Gå til innhold

Historien bak ditt navn


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Paisley er etternavnet til den berømte fotballtreneren og spilleren Bob Paisley, som jeg som liverpool fc supporter forguder! Han hadde en fantastisk karriere, og tok med liverpool til nye høyder. En fantastisk person og personlighet som jeg har navnet til, rett og slett for å hedre denne personen.

 

Andre steder kaller jeg meg for Vrenne, som er mellomnavnet mitt, eller FVL som er Initialene /forkortelsen for navnet mitt.

Lenke til kommentar

Error.. Vel, historien bak det navnet er ikke så veldig intrikat. Jeg har flere kjedelige navn som jeg har brukt på andre forum og steder hvor man trenger navn, og når jeg skulle lage en konto her på nye gamer kom jeg fram til Error. (Hadde hatt litt problemer med internett, og fikk noen Error's.) Det er også kort, enkelt og lett å huske.

Lenke til kommentar

teletubbiekid (med liten "t") fant jeg på under et LAN i 7. klasse. Kalte meg tidligere The Great Mighty Teletubbie og Morten Med Bremykt, men trengte noe mer elegant og internasjonalt, så da landet jeg på teletubbiekid. Hvorfor vet jeg vel egentlig ikke, men vurderer sterkt å skifte til Dunderslubbe, som er det navnet jeg har brukt i de diverse MMO'ene jeg har vært innom. Syns det fenger bedre^^

Endret av teletubbiekid
Lenke til kommentar

Tenkte egentlig å kalle meg Atlas, siden det er mellomnavnet mitt IRL(ja, mange tenker vel Bioshock eller kart nå).

 

Men jeg har gått under Maury Kensei på live i ca. 2 år(jaganor før det), endte forresten opp med å måtte bytte til Empire of Maury fordi jeg klager på det fra forskjellige Asia-land ifølge Live-teamet. Så jeg valgte rett og slett Maury fordi jeg alltid har likt navnet, og kanskje litt fordi det er navnet til faren til favorittkaraktern min på Heroes(Parkman altså).

Lenke til kommentar

Vaine kom jeg på en gang jeg satt og spilte Vampire The Masquerade: Bloodlines for flere år siden, 2005 eller noe.

 

Hørte navnet 'Caine' og tenkte det hørtes mye kulere ut med en V istedet.

Den gang da viste jeg ikke at 'vain' hadde en betydning på engelsk (Forfengelig). :p

Endret av Vaine
Lenke til kommentar

Vaenas... et merkelig navn ikkesant? Men jeg kan forklare: Jeg følte meg som en drittsekk noen ganger (Egentlig var jeg ikke det) men så tenkte jeg... What an ass, så dro jeg litt i navnet og slikt og da kom jeg til Vaenas kort greit, egentlig har nickene mine vært Tommelom (En venn likte å kalle meg det så det ble det) og Luftig (Jeg slapp en fjert i klassen og sa "Huff den var luftig, det blafret!" og da ble jeg luftig)

 

Merk alt.

Lenke til kommentar

Vel, heter Joakim så det falt meg naturlig å kalle meg det.

Heter bigmanjokk på XboxLive. Kom på dette under et raid på wow hvor jeg kjedet ballene av meg. Endte opp med å spamme chatten med forskjellige om hvor bra jeg er, og vurderte om jeg skulle bytte navn til BMP (Big Massive Penis). Gjorde ikke dette og senere når jeg skull skaffe meg Xbox Live kom jeg på dette, og endret litt på det. Dessuten er jeg jo stor, sterk og mandig. :)

Lenke til kommentar

Sadfez står for Sad face, men jeg bruker det ikke fordi jeg er en trist person. Er vel mer ironisk og ment som en spøk.

Nicket kom jeg på for en del år siden da jeg spilte counter-strike 1.6, tatt helt ut av det blå. Brukte også dette nicket på diskusjon.no og på min hovedkarakter, en undead rogue i World of Warcraft. Han så faktisk ut som en sadfez (bilde).

 

Har ikke alltid kalt meg Sadfez. Før dette kalte jeg meg Toffen som er en forkortelse for navnet mitt Kristoffer.

 

Kristoffer

Betydning: Den som bærer Kristus

Forklaring: Guttenavnet er en variant av Christopher som består av navnedelene christo og pher, hvor christo er utledet fra det greske ordet Christos som betyr Kristus, mens pher er utledet fra det greske ordet pherein som betyr å bære.

 

Ingen av foreldrene mine er kristne, så de valge vel navnet fordi de synes det var fint. Har blitt fortalt at de fant ut av navnet når pappa sa 'Han ser ut som en Kristoffer'. :p

 

Ble kanskje litt mye dette, men nå har dere fått full pakke.

 

Edit: Kan vel legge til at jeg valgte å beholde 'Sadfez' fordi det er et rimelig unikt nick som jeg ikke har sett at noen har brukt før. Et raskt googlesøk viser stort sett bare spor av meg.

Endret av Sadfez
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-127711

Kalte meg først Omaka93 på diskusjon.no da jeg registrerte meg i de tidlgie vinterdager 2007. Det kom fra en tid da jeg hang veldig mye med ei Nigeriansk jente. Vi hang vel sammen hver dag, og hun lærte meg litt Nigeriansk, og det viste seg at "omaka" betyr barn, så da tenkte jeg så langt å putte to tall bak.

 

Etter det, ble det Atsjonas. Man skulle gjerne tro at det var noe jeg hørte noen nyse, men der tar du feil. Det var så simpelt at jeg våknet opp en morgen med en rekke rare tanker i hodet, et av dem var Atsjonas. Jeg prøvde å bytte email-adresse til Atsjonas@hot.., men det er et helvete å få alle 150 kontaktene over til en annen, så jeg holder meg til omaka93@hot.. når det gjelder e-adresse, selv om jeg er rimelig lei spørsmål som "hvordan kom du på det?", "hva betyr det" og "hvorfor heter du det?".

 

Jonas betyr snill due.

Lenke til kommentar

Alle må jo likevel godta deg for at du skal kunne se at de er online osv, og om de da ikke vet at du har byttet mail (noe som kan være vanskelig å gjøre 200+ personer oppmerksom på) er det er rimelig sjans for at de ikke godtar forespørselen. En annen ting er jo da alle de medlemskapene du har som du må forandre mail på, og noen av de er ikke like lette å bytte (Xbox Live mailen f.eks). Synes det burde gjøres enklere å bytte mail. Kanskje et tilbud Microsoft burde kjøre i sin Hotmail tjeneste er å kunne bytte navn på mailen sin, uten noe reelt bytte? :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...