Gå til innhold

Hvilken spillutvikler betyr mest for deg? - Superultragigamegal33tphinale


Laget bra spill, eller er rett og slett flinke generelt?  

  1. 1. You decide

    • Valve (Half Life, Portal, Left 4 Dead, Team Fortress)
      109
    • Blizzard (Warcraft, Starcraft, Diablo)
      80


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Både Valve og Blizzard har jo sine spill. Har spilt CS, CSS, Left 4 Dead, Half Life 1 + 2, Team fortress classic, WoW og mange flere fra andre utviklere. Tydelig overtall av Valve spill. Derfor stemte jeg Valve. Blizzard diablo serie har jeg ingen formening eller erfaring fra, WoW er et knallspill som jeg ikke gidder spille pga tid. Left 4 Dead spiller jeg som gæren siden det er noe av det morsomte jeg har spillt. Har ingen spesiell formening om hvordan utviklerene (valve og blizzard) behandler oss i Europa eller noe lignende.

Lenke til kommentar

Så du må konkludere med at så mange her ikke har spilt Blizzard spill? Det kan ikke være motsatt og? Tror de fleste her ihvertfall har vært innom wow, og du skal ikke se bort ifra at de har rørt Warcraft 3 en eller annen gang heller. Samtidig kan de godt hende at Blizzard votere har bare prøvd CS.

Endret av Gormers
Lenke til kommentar

Konklusjon: Begge utviklere har fantastiske spill, Valve er den beste utviklern når det kommer til FPS, Blizzard et av de beste i RPG/Strategi sjangeren, samtidig som de også har et ganske godt grep på MMO sjangeren også.

 

Valve har også lagd spill som er "allmenn" kjent, da spesielt i CS:S, noe som kanskje sjanker endel stemmer. Blizzard har en mer "nerdete" utstråling med magi og trolldom, orker, alver, demoner osv.

 

 

 

Valve vant nå her på forumet, kanskje vi kan ta en ny avstemming om et par måneder, når Blizzard har fått ut Diablo 3 og kanskje et par andre spill, kanskje Valve også kommer med noe lurt.

Lenke til kommentar
Så du må konkludere med at så mange her ikke har spilt Blizzard spill? Det kan ikke være motsatt og? Tror de fleste her ihvertfall har vært innom wow, og du skal ikke se bort ifra at de har rørt Warcraft 3 en eller annen gang heller. Samtidig kan de godt hende at Blizzard votere har bare prøvd CS.

 

Mange har skrevet at de kun har erfaring fra Valve. Så det er det som er så tåpelig :)

Lenke til kommentar

Det jeg tror er at Blizzard faktisk ikke i det hele tatt hersker utenom MMO. Klart de har Diablo II, men det er ikke et spesielt godt RPG, bra time-waster av en hack and slash. I RTS er ikke nødvendigvis starcraft/wc leder i vesten.

 

EDIT:

Hurtig svar til Genetics, hva er galt å stemme Valve om man bare har prøvd Valvespill? Blir jo som å si at man liker et band best selv om du ikke har hørt alle andre band.

Endret av Strindmo
Lenke til kommentar

Fordi det er tåpelig? Blir ikke en retferdig vinner da egentlig. Hva er best mellom Queen og The Who. Nei jeg bare stemmer Queen jeg, for jeg har ikke hørt The Who. Helt feil. Om du kan nevne andre RTS spill som har like god kvalitet som Blizzard sine og som fremdeles kan spilles om og om igjen, da blir jeg glad :)

Lenke til kommentar

Ja, alle C&C spillene er minst like gode om ikke bedre enn WC3 serien, SPESIELT i Westwood sine dager.

Dette er mye smak og behag, men skjønner ikke og vil vel aldri skjønne hypen rundt WC/SC...

De er jo bare helt basiske RTSer skrellet ned til det basiske, men kan nevne Total ANnihilation, Company of heroes med flere...

World in conflict og Homeworld er begge progressive RTSer som har nytt stor suksess og er gjenspillbare.

 

Og hvis man ikke har et forhold til den andre utvikleren viser det jo bare at den ene rett og slett er bedre til å nå ut til spillere.

Du kan ikke bare si at de som ikke har prøvd alle spillene i verden ikke kan stemme i en konkuranse fordi det er "tåpelig". Ser poenget ditt, men det er altså ikke sånn det fungerer. Hvis man skal måle hvor flink en utvikler er ut i fra tilhengere så må jo evnen til å nå ut til spillere være en del av det og her scorer utrolig nok Valve bedre enn Blizzard på tross av at blizzard kan skryte på seg WoW.

Endret av Strindmo
Lenke til kommentar
Og Dunedain, hvorfor kan ikke en favorittutvikler være den som lager de beste spillene, ditt håpløse argument om at ting som ikke angår spillene skal regnes med er jo tilbakevist tidligere i tråden av moderatorer, fikk jo en dags ban pga diskusjon om økonomi jeg. (altså, priser).

 

Joda, favorittutvikler kan godt være den som lager de, i dine øyne, beste spillene. Men blir feil å si at den utvikleren er favorittutvikleren din pga de lager disse spillene. Da kan man heller spørre etter "hva er favorittspillet ditt" eller "hvem lager de beste spillene".

 

Eks 1:

La oss si at du er Liverpool-fan. Det er favorittklubben din pga de har Gerrard, Torres og Reina. Hvis L'pool solgt disse spillerne til Everton, ville Everton vært favorittlaget ditt nå pga de hadde de tre spillerne?

 

Eks 2:

La oss si du er Liverpool-fan. Det er favorittklubben din pga stemningen på kamper, spillestilen og klubbsang. Spør jeg deg om hvem som har de beste spillere, sier du Man Utd pga Ronaldo, Rooney og Ferdinand. Det betyr ikke at Man Utd er favorittlaget ditt, selv om de har de beste spillerne.

 

Du ser forskjellen? Vet jo godt at det er anderledes i spillverdenen, men grunnprisippet er likt.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-127711
Det jeg tror er at Blizzard faktisk ikke i det hele tatt hersker utenom MMO. Klart de har Diablo II, men det er ikke et spesielt godt RPG, bra time-waster av en hack and slash. I RTS er ikke nødvendigvis starcraft/wc leder i vesten.

 

EDIT:

Hurtig svar til Genetics, hva er galt å stemme Valve om man bare har prøvd Valvespill? Blir jo som å si at man liker et band best selv om du ikke har hørt alle andre band.

 

Jeg kjenner at jeg blir sur fordi du mener det stikk motsatte av meg - D2 er hacknslash, SC og WC er strategi/rts. Men det er jo slik at alle har forskjellige meninger. Så jeg skal holde kjeft.

Lenke til kommentar
Fordi det er tåpelig? Blir ikke en retferdig vinner da egentlig. Hva er best mellom Queen og The Who. Nei jeg bare stemmer Queen jeg, for jeg har ikke hørt The Who. Helt feil. Om du kan nevne andre RTS spill som har like god kvalitet som Blizzard sine og som fremdeles kan spilles om og om igjen, da blir jeg glad :)

 

Det at flere har spilt Valve sine spill enn Blizzard sine spill viser jo at Valve da har klart å skape spill som tiltrekker seg selv de som normalt ikke er spesielt interesserte. Det er jo langt ifra noe negativt.

 

Kan godt hende at de som stemmer Valve og aldri har spilt et spill av Blizzard stemte noe annet i de forrige rundene, og da har Valve som et andre eller tredjevalg. Da stemmer de selvfølgelig Valve nå ettersom det er det de har prøvd av disse to utviklerne. Å grine over at noen stemmer ditt og datt når de for eksempel ikke har prøvd datt blir for dumt, man kan ikke regne med at alle har vært igjennom disse to utviklerne, og da velger man den man har et forhold til.

 

"Mitt favorittband er Metallica, jeg har ikke hørt The Who, Queen er på min andreplass. Siden Metallica ikke er videre til finalen, så stemmer jeg selvfølgelig Queen." Capish?

Lenke til kommentar
Det at flere har spilt Valve sine spill enn Blizzard sine spill viser jo at Valve da har klart å skape spill som tiltrekker seg selv de som normalt ikke er spesielt interesserte. Det er jo langt ifra noe negativt.

 

Kan godt hende at de som stemmer Valve og aldri har spilt et spill av Blizzard stemte noe annet i de forrige rundene, og da har Valve som et andre eller tredjevalg. Da stemmer de selvfølgelig Valve nå ettersom det er det de har prøvd av disse to utviklerne. Å grine over at noen stemmer ditt og datt når de for eksempel ikke har prøvd datt blir for dumt, man kan ikke regne med at alle har vært igjennom disse to utviklerne, og da velger man den man har et forhold til.

 

"Mitt favorittband er Metallica, jeg har ikke hørt The Who, Queen er på min andreplass. Siden Metallica ikke er videre til finalen, så stemmer jeg selvfølgelig Queen." Capish?

Da er det kanskje "riktig" å ikke stemme. På den måten kan man kanskje få frem litt mer veloverveide syn.

 

Nå er jo dette et diskusjonsforum så jeg har ikke så stor tro på at det er mulig å få til. Folk lider stort sett av en trang til å stemme, uansett hvor irrelevant avstemningen er for dem.

Lenke til kommentar

Er avstemningen avsluttet? Ser sånn ut på diskusjonen, men jeg stemte allikevel i pollen.

 

Blizzard

 

Begrunnelse: Blizzard har i mine øyne vært en av de flinkeste i bransjen til å holde igjen spillet, og ikke love noen release-dato før de faktisk har et produkt som ikke lenger er en beta. Gjennomgående høy kvalitet i spillene er selvfølgelig også et kriterie.

 

Men Valve er ikke en uverdig vinner, og jeg har hatt stor glede av valves spill gjennom årene også, og jeg må jo si at half-life og spillets sprudlende mod-miljø plasserte valve langt opp bland de store gutta, og de har absolutt vist seg verdig den posisjonen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...