Gå til innhold

Hvilken spillutvikler betyr mest for deg? - Superultragigamegal33tphinale


Laget bra spill, eller er rett og slett flinke generelt?  

  1. 1. You decide

    • Valve (Half Life, Portal, Left 4 Dead, Team Fortress)
      109
    • Blizzard (Warcraft, Starcraft, Diablo)
      80


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Litt dårlig sammenligning det der, da Command & Conquer og Warcraft: Orcs and Humans kom ut samme år :)

Sier ikke at Alle andre spillutviklere tar sitt grunnlag, men at de har mye innflytelse av CS, er jeg rimelig sikker på.

 

Edit; ja hadde helt glemt av Dune som Gormers kom med under her.

 

For the record, Westwood har nok gjort mer med RTS sjangeren enn Blizzard har.

Endret av Vaine
Lenke til kommentar
Westwood's Dune II: The Building of a Dynasty (1992) introduced all the core concepts and mechanics of modern real-time strategy games that are still used today,[13][14] such as using the mouse to move units, and gathering resources,[5] and as such served as prototype for later real-time strategy games
Dette spillet kom altså to år før Warcraft og var laget av dem som lagte C&C :p

 

Hva anmeldere syntes om Half life: http://en.wikipedia.org/wiki/Half-Life_(vi...game)#Reception

Lenke til kommentar

Kanskje det, men uansett blir det galt å si at FPS spill fikk sitt grunnlag fra Valve sine spill. Blir ikke dummere en det. Da har vel egentlig Valve tatt sitt grunnlag fra Quake. Er ikke sikker på om det var et dårlig eksempel. :lol: Half-Life sagaen er utrolig, men ikke noe veldig spesielt. Veldig mainstream historie litt utenom det vanlige med en helt grei motor og levende skuespillere som drar deg inn i spillet. Er ikke noe revolusjonerende egentlig :)

Endret av Genetics
Lenke til kommentar

Det har du rett i, men Valve revolusjonerte FPS sjangeren på en god del måter likevel (uten at de oppfant den).

edit: Half life er i alle fall veldig annerledes enn alle fps spill før, med for eksempel en god dose platforming og scriptede sekvenser. Var liksom ikke bare løp og skyt alt du ser i half life, man hadde en historie og atmosfære, men det er allerede forklart før.

Endret av Gormers
Lenke til kommentar
Det er det vel aldeles ikke, så hva dere sier er at alle andre spillutviklere som lager FPS-spill tar sitt grunnlag fra Valve? :huh: Da er vel egentlig Command and Conquers et rip off fra Starcraft og Warcraft sagaene da. Det er jo trossalt grunlagt på de spillene? ;)

 

Posten under svarer deg...

 

Westwood's Dune II: The Building of a Dynasty (1992) introduced all the core concepts and mechanics of modern real-time strategy games that are still used today,[13][14] such as using the mouse to move units, and gathering resources,[5] and as such served as prototype for later real-time strategy games
Dette spillet kom altså to år før Warcraft og var laget av dem som lagte C&C :p

 

Hva anmeldere syntes om Half life: http://en.wikipedia.org/wiki/Half-Life_(vi...game)#Reception

 

Og det er nettopp det grunnlaget som gjør at Valve går foran i min bok. Selv om FPS-spill ble født via Wolfenstein, Doom, Quake og Duke Nukem 3D, var disse mer kloner av hverandre. Half Life derimot revolusjonerte sjangeren og skapte det moderne FPS-spill som dagens spill tar fra.

Endret av TCi
Lenke til kommentar

Da bruker vi denne videre. La igjen en beskjed i den andre tråden. :)

 

Stemte forøvrig Valve fordi jeg har utelukkende positive erfaringer med dem. Half-Life, Portal, CS, Steam og en haug med andre ting de har lagd gjør dem til min favorittutvikler i valget imellom Blizzard og Valve. Har såvidt prøvd WoW og elsker Warcraft 3 på lan, men det er ikke like morsomt som Valve's sine spill - i min mening.

Lenke til kommentar

Blizzard uten tvil for min del. De har verdens mest populære mmo og RTS, kanskje også rpg(hack and slash) men det har jeg ikke så mye peiling på ;) I tillegg så har de geniale rock and roll racing og lost vikings som jeg hadde det mye moro med i en tidlig barndom :)

 

 

 

Valve for min del har bare portal(som er genialt), og L4D(som er totaly awsome pga zombies). Half life sin historie fenger meg bare ikke nok til at jeg har klart og spille gjennom noe annet en eneren. Og CS føler jeg ikke de kan ta æren for da de ikke fant det opp. Og uansett i multiplayer FPS så er det quake som er tingen :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...