Gå til innhold

Anmeldelse: Halo 3: ODST (X360)


Anbefalte innlegg

Har bare spillt SP til Halo 1, men allerede den syntes jeg var preget av til tider veldig repetivt brettdesign (f.eks library). Coop gjorde det verdt å spille allikevel, men om brettene er verre i ODST så taler ikke det så bra, men bekrefter egentlig inntrykkene jeg gjorde meg av preview filmer jeg har sett.

 

MP er vel morro som vanlig, alltid kjekt å kverke kompiser når man spiller med split screen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
litt teit av deg å si det når du har spilt verken ODST eller de fleste/alle av spillene som kommer i løpet av den neste tiden

 

Vel jeg beserer det på online anmeldelser av ODST jeg har lest og av previews av kommende stor titler som straks er i salg. Men skal uten tvil kjøpe ODST , men min mening før jeg har spilt ODST er at dette utifra anmeldelser kommer ikke til å bli spesielt "stort" i forhold til endel andre tittler som snart er i salg.

Endret av _LarZen_
Lenke til kommentar
Skjul

1) New Mombasa er regelrett dritkjedelig. Byen er veldig stor, men det er absolutt ingenting å gjøre utover å hoppe fra interessepunkt til interessepunkt eller finne automatene som forteller den lille jentas historie. Når fiendene du møter er valgfrie og omgivelsene erkedystre så føles dette som en transportetappe uten mål og mening.

 

2) Miljøene i de andre delene av spillet er ensformige og tydelig strekt ut med vilje. Det virker rett og slett som om de har gått tom for tid, fordoblet enkle partier og glemt helt av historien inntil slutten. Historien er helt ubetydelig og uinteressant i dette spillet. Det Bungie tilsynelatende trodde var en liten plottvist blir bare en irriterende følgesvenn, og spillet kommer aldri halvveis til klimaks.

 

3) Hendelsene fra de andre Halo-spillene flettes ikke godt nok inn i historien. Selv om Halo-stemningen er til stede gjennom hele spillet føles det rent historiemessig aldri som et Halo-spill. Det er få referanser til hva som har skjedd tidligere, og i stedet for å spille på fordelene av å være en del av en såpass veletablert og historierik serie så går det sin egen vei. Det er også mye av grunnen til at historien føles akkurat like generisk som i hvilket som helst romskytespill.

 

Det kommer absolutt ikke som noen overraskelse at det virker slik. Bungie har jo selv sagt at ODST bare er en "filler" de presset ut, og at de selv ikke ser dette som et fullkomment spill. Så også et intervju hvor det ble nevnt at de brukte rundt et år på spillet, og at mesteparten av konsentrasjonen blir brukt på Reach (som blir lagd fra "scratch" (ny motor etc)).

 

Ellers, så var det en fin anmeldelse, og jeg kommer nok til å plukke opp spillet for å ha det i samlinga :)

Lenke til kommentar
Spilte ferdig Halo3 for noen dager siden og det var helt middelmådig i forhold til mange andre fps spill til både PS3 og X360 pr idag synes jeg. Som eier av både PS3 og X360 så er Halo 3: ODST en liten flue i forhold til hva som dukker opp i hyllene dem neste ukene fremmover nå.

 

Blir et garantert kjøp men det kommer så utrolig mye bedre spill på både singelplayer og ikke minst multiplayer som ODST tydligvis er "best" på...noe som er meget meget synd.

 

Kan du fortelle ett annet skytespill som kommer ut i de neste ukene som tilbyr noen form for co-op? For det er ca hovedgrunnen til at jeg elsker Halo spillene.

 

Litt trist å høre at SP ikke var lagt fokus på, men også hyggelig å høre at firefight var bra gjennomført :) Kommer jeg sikkert ikke til å angre når det kommer i postkassen neste uke.

 

Forresten, er det mulig å spille split-screen over nett/lan?

Lenke til kommentar

Hadde mer enn et par dilemma da jeg skrev anmeldelsen, men jeg velger å mene at man må ta spillet for det det er, og siden enspillerdelen er såpass ubetydelig så føler jeg at det er riktig å veie flerspillerdelen mye tyngre. Om de hadde spilt like stor rolle hadde nok spillet fort krøpet minst et par hakk ned på skalaen.

 

Ellers hyggelig å høre at teksten faller i smak :)

Endret av Odesseiron
Lenke til kommentar
Virket ikke som om anmelder engasjerte seg like mye i enspillermodusen som en over-snittet Halo fan ville gjort (kommer tydelig frem i første paragraf) og gir derfor et noe ufullstendig bilde av den delen av spillet for min del, men alt i alt en fin anmeldelse. 8/10 er sterkt for det som var ment som en utvidelsespakke, og for dem som har planer om å gå igjennom New Mombasa fra A til Å på legendary er det garantert mer enn nok å gjøre.

 

Det stemmer godt, og jeg er jo vitterlig ikke en over snittet stor fan av serien. Jeg føler likevel at jeg har gjort alt i min makt for å sette meg inn i enspillerdelen. Det var hovedsakelig tre ting som hindret meg fra å bli så engasjert i historien som jeg burde:

 

1) New Mombasa er regelrett dritkjedelig. Byen er veldig stor, men det er absolutt ingenting å gjøre utover å hoppe fra interessepunkt til interessepunkt eller finne automatene som forteller den lille jentas historie. Når fiendene du møter er valgfrie og omgivelsene erkedystre så føles dette som en transportetappe uten mål og mening.

 

2) Miljøene i de andre delene av spillet er ensformige og tydelig strekt ut med vilje. Det virker rett og slett som om de har gått tom for tid, fordoblet enkle partier og glemt helt av historien inntil slutten. Historien er helt ubetydelig og uinteressant i dette spillet. Det Bungie tilsynelatende trodde var en liten plottvist blir bare en irriterende følgesvenn, og spillet kommer aldri halvveis til klimaks.

 

3) Hendelsene fra de andre Halo-spillene flettes ikke godt nok inn i historien. Selv om Halo-stemningen er til stede gjennom hele spillet føles det rent historiemessig aldri som et Halo-spill. Det er få referanser til hva som har skjedd tidligere, og i stedet for å spille på fordelene av å være en del av en såpass veletablert og historierik serie så går det sin egen vei. Det er også mye av grunnen til at historien føles akkurat like generisk som i hvilket som helst romskytespill.

 

Ellers veldig hyggelig å høre at dere liker teksten. Det er min lengste med god margin enn så lenge, og det har vært et lite ork å greie å flette alt sammen og bevare flyten. Særlig kult å høre skryt fra deg Psilocybe, du er jo tross alt en grinete gubbe nå :>

 

Enda da klarte du å gi spillet så bra karakter? Lukter rart det der.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...