Gå til innhold

Champions Online


Anbefalte innlegg

Nå har jeg kost meg en god stund med dette, har spilt siden closed beta. Maken til positiv overaskelse jeg fikk da jeg startet opp dette for første gang skal man se lenge etter. Har sett meg lei i den siste tiden av at mmo`s "in the end" føles så like. CO er jo ikke veldig nyskapende, men det er raskere og mer action orientert, noe som føltes veldig friskt etter min mening.

 

Character creator i dette spillet er bare helt sinnsykt fantastisk, man føler nesten man er nødt til å lage seg flere helter for å prøve flere av de utallige mulighetene med utseende og abilities.

 

Spillet ser etter min mening helt genialt ut, tegneseriegrafikken bare bidrar til å gjøre dette til en frisk pust i et ellers ganske monotont mmo marked (etter min mening).

 

Når det er sagt så er det jo også småting man kan påpeke som etter min mening burde vært litt annerledes (basert på spillet opp til lvl22):

 

-Respec er latterlig dyrt. Jeg fikk jo free respec, men blingsa totalt med en av de første skillsa jeg valgte og må nå betale nærmere 50gold (eller hva jeg nå skal kalle det) for å komme så langt tilbake i respec treet.

 

-Til å være et mmo syns jeg det har vært en del mindre sosialt enn jeg er vant til fra andre spill.

Man soloer seg jo uten problem hele veien så langt jeg har kommet, med unntak av enkelte quester. Det oppfordres til å groupe uansett da dette gir bonus xp, men for de som ikke har venner som spiller så kan dette bli en ganske ensom affære. Med mindre man finner seg en brukbar supergroup da selvsagt.

 

Hva mener dere?

Endret av Terjee
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vel, etter tutorial'n så kan man velge enten å dra til Dessert eller Canada. Jeg valgte Dessert, når jeg kommer dit er det krise der, masse mutanter osv. Du får en slags Death Knight fra wow sekvens der, hvor etter du har drept bossen og skal komme deg ut fra hula han bor i, så er alt forandra og ganske greit ute der, og resten av Dessert sona er låst opp. Altså det er først en liten low lvl versjon, så den vanlige versjonen, når man er ferdig med low lvl versjonen kan man ikke gå tilbake til denne. Vil vel heller kalle det en introduksjon til historien der. Etter det jeg har skjønt så er det bare i starten dette med at soner skiftes på denne måten skjer.

 

veldig kronglete forklart, i know. Men råder deg til å snuse litt mer :)

Lenke til kommentar

Kontrollene er vel ganske standart mmo ala wow/AoC/Aion osv. MEN, når du starter spillet får du tilbud om å customize kontrollene selv eller velge mellom noen forskjellig forhåndsinnstilte. Har ikke prøvd ut dette noe selv da jeg trives med "standard" kontrollerne.

 

Story på dette spillet blir ikke formidlet så spesielt annerledes enn det vi er vant til fra bla.a. overnevnte spill. Du har quest vinduet med en liten tekst og en oppsummering av ditt mål nederst.

I noen større/viktigere quests har jeg derimot så langt opplevd opptil flere "cutscenes" som faktisk hjelper veldig på stemningen og innlevelsen i oppdraget ditt. Flere av npc`ene er også stemmegitt, spesielt mini-bosser/bosser.

 

Personlig syns jeg det er noe med historie formidlingen i CO som gjør at den er veldig lettfattelig, sånn at jeg føler jeg får med meg det meste uansett om jeg hopper over en del quest tekster eller lore. Joda, storyen er ikke veldig dyp men jeg syns det passer settingen helt fint.

Sånn som jeg opplever det er det lagt vekt på variasjon i miljøene, humor og en solid dose selvironi. Spillet inneholder utallige superhelt klisjeer, noe som etter min mening ikke fungerer negativt, men gir meg heller et lite glis om munnen, hehe.

 

Noe som gjør dette spillet til en vinner på lista mi er at i motsetning til andre spill, er at jeg ikke føler jeg må spille timesvis hver dag for å komme noen vei. Spillet er underholdende fra lvl1, så det er ikke noe problem å logge på bare for å gjøre 2-3quester for så å logge av igjen.

Endret av Terjee
Lenke til kommentar

Hvor mye spilletid følger det med når man kjøper spillet? Har lett etter det på nettet, men finner ingen svar, og de ansatte i butikken kunne heller ikke svare på det. Det frister ikke akkurat å bla opp 449,- uten noe slags spilletid inkludert. :rolleyes:

 

Håper noen kan svare meg på dette, for det ser jo veldig artig ut. :)

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-127711
Jeg lukter seriøst på dette spillet, men lurer på:

 

Hvordan er historien? Er det noen historie what so ever, eller bare random quests man kan ta?

Snus på det med meg og begynn når jeg får nett igjen! :D

Lenke til kommentar
Hehe det var det jeg og fant ut Lampelego:)

Kjøper du det i dag eller?

 

 

Jeg regner nok med det ja, på vei hjem fra jobben. ;)

 

Var forøvrig GameStop jeg var innom i går, så jeg regner med at jeg drar tilbake dit. ^^

 

Men får man de 30 dagene ved registrering da, eller? For de hadde jo ikke noe kort eller liknende i esken.

Endret av Lampelego
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...