Gå til innhold

Anmeldelse: Halo 3: ODST (X360)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det stemmer. Enspillerdelen alene hadde nok ligget rundt 5/6 av 10.

 

Bra du fikk fram det, var egentlig det jeg ville vite angående spillet. Bra at et Halo spill ikke lever helt opp til Halo spillene før.

 

Rart de ikke har gjort noe med motoren også da Odesseiron. Ettersom den ligger bak Gears of Wars og Killzone.

Lenke til kommentar
Rart de ikke har gjort noe med motoren også da Odesseiron. Ettersom den ligger bak Gears of Wars og Killzone.

 

Spillet bruken den samme grafikkmotoren som Halo 3, noe som er naturlig ettersom det er en utvidelsespakke til det nevnte spillet. Dette er ikke et spill som er tenkt å konkurrere med eksemplene du trekker frem, og da hadde de vel andre ting å prioritere.

 

At motoren er noe utdatert er vel ingen hemmelighet, men det er da ikke nødvendigvis av viktighet. Jeg bryr meg i hvert fall pent lite om at grafikken blekner i forhold til visse andre spill :)

Lenke til kommentar
Rart de ikke har gjort noe med motoren også da Odesseiron. Ettersom den ligger bak Gears of Wars og Killzone.

 

Spillet bruken den samme grafikkmotoren som Halo 3, noe som er naturlig ettersom det er en utvidelsespakke til det nevnte spillet. Dette er ikke et spill som er tenkt å konkurrere med eksemplene du trekker frem, og da hadde de vel andre ting å prioritere.

 

At motoren er noe utdatert er vel ingen hemmelighet, men det er da ikke nødvendigvis av viktighet. Jeg bryr meg i hvert fall pent lite om at grafikken blekner i forhold til visse andre spill :)

 

Bryr meg ikke så mye om grafikken jeg heller. Liker enda det første Command & Conquer, Første Warcraft spillene osv pluss de første mario spillene :).

 

Men hadde jo vært fint om de oppdaterte grafikken også fysiske uansett om det ikke er noe konkurrenter.

Lenke til kommentar
Rart de ikke har gjort noe med motoren også da Odesseiron. Ettersom den ligger bak Gears of Wars og Killzone.

 

Spillet bruken den samme grafikkmotoren som Halo 3, noe som er naturlig ettersom det er en utvidelsespakke til det nevnte spillet. Dette er ikke et spill som er tenkt å konkurrere med eksemplene du trekker frem, og da hadde de vel andre ting å prioritere.

 

At motoren er noe utdatert er vel ingen hemmelighet, men det er da ikke nødvendigvis av viktighet. Jeg bryr meg i hvert fall pent lite om at grafikken blekner i forhold til visse andre spill :)

 

Bryr meg ikke så mye om grafikken jeg heller. Liker enda det første Command & Conquer, Første Warcraft spillene osv pluss de første mario spillene :).

 

Men hadde jo vært fint om de oppdaterte grafikken også fysiske uansett om det ikke er noe konkurrenter.

 

Det er jo interessant å merke seg at slike klassikere nesten alltid var i toppsjiktet grafikkmessig når de kom...

 

 

AtW

 

Her får du ta del i noenlunde varierte oppdrag i for det meste ensformige miljøer, som spenner seg fra store ørkenlignende områder til åletrange korridorer.

 

Jeg må si meg uenig med det. Jeg har alltig syntes at halo serien har hatt varierte miljøer.

bump

 

Personlig synes jeg ihvertfall Halo-serien er alt for ensforming. Strengt tatt er de fleste spillene i Halo-serien middelmådigheter, eneren ble hauset opp pga manglende kvalitet på andre FPSer på konsollen, resten har vel gjort det bra av tradisjon tipper jeg.

 

AtW

Lenke til kommentar
Personlig synes jeg ihvertfall Halo-serien er alt for ensforming. Strengt tatt er de fleste spillene i Halo-serien middelmådigheter, eneren ble hauset opp pga manglende kvalitet på andre FPSer på konsollen, resten har vel gjort det bra av tradisjon tipper jeg.

 

AtW

Skulle vel ikke kunne sagt meg mer enig. Halo var bedre enn det andre rælet som kom ut på den tiden, men det betyr ikke at det var bra i den store sammenhengen av ting. Halo-serien har uten tvil fått en seriøst heldig flyingstart, og har blitt enormt populær på egentlig middelmådighet. Spør du meg er det rart hvordan den kritisk sansen til enkelte totalt har svikta når det gjelder dette spillet.

Lenke til kommentar

Kan forstå deres frustrasjon ang. 2eren og 3eren, men det var ikke uten grunn at Halo Combat Evolved ble såpass skrytt opp i skyene.

Eller er det noen som glemte den fantastiske MPen?

At de var det første spillet som klarte å implentere GODE kjøretøy kontroller?

De første med regenererende skjold, som nå nesten samtlige FPS-spill har?

At det er et spill med fantastisk musikk og stemning?

Og historien var faktisk GOD.

 

På samme måte som noen anklager Halo fans for å være blinde, tror jeg noen bare har lagt serien for hat.

Endret av Snurreleif
Lenke til kommentar
Kan forstå deres frustrasjon ang. 2eren og 3eren, men det var ikke uten grunn at Halo Combat Evolved ble såpass skrytt opp i skyene.

Eller er det noen som glemte den fantastiske MPen?

At de var det første spillet som klarte å implentere GODE kjøretøy kontroller?

De første med regenererende skjold, som nå nesten samtlige FPS-spill har?

At det er et spill med fantastisk musikk og stemning?

Og historien var faktisk GOD.

 

På samme måte som noen anklager Halo fans for å være blinde, tror jeg noen bare har lagt serien for hat.

Kan ikke påstå jeg syns Halo var nevneverdig mye bedre på noen av de områdene enn Red Faction.

Lenke til kommentar
Kan forstå deres frustrasjon ang. 2eren og 3eren, men det var ikke uten grunn at Halo Combat Evolved ble såpass skrytt opp i skyene.

Eller er det noen som glemte den fantastiske MPen?

At de var det første spillet som klarte å implentere GODE kjøretøy kontroller?

De første med regenererende skjold, som nå nesten samtlige FPS-spill har?

At det er et spill med fantastisk musikk og stemning?

Og historien var faktisk GOD.

 

På samme måte som noen anklager Halo fans for å være blinde, tror jeg noen bare har lagt serien for hat.

 

Jeg har ikke lagt serien for hat, jeg synes bare den er middelmådig. Ikke skjønner jeg hva som gjør halo-historien så fantastisk god. Spillet er ensformig og lite engasjerende, med kjedlige brett og motstandere. Det med regenrerende skjold er forsåvidt et poeng, selv om det er brukt alt for mye i dag, at noe er pop betyr ikke alltid at det er bra.

 

AtW

Lenke til kommentar

Splitscreen co-op var hvertfall en av tingene som gjorde at jeg falt for Halo. Om det var først ut på dette punktet er jeg ikke sikker på, men det var hvertfall ikke mange spill som gjorde det så bra som Halo.

 

Det er ikke noe spesielt som gjør historien i Halo så veldig bra. Det er stort sett en generisk sci-fi historie, men det kan man si om de aller fleste sci-fi spill/filmer/serier der ute, eller spill generelt. Det blir som å kritisere Harry Potter, det kommer ikke til å stå som en bauta innen historiefortelling, men de som liker serien er interessert i settingen og karakterene og ønsker å følge historien videre.

Lenke til kommentar
Splitscreen co-op var hvertfall en av tingene som gjorde at jeg falt for Halo. Om det var først ut på dette punktet er jeg ikke sikker på, men det var hvertfall ikke mange spill som gjorde det så bra som Halo.

 

Det er ikke noe spesielt som gjør historien i Halo så veldig bra. Det er stort sett en generisk sci-fi historie, men det kan man si om de aller fleste sci-fi spill/filmer/serier der ute, eller spill generelt. Det blir som å kritisere Harry Potter, det kommer ikke til å stå som en bauta innen historiefortelling, men de som liker serien er interessert i settingen og karakterene og ønsker å følge historien videre.

 

Det er jo forsåvidt greit nok at historien ikke er noe spess, det gjelder jo flere av de beste FPSene som har blitt gitt ut. Men når folk trekker det fram som et positivt punkt ved serien, så vil jeg protestere på det. Halo har ingen særlig god historie.

 

AtW

Lenke til kommentar

Det er jo forsåvidt greit nok at historien ikke er noe spess, det gjelder jo flere av de beste FPSene som har blitt gitt ut. Men når folk trekker det fram som et positivt punkt ved serien, så vil jeg protestere på det. Halo har ingen særlig god historie.

 

AtW

Vil si at Halo:CE har en ganske kjekk historie. Det er ikke først og fremst karakterene som man bryr seg om, men heller historien som utvikler seg bit for bit og å få vite om ringen og the flood etc. Synes at spillet har akkurat passe nok film mellom starten og slutten av et nivå, og nok "mystikk" for å engasjere spilleren til å gå videre. Halo 3 historien feilet litt for meg siden spillet prøvde å dra i hjertestrengene mine, når personer jeg aldri hadde hatt noe særlig forhold til, døde osv. Det hadde kanskje vært litt annerledes hvis jeg hadde lest alle bøkene osv da.

 

Angående ODST, hovedpersonene i spillet var ikke likbare for meg, men den lyddagboken man finner deler av rundt i byen var ganske grei.

Endret av Gormers
Lenke til kommentar

Hvis man har Halo 3 fra før så er ikke dette spillet verdt 500 spenn, til nød og neppe 300 kr men til og med det er i overkant.

 

Det eneste dette spillet (addon) har å tilby er en kort og tomt campaign, 3 nye multiplayer kart i tillegg til alle de gamle Halo3 karta og et kjedelig Firefly-modus hvor man skal kjempe samlet mot aliens styrt ved hjelp av AI.

 

 

Har man ikke Halo3 derimot er det et røverkjøp, da Halo3 er Multiplayer, det er IKKE campaign (er gjennomsnittlig greit men ikke gøyalt).

Lenke til kommentar

New Mombasa er innmari moro å navigere i coop, campaign er herlig i coop (særlig den banen som kan bli over på under 3 minutter ^^) og Firefight er vannvittig skøy. Alt med tre andre personer, såklart.

Multiplayer-delen er sterk som alltid med Forge, Matchmaking og 24 kart å spille på. Helt klart verdt 300,-, og for dem uten Halo 3, enda mer.

 

Men det er nå bare slik jeg ser det. =)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...