Gå til innhold

Champions Online


Anbefalte innlegg

Champions Online

millennium_city1.jpg

 

Champions Online er et av Cryptic Studios (kjent for City of Heroes/Villains) nye upcoming MMOs.

Det vil komme til PC og Xbox 360. Settingen er satt hovedsaklig til Millenium City, hvor du inntar rollen som en Champion og opprettholder lov og orden.

I dag var egentlig dagen Champions Online skulle lanseres, dessverre ble det utsatt til 4. September 2009, som er den nåværende datoen.

Xbox 360 versjonen er ventet en gang i fremtiden, men produksjonen holdes tilbake av Microsoft som sitter med alle kortene når det gjelder dette.

 

Info:

Skjul
Earth's first and best line of defense is its heroes. For generations, brave men and women have answered the call to protect the world from the villains who threaten its safety and security.

 

Today, organizations such as VIPER, ARGENT and PSI use both superpowers and super technology in their dastardly plots to control the world. Creatures from outer space and other dimensions seek to enslave humanity. Super scientist Teleios is creating an army of clones and superpowered constructs to do his bidding.

 

The greatest threat of all is Doctor Destroyer. A superhuman genius driven to conquer, Destroyer will not stop until all of humanity bends knee to his greatness. In 1992, Destroyer obliterated the city of Detroit and killed thousands. With years to prepare, his next attack is sure to put the entire planet in peril.

 

Led by The Champions, protectors of Millennium City, the world's heroes have launched a crusade for peace, security and justice. But they need allies. Defender is calling for a new generation of superheroes to fight in a war against evil that spans the globe — and beyond.

 

Powered by the groundbreaking Cryptic Engine, Champions Online is currently in development for the PC. With literally billions of character options allowing total customization, real-time action combat, the richly detailed Champions universe and an experienced Cryptic Studios team devoted to working directly with gamers to deliver a great gaming experience, Champions Online is set to be the premier superheroic massively multiplayer online role playing game.

 

Save the world. Be a Champion.

 

Gameplay:

Skjul
Hi-Octane Excitement: Champions Online delivers furious, fast-paced encounters previously reserved for action and fighting games. No more boring auto attacks and lengthy recharge times. Champions Online combat is instantaneous — and electrifying!

Brains required: Every enemy and super-powered threat in Champions Online has its own unique abilities and combat specialties. Use your head — or wind up dead!

Bring friends, make friends: The Champions Online universe will be jam-packed with thousands of heroes, facing thousands of threats. Join up with other heroes, create your own superteam, and prepare to take on the ultimate threats!

 

The game will be action-oriented, and one can use a gamepad to perform actions. Attacks will be mapped to the four buttons, while defensive actions, like block, will be mapped to a shoulder button. Successful attacks and blocks will increase a power meter, which can unlock more powerful actions, which can be accessed by holding the left trigger to reveal a different button map. In addition, the game will be nearly HUD-less.

 

Death is handled in a similar manner to City of Heroes, in which a player may choose to be revived by a teammate or respawn at a neutral site, except respawning does not accrue experience debt. Instead, the hero's upgrades are degraded. Upgrades are anything (physical enhancements, equipment, relics, etc.) that the hero will receive during the course of his/her career. When equipment hit points reach 0, they cease to function and must be repaired.

 

The game features an "orb system" in which when the player takes out enemies, they may drop orbs that either benefit or deplete the hero's powers, life, or energy.

 

The game will also have non-combat skills, such as lockpicking and science knowledge. Also, there are travel powers. The confirmed travel powers are swinging on things such as webs or slingshots, flying, fire flying, jetboot flying and jumping, hover disks, super jump, super speed, short-range teleportation, acrobatics (fast running, leaps and flips), ice sliding and tunneling.

 

Features:

Skjul
Be the Hero You Want To Be

 

* Total customization, at your fingertips: Choose from hundreds of different costume pieces, colors and body types to create your character's one-of-a-kind costume and look. There are billions of possible combinations, and in a universe brimming with the fantastic and the unforgettable, you can still be completely unique!

 

 

* Your powers, on your terms: There are a multitude of astonishing powers to choose from in Champions Online, and its flexible character creation system gives you total control over your hero's abilities. You can even pick the appearance of your powers. Do you want purple force fields? Green fire blasts? Jet black claws? In Champions Online, you decide!

 

 

* Keep your enemies close: Every hero must have an archenemy. In Champions Online, you design your character's supreme adversary, choosing a name, powers and costume for a superpowered foe to bedevil your hero throughout his or her career.

 

 

* Bigger and better: Vanquish evil, and your successes will be rewarded with costume pieces to enhance your powers and abilities. Then customize the appearance of those rewards to your vision of your hero's look and abilities!

 

 

Vast Universe

 

* Endless exploration: The battle against evil in Champions Online rages across the world. No other MMOG offers players the chance to explore such diverse realms — from the shining skyscrapers of Millennium City and the frozen wastes of Canada to the the hidden underwater city of Lemuria.

 

 

* Evil most foul: Battle supervillains, aliens, giant monsters and secret, sinister organizations. Doctor Destroyer is launching new plans to conquer the world. VIPER lurks in the shadows, seeking chances to strike at humanity. The ancient Lemurians are plotting a return to power. Can you stop these heinous threats to humanity?

 

 

* Make your mark: The story of Champions Online is constantly changing, continually evolving. Villains are defeated. Heroes rise and fall. Cities transform. Your actions may decide the future!

 

Bilder:

Skjul
co_screen_061509_02.jpgco_screen_061509_01.jpgco_screen_061509_06.jpgco_screen_060109_03.jpgcho-screenshot-01.jpgco_screen_042709_03.jpgCO_Screen_041009_14.jpgcho-010.jpg

 

Videoer:

 

Nyttige Linker:

Skjul

 

edit: jeg er fullt klar over at det er en noe utdatert/feil informasjon her. Skal dra meg i øra etterhvert og oppdatere skikkelig

Endret av Leaf
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Videoannonse
Annonse

noen dager gammel nyhet men uansett:

 

Skjul
Atari and Cryptic Studios today announced the availability of exclusive Champions Online pre-order and launch content for select retailers.

 

The official Champions Online release date is fast approaching. On September 1, 2009, gamers can prove they have what it takes to be a superhero. Those who are eager to put their powers to use and get their hands on this thrilling action-MMO are able to pre-order the game at select retailers and receive exclusive content from those retailers on launch day.

 

 

GameStop

 

GameStop customers who pre-order Champions Online receive access to the Early Start Program. Battle an alien menace, collect exclusive items, and join the early start weekend to get a jump on the action! GameStop customers also receive the exclusive Insectoid Airfoil costume piece and Experimental Anti-Graviton Generator flight travel power at character creation for an early boost in mobility.

 

Wal-Mart

 

Wal-Mart is offering an exclusive Limited Edition Package with collectible lenticular cover that includes an exclusive zone map, iron-on decal and an additional ten in-game micro-transaction dollars! Check online and in-store for more details and other potential offers.

 

Best Buy

 

Best Buy is offering their customers the fun and functional Lil’ Champ Pack. These persistent pets are iconic, knee-high characters from the Champions universe! Best Buy Customers receive their own Lil’ Champ. In addition, Lil’ Champ owners also receive a functional damage resistance item. Best Buy pre-order customers will also receive access to the Early Start Program and head start weekend.

 

Amazon

 

The High Roller Pack is perfect for players who insist on the finest accoutrements for their avatar. With three unique, exclusive apparel options (harlequin headpiece, black knight helmet, grenade chest strap), and an additional five in-game micro-transaction dollars, you’ll have plenty of options to push your “High Roller” look.

 

 

All Champions Online pre-orders receive guaranteed access to the Champions Online open beta test on August 17, exclusively offered by IGN.com. Additionally, all retail purchases include 30-days of free play and five in-game micro-transaction dollars.

 

Dette gjelder dog da North-America såklart. Men mener at det skal gå ann å forhåndsbestille fra Gamestop her i Norge og få noe in-game snadder, men så bra og informativ som gamestop siden er (og den nærmeste gamestop'n ved meg er 1 times++ kjøretur unna) så finner jeg ikke ut stort.

 

Noe annet som også er interresant er hvis du signer opp en forum account og newsletter før 31.august så får du en in-game action figure (pet) kode tilsendt til din email når spillet lanseres.

 

Men et spørsmål, er det noen som har planer om å sjekke dette spillet ut når det kommer til butikkhyllene? :)

Endret av Leaf
Lenke til kommentar
Har ikke sett så mye på Champions Online, men det jeg har sett ser ganske lovende ut. Slåssingen ser veldig underholdende ut og konsepter som at man har en nemesis høres morsom ut. Får en beta key 2 august så får vente å se hvordan spillet er :)

 

2 august? har du forhåndsbestillt spillet eller? ;) og hvor?

Lenke til kommentar

Det er jo studioet bak CoX som står bak Champions og, og travel powersene her er ganske like pluss mange nye. De er litt mer interresante og, eks. Det fins vanlig stødig flyving, men det fins også Rocket Boots som du flyr fortere med, men man må i tillegg da holde en stamina bar oppe med å trykke febrilsk på en knapp hvis man vil holde toppfart, som går ganske fort. Har ikke tenkt til å velge Rocket Boots akkurat, men å vite at travel powers er mer enn bare travel powers synes jeg bare er positivt :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

play.com sender ut betanoklene til champions online fra og med i morgen (for de som forhaandsbestiller hos dem) dette inkluderer da beta som starter den 17 aug. til 27. aug. Den 27 aug starter ogsaa headstart programmet (spillet slippes ikke ut foer 4 sept. her i europa) hvor vi da faar headstart paa spillinga i en uke ca.

 

edit: takk stifi

Endret av Leaf
Lenke til kommentar

Jeg har spilt mange MMOs, over en periode på 9 år eller noe slikt, og har spilt enkelte av de i flere år

 

CoH spilte jeg ikke veldig mye, da communitiet var veldig lite og veldig casual så det passet ikke så godt for meg, men den classen jeg spilte (en defender som tappet fiendene for krefter og boosta gruppa mi med det) var kanskje en av de mest interessante klasser jeg har spilt av alle MMOs. Utrolig hektisk å spille, hadde en 15 eller noe abilities jeg brukte hele tida.

Angrer meg litt over at jeg aldri spilte "ferdig" :o (maks level)

 

Hvis CO blir noen lunde likt CoH, med den litt retro feelen, glatt grafikk, og interessante klasser, tror jeg nok jeg må spille dette også :)

 

Håper dog at de satser på å ha litt mer tettpakkede servere og/eller begynner å kombinere de på et tidligere stadium though, CoH ble en spøkelsesby :(

Endret av Pyth
Lenke til kommentar

Har heller ikke fått min. Legger forresten merke til at play.com har endret på beskrivelsen av CO tittelen. De har fjernet det som stod om open beta, nå er det kun headstart som er igjen, og denne koden vil bli emailet uken før release. Men det betyr vel bare at de ikke har flere beta koder igjen.

Lenke til kommentar
Dere som har forhåndsbestilt fra Play.com

Har dere fått beta keysa enda? Har ihvertfall ikke fått min enda, mens andre som har fått sin. Hmm..

Heisann! Er ny her inne, men skjønner at mange bestiller fra play.com. Hva tjener dere egentlig på det? Jeg har kjempe lyst på Champions, men taper jo bare penger på å bestille fra play.com, cdon selger det jo til 400 kr.

 

Lurer også på hvor mye man må betale i måneden. Var inne på den tråden der det sto alt om bestilling fra utlandet, så skjønner ikke helt hvorfor dere gjør det!

 

Det siste jeg lurte på er tilbudet på gamestop, det står forhåndsbestill, men nå du trukker på linken kommer du bare til de ekstragreiene som du får med!

Takk på forhånd :)

Lenke til kommentar
Dere som har forhåndsbestilt fra Play.com

Har dere fått beta keysa enda? Har ihvertfall ikke fått min enda, mens andre som har fått sin. Hmm..

Heisann! Er ny her inne, men skjønner at mange bestiller fra play.com. Hva tjener dere egentlig på det? Jeg har kjempe lyst på Champions, men taper jo bare penger på å bestille fra play.com, cdon selger det jo til 400 kr.

 

Lurer også på hvor mye man må betale i måneden. Var inne på den tråden der det sto alt om bestilling fra utlandet, så skjønner ikke helt hvorfor dere gjør det!

 

Det siste jeg lurte på er tilbudet på gamestop, det står forhåndsbestill, men nå du trukker på linken kommer du bare til de ekstragreiene som du får med!

Takk på forhånd :)

 

Hei, og velkommen til forumet. Det vi tjente på å forhåndsbestille fra play.com var at vi fikk betanøkler til betaen som starter nå på mandag. Vi får også være med i headstart, nærmere sagt vi får starte å spille en snau uke før spillet kommer ut, og våre characters blir ikke wipa, slik som beta characterene blir. Dessverre er det slik at hvis du bestiller fra play.com eller andre steder nå så får du ingen betanøkkel, bare headstart. Så det er vel det at vi får headstart og tilgang til beta + plus et par ingame items, som vi tjener på. For min del har ikke prisen så mye å si, med tanke på hvor lenge jeg har ventet på CO.

 

Prisen er vel det samme som de fleste andre mmo's, cirka 100kr tenker jeg.

 

For å forhåndsbestille fra Gamestop må du gå til en av butikkene deres og forhåndsbestille der, teit ja, men det er gamestop og :)

Lenke til kommentar

Gleder meg som en unge til dette ja.

 

Er selv kjempestor fan av alt som har med superhelter å gjøre, og var veldig glad i CoX. Jeg preordra og venter bare på at Fileplanet skal aktivere betaen nå, så jeg kan installere det. Open Betaen blir nok for meg primært brukt til å teste ut de 10-12 heltene jeg har i hodet mitt for øyeblikket, for å se hvilken jeg skal fokusere på til å begynne med.

 

Har gira meg opp de siste dagene med å se X-men, Iron Man, Spiderman, og Superman filmene om igjen. Samtidig som jeg ser på en eldre britisk komiserie som heter "My Hero". Og så sent som i går kveld så jeg Green Lantern: First Flight. Så er bare spørsmålet hva jeg skal tilbringe de neste 10 timene med mon tro...

Endret av Tacticus
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...