Gå til innhold

PC Spill som krever noe av maskinen min


Anbefalte innlegg

GTA 4, S.T.A.L.K.E.R clear sky og Crysis på MAX er de størst og verste.

GTA 4 er nesten umulig å maxe siden det ikke støtter mangen av de funksjonene de store kortene har.

 

Jeg kjøpte et XFX ATi 4870x2 og har testet mange spill. MANGE!

GTA 4 vil ikke bruke begge bitene av kortet mitt, der er det 2 GPU og 2x1gb ram.

GTA 4 bruker kun en GPU og 1GB ram =(

 

Resten av spec.

 

Intel Quad Q6600; clocket 3Ghzx4

4GB ram 800mhz

XFX 4870x2

 

Vis noen har noe andre gode ideer, så gleder jeg meg til å prøve også.

Lykke til me eyecandyen... ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk takk. Ja jeg kjører som sagt DX9 i Windows XP, og det kan være jeg går glipp av litt fancy effekter der :) Ellers kjører jeg jo 16x antialiasing på alt hvor det går.

 

Jeg er såpass lovlydig at jeg kjøper de spillene jeg vil ha, og jeg merker det frister mer å kjøpe Flight Simulator X enn å kjøpe Far Cry 2, nettopp fordi ingen singleplayer spill klarer å ta fra meg følelsen jeg får med Half-Life 2... det blir bare så halvhjertet i mine øyne ;)

 

Skal gi en rapport fra Flight Simulator X og GTA IV asap jeg får lønning og har kjøpt de.

 

Takk for alle hyggelige svar folkens! :thumbup:

Lenke til kommentar
Age of conan vil nok garantert sette maskinen din på prøve :)

 

Crysis kan jeg bare ha på medium, mens AoC kan jeg ha på fullt..

 

Offtopic: Kan du poste spec :p?

hos meg er det motsatt... Crysis kan jeg ha på High/very high, og Age of conan i 1920x1080 krever sick mye.... Du har ikke spilt det i den oppløsningen, det kan jeg si deg ;)

 

Joda, har det i 1920x1080.. Crysis på medium og Aoc med fullt på alt :D

Lenke til kommentar
Sist jeg sjekket så heter det "Very High" Simpelt nok. La oss håpe at CryEngine 3 og Crysis 2 åpner for "EpicExtreme"

 

Uansett så er det ingen spill per i dag som topper Crysis.

men jeg tipper kanskje det finnes spill som krever mer enn crysis, selv om grafikken ikke overgår crysis.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

en ting vær sikkert, ikke test GTA 4, elendig port.

 

forresten, folk misforstår her det med å klare alt på maks med crysis, alle vet at ingen maskin for under 20 k kan takle det med 1920x1200 med 60 fps, men, det kan hende hende han har litt mindre skjerm, eller at han ikke trenger 60 fps for å "klare" crysis, jeg selv klarer ikke crysis med 60 fps, det hopper veldig for min del =)

Endret av amir90
Lenke til kommentar

Hei

Jeg lurer på om Crysis funker på min PC, jeg har en Siemens og tror den kosta 7000,- men det var salg så jeg kjøpte den for 5000,- :D

 

Windows Vista Home Premuim

 

Processor:AMD Phenom X3 8550 AM2+

Graphics:ATI Radeon HD3450 (256)

Memory:4096MB DDR2/800MHz

HDD:500GB SATAII / 7200rpm

 

Jeg regner ikke med å klare fullt, men si ifra uansett om det blir på de laveste :)

 

Takk på forhånd for svar :D

Endret av The Minion
Lenke til kommentar
Hei

Jeg lurer på om Crysis funker på min PC, jeg har en Siemens og tror den kosta 7000,- men det var salg så jeg kjøpte den for 5000,- :D

 

Windows Vista Home Premuim

 

Processor:AMD Phenom X3 8550 AM2+

Graphics:ATI Radeon HD3450 (256)

Memory:4096MB DDR2/800MHz

HDD:500GB SATAII / 7200rpm

 

Jeg regner ikke med å klare fullt, men si ifra uansett om det blir på de laveste :)

 

Takk på forhånd for svar :D

 

Tror du har alt for lite ram på skjermkortet ditt til å tulle det rundt : /

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Er det noe poeng i seg selv å spille spill som "krever noe av maskinen"? Som oftest er det et tegn på dårlig koding om et spill krever mye av en quadcore. Dawn of War II ble nevnt, og er et godt eksempelt på et råttent koda spill... med andre ord holder det samme standard som resten av aspektene ved spillet.

 

Hvis du vil presse CPU & video til det ytterste så må du nok kjøre noen 3D demoer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...