Gå til innhold

Rocktober starter tidlig (X360)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Når EA gir Gamestop en ekslusiv avtale, som gjør slik jeg ikke kan få en demo, da blir jeg irritert.

Når DF sier at demoen blir tilgjengelig den 24 September, til de som ikke fikk den ekslusive avtalen, og ikke holder dette. Ja da blir jeg enda mer irritert.

 

Konkurrentene til EA gir meg et bedre valg, da gir jeg ikke pengene til EA/DF.

Det er deres tap, ikke mitt.

 

At du vil være en nikkedukke for EA er ditt eget tap, jeg skjønner ikke hvorfor du skal påstå at det skal være hardt å være meg?

Er du en idiot?

Lenke til kommentar

Så det du sier er at om jeg raner en bank så skal mine foreldre settes i fengsel?

 

Konkurrente til EA gir deg kanskje et bedre valg og jeg er selv ingen fan av preorderbølgen som herjer i disse dager men konkurrente til EA gir deg ikke Brütal Legend, noe jeg regner med at du ville ha demo eller ikke demo siden du forhåndsbestilte.

Og de har ikke tapt en eneste krone mens du har tapt en spennende spillutgivelse.

 

Jeg er gjerne nikkedukke for jeg driter i hvordan jeg blir behandlet - jeg godtar nemlig slikt fordi jeg da får et lass med spill å spille i mellomtiden, nettopp fordi jeg støtter oppunder spillproduksjon ved å kjøpe de spillene jeg ønsker å spille. Å bruke tid og energi på å finne utviklere og utgvieresom ikke er kjipe for så å vente på deres spill gidder jeg faktisk ikke, jeg bruker heller tid og energi på å spille et bredt spekter av artige (og mindre artige) spill.

 

så da er jeg vel en idiot.

Lenke til kommentar
Så det du sier er at om jeg raner en bank så skal mine foreldre settes i fengsel?

 

Nei, jeg sier at det er DF sin skyld at de valgte EA.

Ja, de taper faktisk penger på at jeg avbestiller spillet. Det er slik butikker går konkurs.

Vi prater om et spill som er avhengig av å selge bra, ikke FIFA-bra, men Too Human-bra, hvis det i det heletatt når opp så høyt.

DF ligger allerede tynt an, så at de velger å ikke slippe ut reklame er beyond me.

 

Jeg mener du er en idiot når du kommer med kommentarer om at det må være hardt å være meg.

Da foreslår jeg at du titter på ditt eget liv først.

 

Snurreleif: Jeg boikotter ikke, jeg velger å ikke kjøpe et produkt, siden jeg blir stilt bak de andre kundene dems.

 

Igjen; Hvis dette hadde vært Elkjøp eller Brandstad, så hadde dere sikkert forstått bedre.

Endret av Bertelsen
Lenke til kommentar

Ikke egentlig da det ikke er sammenlignbart, men jeg kan jo prøve:

Hvis Elkjøp sendte et spill 4-5 dager før release, men du fikk det 2 dager etter, ville du da skyldt på Elkjøp?

 

Og igjen, jeg synes det er kort-tenkt av deg å ikke forstå hvorfor DF valgte EA når de fikk sjansen, hadde de ikke gjort det da hadde det vært en stor sjanse for at du ikke kunne laste ned spillet fra internett med en følelse av "rettferdighet".

 

Vi prater om et spill som er avhengig av å selge bra, ikke FIFA-bra, men Too Human-bra, hvis det i det heletatt når opp så høyt.

DF ligger allerede tynt an, så at de velger å ikke slippe ut reklame er beyond me.

 

For å si det slik vil jeg tro at oppmerksomheten rundt Brütal Legend allerede er mye større enn det var rundt f.eks Psychonaughts, takket være Activision, EA og Jack Black.

Reklame har de sluppet masser av, bare se i Brütal Legend tråden hvor mange gameplay-filmer som finnes (og jeg har ikke en gang orket å lete etter flere enn de jeg snubler over).

 

Jeg tror at du rett og slett blander alt rundt Brütal Legend opp i en stor bolle og peker på DF som syndebukk, selv om både Gamestop og EA har dretet større på draget enn studioet, så jeg skjønner fortsatt ikke hvorfor akkurat de skal få lide.

Endret av Snurreleif
Lenke til kommentar

Ja, det er Elkjøp som ikke sender spillet tidsnok, slik at det kommer frem på dagen.

Men nå er det regler om når de har lov å sende ut spillene, nemlig to dager før release.

 

Hvis det ikke hadde vært slik er det Elkjøp sin feil, det er opp til dem å tenke ut at posten kanskje ikke holder tidene sine.

 

Jeg har f.eks vært innvolvert i store transportfirma, ta Cargonet som et eksempel;

Hvis Odd skal sende et tog ned til Oslo, transporten skal være der klokken 2000.

Toget kommer klokken 2027, for det var en bjørn som jaget en katt over jernbaneskinnene, slik at katten kom seg inn på toget og angrep alle togkonduktørene. Så er det Odd sin skyld.

 

Det er Odd sin jobb å pønske ut at dette faktisk kan skje, derfor skulle han sendt toget nedover 27 minutter tidligere.

Det er sånn det fungerer.

 

Man må ikke glemme vareprat, for da kan du bare melde deg på NAV med en gang.

 

Det er helt OK at DF valgte EA, samme som at det er helt OK at Elkjøp velger å selge billige TV'er, fordi de må det.

Men da mister de meg som kunde, enkelt og greit. Markedet er hardt, sånn er det bare.

 

Men jeg har lastet ned demoen og fått spilt det, så til syvende og sist fikk jeg det som jeg ville. Selv om EA og DF ikke hjalp meg med det.

Endret av Bertelsen
Lenke til kommentar

nå gjør jeg en tapper bragd og prøver og få tråden til og holde seg på topic og skal si min mening om demoen.

 

Demoen var generelt bra, artige cutscenes med noen artige komentarer og påfunn. Jack Black er like fantastisk som alltid. Gameplayen er morsom og underholdene. Eneste problemet jeg hadde var at det "lægga" en del, men dette er ganske sikkert pågrunn av at jeg kjørte demoen fra en DvD. Alt i alt så fikk demoen meg til og ha lyst på spillet, men siden penga ikke strekker til så blir det og måtte vente til Jula kommer!

 

Karakter med tanke på demoen(selvom dette ikke egentlig skal gi's): 5/6

 

-TJ

Lenke til kommentar

Det er jo ikke noe nytt av man blir litt pisset på her i Europa, sånn har det jo alltid vært. Irriterende, men jeg klarer ikke helt å sette meg inn i den store frustrasjonen over en demo som blir en uke forsinket. Hvis det er en prinsippiell sak så må man jo spørre seg hvilke prinsipper som veier tyngst. Valget om å kjøpe spillet eller ikke blir ikke det samme som å velge bort en butikkjede for en annen, her er det snakk om et unikt åndsverk. Velger man som prinsipp bort Brutal Legend på grunnlag av at demoen blir utsatt så velger man bort den typen spill som DF er helt alene i å produsere. Hvis favorittbandet mitt kommer 2 timer for seint på scenen fordi de spilte playstation på hotellet så går jeg ikke på Madonna konsert i stedet. Man kan finne seg i ganske mye rart fra kunstnere så lenge sluttproduktet holder mål.

Lenke til kommentar
Så det du sier er at om jeg raner en bank så skal mine foreldre settes i fengsel?

 

Vi prater om et spill som er avhengig av å selge bra, ikke FIFA-bra, men Too Human-bra, hvis det i det heletatt når opp så høyt.

 

 

Veldig off-topic her, men måtte bare kommentere på den kommentaren der.

 

Too Human e det største pisset som har kommet ut på denne kloden, en lygende Denis Dyack og det derre piss selskapet hans har kasta en mørk sky over en del av livet mitt. Æ håpe du aldri, ALDRI, bruke Too Human med et positivt ord igjen. Too Human e piss, og fortjene ikkje mer en det.

 

Denis Dyack, FU.

Lenke til kommentar

Prinsipp eller ikke, du oppnår ikke en dritt med å nerdrage over en demodato - for de vil hver av oss være et (avrundet) tall på en statistikk. Det er ytterst få som kommer til å la være å kjøpe spillet, ergo de driter i det, for de får sikkert mer penger for den avtalen enn at for eksempel 5000 lar være å kjøpe spillet av denne grunn.

 

Tenk skulle Blizzard brydd seg om hver eneste kunde.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...