Gå til innhold

Pengepressen Activision Blizzard


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvem sier spillindustrien har harde tider? Syker summer!

 

Viser vel at folk betaler om spilla er gode, mens EA og andre sliter. Kommer ikke som noe sjokk - hvem betaler vel for masseproduserte møkkaspill som EA driter ut? Type spill som er bassert på filmer og spill som bare...vel ikke er lagt noe kjærlighet i.

Lenke til kommentar

Hey, dette kan jo nesten være ett bevis på at om du serieproduserer møkk så vil folk slutte å betale for det?

 

Er jo helt utrolig. Skjønt, de kommer nok sterkere tilbake. Er plenty mennesker som gladelig kaster pengene sine på tull alikevel :p

 

Next up, r'n'b produsenter anyone?

Lenke til kommentar
Hey, dette kan jo nesten være ett bevis på at om du serieproduserer møkk så vil folk slutte å betale for det?

Jepp. Folk begynner å skjønne at et spill ikke er bra bare fordi det har et kult cover og at ikke alle spill er dårlige selv om noen er det. De blir mer bevisste på hvilke spill de kjøper, både ved å lese på nettet og ved å spørre venner og kjente. For noen år siden snakket man ikke så mye om spill i min vennekrets, og "alle" spilte "alt". Nå derimot snakker vi titt og ofte om spill, og det er en klar trend at det er de spillene med gode tilbakemeldinger folk eier. Man går ikke lenger alene i spillbtuikken og velger et spill, man velger før man går til butikken.

 

Det viser i alle fall at det kan lønne seg å fortsette med gamle serier fremfor å prøve seg på noe nytt. Hverken CoD, Guitar Hero eller WoW er nye serier ...

Men det er utrolig gode serier.

Hvorfor skal en utvikler slutte å produsere spill i en serie om spillene fremdeles er bra og markedet vil ha mer?

Lenke til kommentar

Er vel ingen her som har sagt noe om innovasjon? Vi har sagt at EA for eksempel har en hel hau med møkkaspill som de har lent seg på veldig lenge, og nå begynner den taktikken å tynge dem ned. Om du tror innovasjon er noe et spill plutselig er fullt av tar du rimelig feil. De aller fleste spill låner fra hverandre og dermed vokser spillene etterhvert. Kall det spillenes evolusjon. De får ikke nye og innovative ting av seg selv, men i løpet av tiden vil de bli bedre og bedre ved hjelp av hverandre.

 

Man har jo selvfølgelig titler som Mirrors Edge som satser på en ny opplevelse, men det er fremdeles nesten utelukkende låning fra andre shangere og titler. Plattformerspill, FPS spill osv.

Lenke til kommentar
Det viser i alle fall at det kan lønne seg å fortsette med gamle serier fremfor å prøve seg på noe nytt. Hverken CoD, Guitar Hero eller WoW er nye serier ...

Men det er utrolig gode serier.

Hvorfor skal en utvikler slutte å produsere spill i en serie om spillene fremdeles er bra og markedet vil ha mer?

Begynner å bli litt skeptisk til Guitar Hero etter hvert. Virker som om de pøser ut spill.

 

Guitar Hero 5, Van Halen, DJ Hero og Band Hero har blitt bekreftet.
Lenke til kommentar
Er vel ingen her som har sagt noe om innovasjon? Vi har sagt at EA for eksempel har en hel hau med møkkaspill som de har lent seg på veldig lenge, og nå begynner den taktikken å tynge dem ned.

 

Tja, EA eksisterer vel i dag mer eller mindre ene og alene på The Sims, ellers så hadde de gått konkurs for lenge siden. Og The Sims serien er faktisk ikke på noen måte møkkaspill.

Lenke til kommentar

Den serien kunne de jo ikke melket mer enn de allerede har gjort, og som tallene nå viser begynner folk kanskje å gå lei.

 

Skjul
Core game

 

* The Sims

 

Expansion packs

 

* The Sims: Livin' Large (The Sims: Livin' It Up in the UK and Ireland)

* The Sims: House Party

* The Sims: Hot Date

* The Sims: Vacation (The Sims: On Holiday in the UK, Ireland and China)

* The Sims: Unleashed

* The Sims: Superstar

* The Sims: Makin' Magic

 

Compilation packs

 

* The Sims Collector's Edition

* The Sims Party Pack

* The Sims Deluxe Edition

* The Sims Double Deluxe

* The Sims Mega Deluxe

* The Sims Triple Deluxe (UK and Ireland only)

* The Sims Complete Collection (The Sims: Full House in Australia and New Zealand)

* The Sims Expansion Collection

* The Sims Expansion Three-Pack

 

Console editions

 

* The Sims (PlayStation 2, GameCube, Xbox,)

* The Sims Bustin' Out (PlayStation 2, GameCube, Xbox, N-Gage, Game Boy Advance)

* The Urbz: Sims in the City (GameCube, PlayStation 2, Xbox, Game Boy Advance, Nintendo DS)

 

Other

 

* The Sims Online

 

 

 

Core game

 

* The Sims 2

* The Sims 2 Special DVD Edition

 

Expansion packs

 

* The Sims 2: University

* The Sims 2: Nightlife

* The Sims 2: Open For Business

* The Sims 2: Pets

* The Sims 2: Seasons

* The Sims 2: Bon Voyage

* The Sims 2: FreeTime

* The Sims 2: Apartment Life

 

Stuff packs

 

* The Sims 2: Holiday Party Pack (The Sims 2: Christmas Party Pack in the UK and Ireland)

* The Sims 2: Family Fun Stuff

* The Sims 2: Glamour Life Stuff

* The Sims 2: Happy Holiday Stuff (The Sims 2: Festive Holiday Stuff in the UK and Ireland)

* The Sims 2: Teen Style Stuff

* The Sims 2: Celebration! Stuff

* The Sims 2: H&M Fashion Stuff

* The Sims 2: Kitchen And Bath Interior Design Stuff

* The Sims 2: IKEA Home Stuff

* The Sims 2: Mansion & Garden Stuff

 

Compilation packs

 

* The Sims 2: Holiday Edition (2005) (The Sims 2: Christmas Edition in the UK and Ireland)

* The Sims 2: Holiday Edition (2006) (The Sims 2: Festive Edition in the UK and Ireland)

* The Sims 2: Pets Edition

* The Sims 2: Seasons Edition

* The Sims 2: Limited Edition

* The Sims 2: Deluxe

* The Sims 2: Double Deluxe

 

The Sims Stories

 

* The Sims Life Stories

* The Sims Pet Stories

* The Sims Castaway Stories

 

Console editions

 

* The Sims 2 (GameCube, PlayStation 2, Xbox, Game Boy Advance, Nintendo DS, PlayStation Portable, mobile phone)

* The Sims 2: Pets (Wii, GameCube, PlayStation 2, Xbox, Game Boy Advance, Nintendo DS, PlayStation Portable)

* The Sims 2: Castaway (Wii, PlayStation 2, PlayStation Portable, Nintendo DS)

* The Sims 2: Apartment Pets (Nintendo DS)

Lenke til kommentar

Vel nå synes jeg at jeg kan si at jeg har hatt rett i alle diskusjonene om at WoW er dyrere i måneden enn nødvendig^^

 

Synes ikke at Activision/Blizzards franchiser er spesielt bedre kvalitet enn si EA sine. Activision står jo bak en drøss med filmspill og, ingen særlig bra bortsett fra Spider man 1 og 2. Gitar Hero franchisen er veldig kjent nå, men kan ikke være synonymt med kvalitet nå lenger. Det har kommet ut flere tomme og overprisa "expansions", og det siste gjennomførte spillet der var vel guitar hero 3. IMO er rock band spilla mye bedre nå, men forbrukermassen ser bare på navnet guitar hero som selvfølgelig var først ute, og de nye spilla rir på populariteten til spill av en utvikler A/B ikke eier lenger. Det sier vel litt om at forbrukermassen, og at utsagnet lenger oppe ikke holder vann.

 

The sims er nok spilla som har blitt melka mest av alt ja, men heldigvis er spilla expansiona bygger på, solide og med nok innhold. Expansione er som regel unødvendig for alle andre enn hardcore fans, og de blir ikke priset særlig høyt heller.

 

En annen ting som Activision tjener på er selvfølgelig at de ikke tar noen sjanser i det hele tatt lenger, og bare velger ut spill som hver og en fortiss vil kjøpe. Jeg mener, guitar hero og wow er jo typiske spill som mange som ikke vet så mye om spill, spiller. A/B har jo stengt eller solgt utrolig mange utviklere.

 

På andre siden har vi EA som slipper ut mye dritt, men samtidig også variert og originalt dritt.

Endret av Gormers
Lenke til kommentar
Vel nå synes jeg at jeg kan si at jeg har hatt rett i alle diskusjonene om at WoW er dyrere i måneden enn nødvendig^^

 

 

Jeg mener, guitar hero og wow er jo typiske spill som mange som ikke vet så mye om spill, spiller. A/B har jo stengt eller solgt utrolig mange utviklere.

 

På andre siden har vi EA som slipper ut mye dritt, men samtidig også variert og originalt dritt.

 

Det koster hva folk er villig å betale, som alt annet :p Er andre MMO's billigere?

 

Så, du mener jeg som eier Guitar Hero II og spiller WoW ikke vet så mye om spill? Må si jeg er fornærmet :p Vi kan jo ha en konkurranse om hvem som vet mest om spill? ;P Bare fordi man liker visse spill betyr ikke at man ikke vet mye.

 

EA syns jeg faktisk har skjerpet seg den siste tiden, de har litt igjen å gå på (spesielt online balanse i RTS spillene deres). Men Mirrors Edge syns jeg var ganske morsomt og Red Alert 3 med co-op og urkomiske historie var fantastisk morsomt å spille. Dog, det pøses nok fortsatt ut mye møkk ja.

Lenke til kommentar

Morsomt at du tror jeg prøver å fornærme deg.

 

Mange betyr ikke alle. Jeg snakker av erfaring, og erfaringen min er at både jenter og gutter snakker om guitar hero 3 nå for tiden, når dem snakker om musikkspill dem har. Rock Band har dem ikke hørt om.

 

WoW gjelder jo det samme. Vet om utrolig mange som spiller det, men rører ikke så mange andre spill en si CS, ei heller vet så mye innenfor gamingverdenen.

 

Og ja, jeg synes mirrors edge også var ganske moro.

Lenke til kommentar
Jeg lurer egentlig litt på hvorfor de to gikk sammen. Begge parter (spesielt blizzard), klarte seg jo fint på egenhånd.

Blizzard var en del av vivendi games og det har de vært i rundt ett ti år. Det var activision og vivendi games som ble slått sammen til ett selskap. Og da valgte vivendi games å bruke blizzard sitt gode navn som utgiver. Blizzard entertainment er nå eid av activision blizzard.

Lenke til kommentar

EA fortjener å slite når de spyr ut såpass mye møkk og melker resten. Jepp, de har noen bra spill, har spilt Battlefield 2 og C&C:Generals mye, men de har dårlig patching og massevis av bugs. Og at de la ned Westwood gjør ikke ryktet dems bedre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...