Gå til innhold

Team Fortress 2 - tråden for diskusjon, tips og råd!


Medaljeutdelingen  

45 stemmer

  1. 1. Hva slags medalje fikk du?



Anbefalte innlegg

Team Fortress 2 er et online FPS-spill utviklet av Valve og tilgjengelig på PC, Xbox 360 og PlayStation 3.

 

teamfortress2-1.jpg

 

Til PC kan det kjøpes i forskjellige pakker eller stående alene, på konsoll er TF 2 tilgjengelig i spillpakken The Orange Box.

PC-utgaven er den mest komplette versjonen, og har fått uttallige små oppdateringer, samt en del større. Xbox 360-versjonen er foreløpig ikke oppdatert noe, men Valve vil ved en senere anledning gi også denne utgaven alle de oppdagteringene PC-utgaven har fått. PS 3-versjonen får ingen oppdateringer. Konsollversjonene har også en del forskjeller fra PC-versjonen - blandt annet er taunts er borte, Demoman har 6 granater og stemmekommandoene (Z,X,C-tastene) er borte.

 

Team Fortress 2 er kanskje mest kjent for den utpregede humoristiske stilen spillet har. Tegneseriestilen samt de 9 stereotype klassene er en stor forskjell i forhold til de mer mainstram FPS'ene på markedet, og realisme er et ikke-tema. Alikevel er TF 2 et av de best balanserte onlineskytterene på markedet, og spillets fraværende realisme gir spillet en helt annen fremgangsmåte og spillestil.

 

Ord og forkortelser vanlig i TF 2:

Vanilla - Servere som kjører spillet slikt det er fra Valve. Maks 24 spillere og vanlig respawntid.

Steamrolling - Når det ene laget vinner overlegent uten å få konkurranse.

Crits - Critical shots.

Crocket og Cricky - Critical Shot rocket og Critcal Shot stickybomb.

KK - Kritzkrieg.

SG - Sentrygun.

Intel - Intelligence.

CP - Control Point.

 

Kartforkortelser:

CP: Controlpoint. Vanligste forkortelsen for kart, men det er alikevel litt avik for hvordan enkelte av kartene spilles. Kart: Granary, Well, Steel, Dustbowl, Junction, Egypt, Badlands og Fastlane

CTF: Capture the Flag, eller i TF 2 sitt tilfelle: intel. Kart som 2Fort, Well og Turbine.

TC: Territorial Control. Overta fiendes CP uten at fienden overtar ditt CP, helt til ett lag eier samtlige områder. Kart: Hydro.

PL: Payload. Blu må dytte en bombe inn i basen til Red. Kart: Goldrush, Hoodoo og Badwater Basin.

PLR: Payload Race. Begge lag må dytte sin egen bombe inn i fiendens base, samtidig som de hindrer fienden i å gjøre det samme med dem. Kart: Pipeline.

KotH: King of the Hill. Små kart hvor hvert lag må kjempe om å beholde kontrollen på det ene punktet i 3 minutter. Første lag som greier det, vinner. Kart som Viaduct, Sawmill og Nucleus

 

Interessante sider:

Offisielt forum - Brukernes vindu til Valve. De svarer aldri i tråder, men de henter ideer, forslag til kart, våpen og andre ting som de mener vil forbedre spillet herfra.

Offisiell hjemmeside/blogg - Valves vindu til oss spillere, hvor de kommer med alt relatert til Team Fortress 2. Nyheter, ideer, forklaringer til hvorfor ting er som de er, ønsker om hjelp og lignende.

 

For de som er interessert i ligaspill og lignende:

tfortress.no

onlinegamer.se

resupply.eu

etf2l.org

 

For en nybegynnerguide til ligaspill, les denne siden. Tar for seg alt som er å vite, fra helt grunnleggende ting til de mer spesifikke.

Fortress Gamer er en gruppe på Steam for oss fra dette forumet! Ta kontakt med et medlem for invitasjon til å bli med i gruppen.

Endret av AltF4
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Da var tråden oppe :D Noen som har noen tips til en newb?

 

Noen som vet hvordan jeg får lagt til tag-bilde på TF2?

Åpne TF2.

Trykk på options.

Velg multiplayer og så trykker du på spray.

Du skal komme fram til en oversikt over alle mappene på pcen din, velg bildet du vil ha.

Trykk på apply når du ser bildet på multiplayer-menyen.

Når du skal spraye bildet trykker du bare på "T" in-game.

 

Til alle andre:

 

Hvis dere leter etter gode servere har jeg et par på lager. Hadde vært morsomt å spille med noen landsmenn.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-127711

Har spilt dette spillet i nærmere 100 timer, men har blitt lenge siden sist. Skal begynne igjen med en gang vi får nett. Fantastisk godt spill!

Lenke til kommentar
Da var tråden oppe :D Noen som har noen tips til en newb?

 

Noen som vet hvordan jeg får lagt til tag-bilde på TF2?

Åpne TF2.

Trykk på options.

Velg multiplayer og så trykker du på spray.

Du skal komme fram til en oversikt over alle mappene på pcen din, velg bildet du vil ha.

Trykk på apply når du ser bildet på multiplayer-menyen.

Når du skal spraye bildet trykker du bare på "T" in-game.

 

Til alle andre:

 

Hvis dere leter etter gode servere har jeg et par på lager. Hadde vært morsomt å spille med noen landsmenn.

Funker ikke, får bare diverse feilmeldinger: ''Filen var korout, ''Størelsen passer ikke'' og ''Feil filtype''.

 

Jeg har prøvd denne trialen i tre dager, og har spilt i 12(!) timer. Er det slik at man blir fort lei av spillet? Jeg lurer på om jeg skal kjøpe det.

Jeg hatet det når jeg fikk det, men når AltF4 begynte og lære meg opp i det ble det drit morsomt, tror neppe jeg går lei fort.

 

Til førsteposten:

http://en.wikipedia.org/wiki/Team_Fortress_2

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...