Gå til innhold

PC Spill som krever noe av maskinen min


Anbefalte innlegg

Jeg har kjøpt meg en ny PC, og sliter nå med å finne et spill som faktisk krever litt av skjermkort og cpu.

 

Jeg har prøvd disse spillene til nå, og har full og fin FPS hele tiden:

Crysis - Max grafikk (full HD 1920x1080)

Left 4 Dead - Max grafikk (full HD 1920x1080)

Doom 3 - Max grafikk (full HD 1920x1080)

Team Fortress 2 - Max Grafikk (full HD 1920x1080)

GRID - Max Grafikk (full HD 1920x1080)

 

Kan noen foreslå et nyere spill som kanskje krever litt? Jeg vil teste hva maskinen min er god for :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Age of conan vil nok garantert sette maskinen din på prøve :)

 

Crysis kan jeg bare ha på medium, mens AoC kan jeg ha på fullt..

 

Offtopic: Kan du poste spec :p?

hos meg er det motsatt... Crysis kan jeg ha på High/very high, og Age of conan i 1920x1080 krever sick mye.... Du har ikke spilt det i den oppløsningen, det kan jeg si deg ;)

Lenke til kommentar

Jeg har på ingen måte noe beist av maskin. Jeg brukte 6.000,- hos Komplett.no, da fikk jeg:

 

CPU: AMD Phenom II X4 940 Black Edition (3GHz, 8MB Cache)

HK: Gigabyte GA-MA790X-UD4P, Socket-AM2+/AM3

GFX: PowerColor Radeon HD 4870 "PCS" 1GB

RAM: 2 x Kingston DDR2 HyperX PC6400 2GB KIT CL4

SKJERM: BenQ 24" LCD G2410HD (tilbud kun 1395,- :D :D)

 

Kabinett og strømforsyning har jeg fra før (Tagan TG880-U33II 880W SuperRock PSU)

 

Age of Conan er ikke min type spill, hater mmo. Det må være FPS eller racing :--)

 

Jeg skal prøve FarCry 2 og GTA IV.

 

Last ned "Age of Conan" trial og finn ut da vel ;)

 

DX9 går nok fint, men DX10 derimot...(MERK: DX10 er ikke ferdig optimalisert enda, så det kan dra litt ned på FPS)

 

Har jo bare Windows XP, så får ikke lov av microsoft til å prøve DX10 :p

Lenke til kommentar

Kjør på med 16xAnti Aliasing og DX10 i Crysis så skal du nok få framraten ned tenker jeg :)

 

Om ikke det holder kan du jo google etter den Crysis hacken som låser opp enda bedre grafikk. Husker ikke i farten hva det var men har sett noen syke screenshots.

 

Far Cry 2 tyner mine grafikkort noe helt ekstremt. med 2x8800GTX i SLI blir det jo varmt men FC2 kjører tempen opp til over 100C om jeg ikke ventilerer masse ekstra, men subjektivt synes det som om Crysis har større detaljnivå. Alikevel mener jeg FC2 er et bedre spill og som noen har sagt så er ikke afrikanske savanner like fargesprakende som tropiske fantasi øyer :p

Endret av TDZGamer
Lenke til kommentar

Hvem har sagt at du må ha interesse av, eller engang like "Age of Conan" hvis interessen din er kun å få PCen din til å knele?

 

Men uten Vista og DX10 så sliter du nok ikke så mye mange steder, men sikkert moro å teste anyway. AoC tilbyr en detaljert natur fra starten av, men spørs om detaljene blir bra nok uten DX10 til å knele systemet.

Lenke til kommentar

Far Cry 2 krever nok mye mindre enn Crysis vil jeg tro :p Hvis det faktisk krever mer en Crysis så ser spillet likevel ikke penere ut enn Crysis.

 

Hvis jeg hadde vært deg ville jeg ha lasta ned en Age of Conan trial. Selv om du ikke liker MMO så ligner spillet mer på et singel player RPG spill i førsten, og det er ganske moro da.

 

edit: Leser at folk sier Far Cry 2 krever mye, det er i alle fall ikke særlig stor forskjell med hvordan det ser ut på xbox 360 og pc :huh:

Endret av Gormers
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...