Gå til innhold

PC Spill som krever noe av maskinen min


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Gjelder Crysis.

 

Trådstarter kjører alt på "High" å ikke "very high". Siden det kreves at man har DX10 får å kunne kjøre Very High.

 

Jeg har 2 HD 4890-kort som jeg kjører i crossfire. Jeg ligger på 40-50 fps når jeg kjører alt på high med 8x antialising og en oppløsning på 1680x1050

Endret av fytech
Lenke til kommentar
en ting vær sikkert, ikke test GTA 4, elendig port.

 

forresten, folk misforstår her det med å klare alt på maks med crysis, alle vet at ingen maskin for under 20 k kan takle det med 1920x1200 med 60 fps, men, det kan hende hende han har litt mindre skjerm, eller at han ikke trenger 60 fps for å "klare" crysis, jeg selv klarer ikke crysis med 60 fps, det hopper veldig for min del =)

 

Edit: Nevermind, jeg roter med tall.

 

 

Far Cry 2 er nok mer krevende enn Crysis.

Endret av AltF4
Lenke til kommentar
Far Cry 2 er nok mer krevende enn Crysis.

 

Ikke i forhold til utseende kontra maskinkraft som spises, iallefall. Sannsynligvis ikke i det hele tatt, heller, med mindre det er noe rot med drivere eller annet.

 

Crysis går bedre enn Far Cry 2 på min maskin, men jeg skal ikke påstå hardnakket at de stiller helt likt.

Det jeg ser er at Crysis ligger stabilt på 60 fps, mens Far Cry 2 kommer opp i 80 når jeg står med hodet nedi panseret og faller ned på 40 så fort jeg begynner å kjøre bil.

Windows Vista sin spillklasifiseringsgreie stiller også Far Cry 2 som mer krevende (5,5 på anbefalt) enn Crysis (5 på anbefalt). Min pc får for ordens skyld klasifiseringen 5,9.

 

Jeg ser påstanden min får juling så nekter ikke for at jeg tar feil, men jeg er det jeg ser på min pc.

Endret av AltF4
Lenke til kommentar

Ikke kom her og si at FC2 er mer krevende enn Crysis... det er bare tull.

På min forholdsvis gamle PC klarer å kjøre Far Cry 2 på full pupp i 1920 x 1200 med fin framerate mens Crysis sliter i medium/high.

 

Hvis Crysis kjøres bedre enn FC2 på din maskin anbefaler jeg deg sterkt om å installere FC2 på nytt og patche både grafikkpiloten og spillet. Det skal ikke være sånn.

 

Edit: Alt dette med Vista + DX10, selvsagt.

Jeg anbefaler deg også å ta en titt på diverse anmeldelser av FC2 rundt omkring og du vil få en formell bekreftelse på at spillet er overraskende lite krevende i forhold til hvor pen grafikken er. Sjekk også anmeldelsene av Crysis og intervjuer av Crytek som forklarer at spillet er ekstremt krevende.

Endret av Khogn
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...