Gå til innhold

For mange poster stengt?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg er vanligvis imot veldig streng moderering og syntes det var i overkant strengt på diskusjon.no, MEN her syns jeg faktisk det er bra at moderatorene er på hugget, for dette splitter nye forumet er jo i ferd med å bli helt nedspammet med meningsløse poster/tråder.

Virker dessverre som de værste spammerne fra diskusjon.no ble med over hit. Ser brukere som har over 150 poster i døgnet i snitt!

 

Foreslår at brukernes postcount blir fjernet fra profilen og at det settes en generell begrensning på hvor mange ganger i døgnet en kan poste.

 

Btw. hva er greia med folk som ikke klarer å få signaturen sin i SIGNATURFELTET!?

Hvor vanskelig kan det være å legge den èn gang der, istedenfor å skrive den om igjen hver bidige gang de poster?

Lenke til kommentar

Mindtooth har alltid skrevet 'Birger :)' i slutten av postene sine. Om det er dette du sikter til.

 

Og jeg ser ingen grunn til begrensning av hvor mange innlegg en kan poste. Selv har jeg vel 'bare' 50 eller noe poster om dagen. Og jeg er selv veldig opptatt av at alle innlegg (inklusiv mine egne) skal være av viss kvalitet. Men jeg er enig i at enkelte her ikke helt har forstått det.

 

Men dette har vi allerede hatt en diskusjon om, og den posten ble til slutt stengt.

Lenke til kommentar
Jeg er vanligvis imot veldig streng moderering og syntes det var i overkant strengt på diskusjon.no, MEN her syns jeg faktisk det er bra at moderatorene er på hugget, for dette splitter nye forumet er jo i ferd med å bli helt nedspammet med meningsløse poster/tråder.

Virker dessverre som de værste spammerne fra diskusjon.no ble med over hit. Ser brukere som har over 150 poster i døgnet i snitt!

 

Foreslår at brukernes postcount blir fjernet fra profilen og at det settes en generell begrensning på hvor mange ganger i døgnet en kan poste.

Bryr meg ikke særlig om postcounts, og det at man har en høy postcount betyr ikke nødvendigvis at folk har spammet. Men ja, det er faktisk veldig mye spam og meningsløse tråder. Jeg vet ikke om det er satt en begrensing slik at småprat-forumet ikke teller på postcounts. Om ikke bør det innføres.

Btw. hva er greia med folk som ikke klarer å få signaturen sin i SIGNATURFELTET!?

Hvor vanskelig kan det være å legge den èn gang der, istedenfor å skrive den om igjen hver bidige gang de poster?

Det er da opp til dem?

Lenke til kommentar
Men dette har vi allerede hatt en diskusjon om, og den posten ble til slutt stengt.

 

Er du uenig i avgjørelsen på at jeg stengte, er det jo bare å sende en PM :)

Personlig syntes jeg de siste postene i den nevnte tråden var av såpass generell snakk, og med meget liten relevans til trådens opprinnelige meing, at jeg stengte den for å, korrekt, hindre "spam".

Lenke til kommentar
Jeg er vanligvis imot veldig streng moderering og syntes det var i overkant strengt på diskusjon.no, MEN her syns jeg faktisk det er bra at moderatorene er på hugget, for dette splitter nye forumet er jo i ferd med å bli helt nedspammet med meningsløse poster/tråder.

Virker dessverre som de værste spammerne fra diskusjon.no ble med over hit. Ser brukere som har over 150 poster i døgnet i snitt!

 

Foreslår at brukernes postcount blir fjernet fra profilen og at det settes en generell begrensning på hvor mange ganger i døgnet en kan poste.

 

Btw. hva er greia med folk som ikke klarer å få signaturen sin i SIGNATURFELTET!?

Hvor vanskelig kan det være å legge den èn gang der, istedenfor å skrive den om igjen hver bidige gang de poster?

Det er ingenting imot å ha mange poster så lenge disse bidrar til forumet med diskusjoner og informasjon. Om post tellingen skal deaktiveres tror jeg ikke hjelper for mye. Enkelte ser også på tråder som "status".

 

Vi prøver så godt vi kan for å formidle retningslinjene vi laget. Og håper at brukerne etter hvert lærer seg å bruke disse til vurdering av opprettelse av tråder og poster. Å ha begrensning på antall poster er ikke ønskelig, og heller ikke mulig tror jeg.

 

Og det at enkelte skriver brukernavnet e.l. før signaturen er noe folk har valgt. Bare ignorer det. Ikke noe vi vil gjøre med det.

 

Det går vel egentlig mer mot 'off topic' kategorien på diskusjon. Hvor alt fra hvilken kebab saus til når butikkene stenger diskuteres. Det er nok ingen lett jobb å moderere denne kategorien heller.

Det er aldri lett å moderere forum som ikke er skikkelig definert. Men nå er det også viktig at brukerne får utspill i andre ting enn spill også. Hvilken nytteverdi det har foruten det vet jeg ikke. Om forumene som står mer fritt blir for rotete og brukt feil kan det nok være aktuelt å ta dette opp blant moderatorer og administratorer og se om det er noe vi kan gjøre.

Lenke til kommentar

Problemet mitt er at tråder blir stengt selv om det ikke er noe grunn til at de skal bli stengt, litt OT-diskusjon burde ikke være noe grunn til stenging. Bare der det blir flamewars. Har diskusjonen endret tema helt, kan mod komme og si ifra men å stenge syns jeg blir vel drøyt.

 

Forresten så virker det helt tilfeldig hvilke poster som blir plasser under helt andre ting og småprat.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...