Gå til innhold

Historien bak ditt navn


Anbefalte innlegg

Mange av oss har skikkelig snåle navn, som andre ikke alltid skjønner hva er, eller hva det betyr. Det kan du fortelle her! :)

 

Mitt navn, ShampooMacTavish, er en slags parodi på navnet til hovedpersonen i Call of Duty 4, Soap MacTavish. Jeg skapte det i farten for halvannet år siden, da jeg ble medlem av diskusjon.no, og Gamer.no enda var medlem av Edda Media. Jeg var ikke medlem av forumet fra før, og hadde et problem med nevnte spill. Så fant jeg ut at det var riktig koselig det, og bestemte meg for å bli.

Endret av ShampooMacTavish
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Laland. Kort og greit etternavnet mitt. Lett å skrive, lett å uttale og lett å huske. Utrolig fascinerende å høre på alle sangene og melodiene folk kan lage med det. Liker å tro at det er ganske personlig, selv om det er noen hundre andre Laland'er i landet. Er det ikke Laland er det Laland360 eller Lalanden. :)

Lenke til kommentar

AltF4 kommer fra jeg begynte med seriøs gaming online for 3 år siden ca. Hadde egentlig HellBrendy (fjortisomskriving av e-post adressen min) som nick, og bruker det enda hvis AltF4 er opptatt.

 

Uansett, det kommer rett og slett fra at jeg ikke helt visste hva jeg skulle bruke som nick, så etter en kort tenkepause falt valget på AltF4, enten det er å dette forumet eller andre forum. Det er også Steamnavnet mitt, og Cats fra Zero Wing er mitt vanlige bilde.

 

Egentlig ganske digg å ha fast kallenavn og bilde, så blir ting litt lettere. Dessuten blir det lettere for andre å vite hvem jeg er, og har fler ganger opplevd å bli kjent igjen.

Endret av AltF4
Lenke til kommentar

gc er initialene mine. toffen betyr egentlig tøffen, men jeg sløyfet ø-en fordi utenlandske skulle kunne skrive det. I tillegg hørtes det bedre ut. Hvorfor det står med liten bokstav aner jeg ikke! :p

 

Det er ganske så kjedelig, så jeg har vurdert å bytte.

Lenke til kommentar

Gormers var bare noe folk kalte meg før. Noen synes det var litt morsomt å si. Og så skrev jeg bare som navn dette et par steder på nettet fordi jeg ikke kunne skrive Gorm (tatt allerede), men ville ha noe enkelt. Ikke akkurat originalt :p

Endret av Gormers
Lenke til kommentar

Rider of Reason valgte jeg for å ha et litt mer personlig navn som ikke er så vanlig. Mange av dere vet at navnet kommer fra boken jeg holder på å skrive. Det er tittelen på en gruppe riddere (om du kan kalle dem det) som står utenfor alle nasjoner. De er en slags upartiske dommere i uenigheter mellom nasjoner, men for det meste hengir de seg til sin individuelle søken.

 

For å få vite mer må dere vente på boken hvis den noen gang blir ferdig og jeg får utgitt den. ;)

Endret av Rider of Reason
Lenke til kommentar

Mokko kommer fra da vi en gang på barneskolen skulle lage en kollasj. Ingen hadde på den tiden hørt om dette ordet, og da Kunst & Håndverk-læreren som snakket ganske så utydelig sa noe sånt som: "Ja folkens, da skal vi lage no' kollasj" ble det "Mokkolars!! Hahahaha!!! Hahahaha!!!" fra klassen med en gang. :rolleyes: (Lars er navnet mitt). Siden har det vekslet litt mellom Mokkolars og Mokko, og det å finne opp et nytt navn for hver ting man registrerer seg på er slitsomt. Så da ble det Mokko. Enkelt og greit. :)

Lenke til kommentar

Vel. Snorre er som folk sikkert forstår fornavnet mitt. Mer er det vel egentlig ikke til det. Man kan jo spørre seg hvorfor jeg valgte å være såpass lite oppfinnsom. Først av alt liker jeg fornavnet mitt. Er jo oppkalt etter Snorre Sturlasson, en islending man kan være stolt over. Snorre er et tradisjonelt gammelnorsk/islandsk navn og i så måte en del av kulturarven i Norge. Ellers har jeg pleid å bruke Orresnei rundt omkring. Snorre er jo tross alt opptatt ganske mange steder, og da er det greit å ha et nick i reserve. Orresnei er også unikt for meg. Ingen andre som har den kombinasjonen av bokstaver, så vidt jeg vet.

Lenke til kommentar

Navnet mitt kan jeg litt om. drugiS er selvfølgelig navnet mitt skrevet baklengs, og de som er kjappe i hoderegning finner da ut at jeg heter Sigurd. Sigurd er et gammelt norrønt navn, opprinnelig Sigurðr. Sigurd er så vidt jeg vet den norske omskrivingen, mens islendingene har lagt til en U-epentese og bruker altså Sigurður. Det betyr forresten "seier" og "vokter".

Endret av drugiS
Lenke til kommentar

Jeg heter Lars Andre og fikk fort kallenavnet Larsern av alle når jeg gikk på barneskolen. Resten av rekken av kallenavn er jeg mindre sikker på når oppsto, men jeg kan iallefall fortelle om dem. Når jeg begynte på ungsdomskolen ble jeg etterhvert kalt Lakke, trolig fordi jeg i slutten av barneskolen helte maling utover inngangspartiet :p Noen få år senere kom jeg litt senere enn vennene mine til en fest, og når jeg kom inn ropte en venn av meg "Laaaaaaaaaaaa-kus, er du sein igjen"

 

Der har dere både første gangen Lakus-tid ble navnefestet, og starten på mine forskjellige navn både online og in real lifeden dag i dag. Etter den festen ble nemlig Lakus-konseptet dratt videre av både meg og andre og det ble til både Lakus Pakus, Lakuspakus, Lakuspakus Sjokolatus, Lakuspakus Sjokolatus Balletak, Lakris, Lakkus Pakkus, og tilbake til Lakus. Alt i løpet av noen få måneder.

 

Kalte med Lakuspakus på Xbox Live fordi Lakus var opptatt av en eller annen pating som tydeligvis bestemte seg for å registrere navnet, for så å aldri bruke profilen igjen. Kumøkk. Men var veldig fornøyd med Lakuspakus som gamertag, og det virket som om flere hadde hørt om meg før jeg i det hele tatt har hørt om dem. Mange som trodde jeg het både lapskaus og lakrispakkis.

 

Byttet gamertag fra Lakuspakus til Bare Lakus etter å ha kjent folkene i Team Chrissj i ett år. Litt må man ofre for laget, og jeg ofret Pakus, may he rest in peace. Som dere ser heter jeg jo Lakus her, og jeg heter også en eller annen variant av Lakus på alle nettsteder jeg er medlem, som regel avhengig av når jeg ble medlem der.

Lenke til kommentar

Hmm, "Kaleesha". Vel, det ligner vel på det norske ordet 'kalesje'. Det har overhodet ingen tilknytting til noen av mine kallenavn. Jeg heter egentlig Erlend, og blir kalt Loe blant venner (fordi man har Erlend Loe, ja bok-tyskern).

 

Så kallenavnet er random (ville vel skille meg ut da)

 

Avatar bildet er kun fordi det ser søtt ut. Et hamsterhode på en edderkopp :p

 

Det var det om mitt nick :D

Lenke til kommentar

Jeg heter da Thomas, og lillebroren min på 16 (faktisk) fant for et par år siden ut at det var utrolig gøy å kalle meg Tubby, Tobias, Tubbycheese og lignende. På grunnlag av dette kom jeg frem til Thappaz, uten at jeg kan huske å noen gang ha spist Tapas eller annet lignende :p

Ellers bruker jeg Gal_ape overalt! Stammer fra når jeg var rundt 12-13år og syns Jackass var utrolig gøy (er det fremdeles da men). MTv hadde da et lite parodiprogram som het "Crazy Monkey" - og jeg tenkte at siden jeg aldri hadde sett det noen andre steder før kunne jeg liksågodt kjøre Gal_ape som standardnavn!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...