.

Tør eg spørje deg om kva du ser på som god dialog? Synest du t.d. at dette er bra?

Det er uhorvelig mange timer dialog i spillet, og de to første klippene du viser til er merkelige kryssklipp som er ganske perifere.

 

Sistnevnte er mer representativ, og jeg synes handelsmannen gjør en solid jobb. Nå skal det sies at de interne samtalene i gruppa er de aller beste i min bok, og i spillsammeheng holder stemmegivningen jevnt over et høyt nivå.

Lenke til kommentar

Aww, "bare" 7/10 til xbox :( Visste at det ikke kom til å bli like godt, men to karakterer ned er jo mye.

 

Får vel spille det på xbox og heller finne meg en eller annen måte å skaffe det på PC senere (enten når de setter ned prisen på det, eller.. Tja)

 

Det ser ut som dei fleste som har planlagt å kjøpe Dragon Age på konsoll ikkje har spelt Baldurs Gate serien. Om Baldurs Gate skulle bli gitt ut på konsoll hadde det vore ekstremt tungvindt å spele.

 

PC-versjonen er forresten ein del billigare enn på konsoll. Håper for all del ikkje dette spelet blir piratkopiert. Å gi Bioware fleire grunnar til å konsollifisere spela deira i framtida er svært unødvendig.

 

Eg har testa ut character creation. Den skuffa litt. Hadde håpt på fleire klasser og raser.

Endret av ashtray
Lenke til kommentar

Skulle ønske jeg ikke leste denne anmeldelsen før jeg hadde spillet i hånden. Er vanskelig å vente når spillet virker så bra. Sukk.

 

Et spørsmål: Er det slik at klassene er veldig snevre eller kan man lage en hybrid hvis man velger en dynamisk rase som mennesker?

Er selv veldig glad i en typisk paladin build med fortrinnsvis fokus på våpen, men også med litt "supportive magic". Eller blir man til en ren tank for de andre NPCene i gruppen hvis man velger kriger?

Det er jo skrevet i anmeldelsen at man må fordele poeng etter hvilken klasse man har valgt, derfor er jeg litt redd for at spillet blir til en ren hack n slash hvis man velger kriger.

 

Som jeg har forstått det så kan du være magiker med rustning. Det tror jeg er det nermeste man kommer en Paladin. Hvor bra nærkamp du kan få med den kombinasjonen er jeg usikker på.

 

Ble helt begeistret når jeg så klipp av spillet første gang men alt gikk i grus når det er enda et pause spill. Jeg liker action og føle adreanalin når jeg kjemper. Alt dette forsvinner når du kan pause og gi kommandoer. Jeg vil være i kampene og slåss sad.gif

 

 

Er jo opp til deg om du vil pause eller ikke. Er vel ikke like lett å la være å pause men gir vel en større mestringsfølelse om du klarer å la være.

Endret av Nostalgic
Lenke til kommentar

Skulle ønske jeg ikke leste denne anmeldelsen før jeg hadde spillet i hånden. Er vanskelig å vente når spillet virker så bra. Sukk.

 

Et spørsmål: Er det slik at klassene er veldig snevre eller kan man lage en hybrid hvis man velger en dynamisk rase som mennesker?

Er selv veldig glad i en typisk paladin build med fortrinnsvis fokus på våpen, men også med litt "supportive magic". Eller blir man til en ren tank for de andre NPCene i gruppen hvis man velger kriger?

Det er jo skrevet i anmeldelsen at man må fordele poeng etter hvilken klasse man har valgt, derfor er jeg litt redd for at spillet blir til en ren hack n slash hvis man velger kriger.

 

 

Hver av de 3 klassene har også 4 underklasser som man kan spesialisere dem i, Warrior har for eksempel Templar som kan virke veldig likt en Paladin for oss som liker å spille det :)

 

Edit: Tror Nostalgic snakker om Arcane Warrior, en mage spesialisering. Ikke sammenlignbart med en Paladin spør du meg :)

Endret av Onkel
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...