Gå til innhold

Dashboard høsten 2009


kewell79

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Lasta ned updaten i 10-tida i dag tidlig, men fikk ikke mail om det før i 5-6 tida i kveld tongue.gif Og akkurat nå skulle jeg ønske jeg fortsatt bodde i Japan; 100 mbit linje der, 4 mbit nå når jeg er her hjemme ›_‹

 

 

Får en mld når en slår på X360? 100mbit linje hadde ikke gjort noe nei....men 4mbit skal vel klare å streame film greit?

Lenke til kommentar

Var vel rundt 100 filmer, men de var sortert slik at du måtte gå på søk og så se alle titler for å se alle titlene de hadde i biblioteket. Dette var en dårlig oppdatering, med blant annet utelukking av personer under 18 år til å bruke Twitter/Facebook, og ingen Last.FM i Norge. Snek meg inn på den amerikanske kontoen min, og lastet ned Last.FM. Det fungerte heller dårlig. Kom inn i applikasjonen, men ikke overraskende fikk jeg ikke spille av noe. Det virket dog som om applikasjonen var noe treg og hang når du byttet slides.

Lenke til kommentar

Ikke én eneste TV-serie episode er tilgjengelig så vidt jeg kan se. Kun filmer foreløpig med andre ord. :(

 

EDIT: Haha, norske zune er en vits i forhold til amerikanske. Hauggamle filmer, dårlig utvalg og ingen TV-episoder. Den amerikanske derimot kan skilte med ti ganger bedre utvalg, nyere filmer og masse TV-episoder tilgjengelig. Nei, dette var dårlig.

Endret av nypis
Lenke til kommentar

Leide film og streamet 1080p på min 4mb linje...det fungerte uten noen problemer. Må si jeg er voldsomt imponert over kvaliteten, nå er det bare opp til MS å oppdatere biblioteket og ha bra priser på produktene.

 

Savner undertekst og det er tungvint å se priser i MS points, vis den faktiske prisen og la og velge å trekke det direkte fra Visa istede for å inn å kjøpe MS point som er bare teit spør du meg.

Lenke til kommentar

Fungerer jo uten problemer å streame uansett etter som bit-raten bare blir satt ned avhengig av hastigheten på linja. Uansett, akkurat sett ferdig en film som jeg lasta ned i stedet for å streame, så tenkte jeg å prøve å streame en film i morgen for å se om det jeg klarer å legge merke til noe betydelig når det gjelder kvalitet. Må ellers si meg ganske imponert med kvaliteten på bilde, spesielt med tanke på størrelsen på filmen.

 

Undertekst bryr jeg meg lite om, i hvert fall så lenge filmen er på engelsk :p Men kunne godt tenkt meg å leie filmer i kroner i stedet for poeng, ja. Får håpe dem gjør som med Games on Demand, at man kan velge selv.

Lenke til kommentar

Synes det er rart det ikke er mer hype rundt dette i Norge.

 

28kr for å leie en vanlig film og 38 kr for en 1080p en er ikke ille. Ikke det at jeg har leid filmer i butikk på en godt stund,men det koster vel ikke særlig mindre?

 

Mangel på hype er kanskje fordi PS3 og Bluray er veldig stort i Norge?

Lenke til kommentar

Synes det er rart det ikke er mer hype rundt dette i Norge.

 

28kr for å leie en vanlig film og 38 kr for en 1080p en er ikke ille. Ikke det at jeg har leid filmer i butikk på en godt stund,men det koster vel ikke særlig mindre?

 

Mangel på hype er kanskje fordi PS3 og Bluray er veldig stort i Norge?

 

 

Det er faktisk endel under hva som er normalt å prise, men da igjen så har prisene på leie her i landet vært for høye alt for lenge nå.

 

Synes for å være helt ærlig dette er noe av det største som har skjed på lang tid jeg, at en konsoll kan streame 1080p med 5.1lyd på en 4mb linje stabilt uten å buffre er bare heeeeeelt rått. Microsoft dreit på draget når dem satset på HD-DVD og Sony sin PS3 har vært inngangen til HD film for mange siden den gang. Nå synes jeg helt ærlig MS har tatt et skikkelig balletak på Sony hvor alle Xboxer fra slutten av November kan streame full HD filmer...STREAME!!

 

For la oss være ærlige...dem som virkelig vil oppleve Bluray på sitt beste kjøper ikke en PS3 til dette...så slikt sett er nå X360 tilbake i HD racet...og dem leder.

Lenke til kommentar

Gode poeng begge to. Streaming og tjenester levert via nett er jeg generelt veldig positiv til, men det er mer enn èn faktor som må stemme. Selv om teknologien fungerer relativt smertefritt kan utvalget fjerne brukergleden - og vice-versa. Føler selv jeg er ganske heldig nå, som kan velge imellom å se The Matrix med ètt tastetrykk, eller vente til i morgen og se den med overlegen kvalitet. Skulle gjerne sett muligheten til å kunne 'kjøpe' filmer, eller lisensen til en film, slik at den kan streames om og om igjen (litt som å eie en digital Blu-ray kopi, lagret på MS' servere) i et ubegrenset tidsrom.

 

Ellers er det vel smak og behag. Sitter med denne linjen

602633362.png1755503.png

(pakketapet er grunnet brannmuren)

og har ikke noe problem med å streame det meste. Foretrekker nok fortsatt å ha en fysisk kopi i hyllen, though, slik at en ikke er avhengig av noe (internettilgang, selv om filmen kan lastes ned til Xbox 360 før den ses) for å se den.

Lenke til kommentar

Crackdown is now supported for HDD install. Anyways, here are the results I found if anyone is interested.

 

Install Size: 6.1GB

 

From DVD

Load Game (to Load Save (load save is not relevant to speed test)/Menu Screen) - 60 Seconds

Load actual game (Campaign) - 33 Seconds

 

From HDD

Load Game (to Load Save (load save is not relevant to speed test)/Menu Screen) - 51 Seconds

Load actual game (Campaign) - 29 Seconds

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...