Gå til innhold

Norge får TV-tilbud på Xbox 360


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg håper dette betyr at tjenestene kommer på AppleTV og PS3 også... at rettighetsproblematikken er blitt enklere. XBoxen bråker altfor mye til slik bruk, selv når spillet ligger på harddisken.

 

Mitt håp for E3 var en xbox 360 slim hvor de hadde fikset bråket og gått bort fra nåværende propritære diskløsning.

Lenke til kommentar

Er alltid skeptisk når jeg hører streaming av full 1080P med ukomprimert TrueHD lyd?

Må være en eller annen buffer med i bildet da regner jeg med? Ellers så vil det jo kreve noe vannvittig med båndbredde?

 

Jeg kan sitte med min Lenovo ThinkPad SL-300 med et Intel WiFi 5100 Draft-N nettverkskort, rett ved siden av vår D-Link DVG-5802S gateway, som kjører et Atheros AR-5008 Draft-N nettverskort og allikevel er det UMULIG å streame en BluRay film over trådløst? Uansett hvor ideelle forhold osv jeg har på det trådløse nytter det ikke å streame en BluRay film, klart nedlastinger hvor de har fjernet det ukomprimerte TrueHD lyd sporet osv går jo, men da er mye av kvaliteten borte og da er også litt av poenget borte etter min mening.

 

 

Hos meg overlever BluRay, så fremt ingen kommer med noen god streaming løsning som gir like god kvaliteten som BluRay filmen, men per dags dato har jeg til gode å se noe slikt, om vi ikke kjører kablet gigabit nettverk da, men kan glemme å overtalte kvinnfolk til å la nettverkskabler bli strekket inn i stua. HomePlug er en mulighet, men fungerer jo dårligere enn trådløst igjen.

Lenke til kommentar

Er utrolig spent på prisnivået de legger seg på her, og hva med å se filmer flere ganger? De man allerede har betalt for? Jeg har ingen problemer med å akseptere 50 kr for en film i nice kvalitet og med god lyd.

 

Med iTunes og NetFlix har problemet vært hvilke filmer som har vært gilgjengelig. Håper 'de' får fingrene ut slik at tilbudet blir godt! Det MÅ være godt tilbud der, ellers så tar ikke folk i bruk tjenesten.

Lenke til kommentar
Hos meg overlever BluRay, så fremt ingen kommer med noen god streaming løsning som gir like god kvaliteten som BluRay filmen, men per dags dato har jeg til gode å se noe slikt, om vi ikke kjører kablet gigabit nettverk da, men kan glemme å overtalte kvinnfolk til å la nettverkskabler bli strekket inn i stua. HomePlug er en mulighet, men fungerer jo dårligere enn trådløst igjen.
Høyrt om å trekkje kabel gjennom veggar? Lite handy eller? :-)

Snakk om å leite etter problem! :)

 

 

Uansett, forholder meg passiv til heile opplegget. Synes det er utruleg kjekt at me blir inkludert når tenesta no når eit breiare publikum. Men alt er avhengig av pris, tilgjengelighet og teknisk løysning. Det skal mykje bandbreidde til for å streame ein så stor datastrøm - utan 'delay'.

 

Me får sjå. Eg er tar det lett med ro endå, men er spent på korleis dette vil fungere.

Lenke til kommentar

Det med å kunne dele film, se samtidig og komunisere via hodetelefon virker jo helt genialt.

 

At det kun streames og ikke lastes ned er ikke noe nytt og mange aktører har hatt HD filmer på den måten i lang tid allerede. Men vet ikke helt hvordan jeg stiller meg til det, men det løser i det minste problemet med små disker på 360.

 

Håper vi snart får se dette i Norge :) Jeg står på vent for å kjøpe en 360.

Endret av Kendu
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 3 måneder senere...

Dette med å streame hd filmer uten problemer hörtes litt merkelig ut lag må det jo bli uansett og hvor rask linje hadde Microsoft tenkt at man burde ha for at man skal få fullt utnytte av dette??

 

Hmm skeptisk men får de det til så er jeg for det, jaggu på tide at man får ett lovlig alternativ når det gjelder filmer også.

 

Litt lei av de US only meldingene man hele tiden får.

Endret av WARPEN
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...