Gå til innhold

Innlegg.no - Siste ordet 1


fargoth

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

100 sider barnebok = trilogi. Og folk lurer på kvifor eg ikkje vil sjå han.

 

Jeg har flere utgaver av boka, både på norsk og på engelsk, illustrert og ikke-illustrert, og ingen av dem er på under 300 sider. Mange kritiserer lengden, og jeg skjønner det litt også, selv om de gjerne kunne laget fem filmer à fire timer for min del. Ringenes Herre-trilogien vant drøssevis med priser og var blant de tre filmene som fikk høyest rating på 00-tallet (om du regner trilogien som én film), men personlig synes jeg extended blu-ray edition, som legger til rundt en time på hver film, er mye bedre, både som filmentusiast og Tolkien-fan. Men det blir jo litt i lengste laget for folk flest.

 

Ja!

 

Ja?

Endret av ShampooMacTavish
Lenke til kommentar

Ringenes Herre-trilogien vant drøssevis med priser og var blant de tre filmene som fikk høyest rating på 00-tallet (om du regner trilogien som én film), men personlig synes jeg extended blu-ray edition, som legger til rundt en time på hver film, er mye bedre, både som filmentusiast og Tolkien-fan. Men det blir jo litt i lengste laget for folk flest.

Jeg har sett de "ekstra lange" versjonene av To Tårn og Atter en Konge mang en gang da stefaren min kjøpte de på DVD da de kom ut. Ringenes Brorskap sin "ekstra lange" versjon ble derimot aldri kjøpt inn på den tiden hvor jeg kunne se filmene fem ganger i uka og jeg har fremdeles ikke sett den. Vel, delvis ikke sett den iallefall. Er halvveis gjennom den på Blu-Ray nå, tenkte jeg måtte varme opp litt til Hobbiten. Skal starte på andre halvdel om noen få strakser, men stoppet innom PCen på veien bort til spilleren for å bydde plate. Det veldig mange nye scener som du sier. Gandalf som taler svartmålet i Kløvendal er min favoritt av de nye hittil. Det meste med Gandalf som løfter litt på skjørtet av hva han faktisk er kapabel til er fantastisk.

/norske oversettelser

 

100 sider barnebok = trilogi. Og folk lurer på kvifor eg ikkje vil sjå han.

Nå skal det sies at det ikke kun er Hobbiten som skal presenteres i denne trilogien da. Målet er mer eller mindre å ta for seg alt det andre som skjedde fra Bilbo fant ringen til starten på LOTR-trilogien. Som f.eks fordrivelsen (om det er et ord) av The Necromancer ut av Mirkwood, som ikke er omtalt i Hobbiten. Jeg er bare glad for at vi får mer av disse historiene på film.

 

Noen av dere som kjenner en Amundal?

Nei, men faren min kommer fra Brumundal :hm:

Lenke til kommentar

100 sider barnebok = trilogi. Og folk lurer på kvifor eg ikkje vil sjå han.

 

En bok på ca. 400 sider blir laget til en trilogi, MEN mye av det er som Lakus sier masse annet som skal lede opp mot LOTR. De tar stoff fra andre ting Tolkien har skrevet, men som ikke er publisert. Er i alle fall slik jeg har forstått det. Så ja, jeg lurer litt på hvorfor du ikke vil se den :)

Endret av Craxmerax
Lenke til kommentar

Det høres jo betryggende ut. Værhårene mine skrek "melking" med en gang jeg hørte at den lille boka skulle bli tre filmer når LotR - en fire ganger så lang bok - ble presset inn i samme antall filmer. "Nå har de plutselig skjønt at det er penger i dette, så da skal alt hales ut i stedet for kuttes ned" osv. Jeg håper det er sant som Craxmerax sier, og at det blir mye materiale i tillegg til historien fra Hobbiten. Jeg blir spesielt imponert om de klarer å gjøre film nr. to like interessant som en og tre, slik at den ikke bare ender opp som en måtelig interessant bro mellom de to sistnevnte.

 

Skal se den på fredag. Noen andre som reagerer på hvordan 3D-visningene så til de grader har kuppet kinoene i Oslo? 2D-versjonen har dobbelt så få visninger og vises kun i de små salene. Er egentlig Tolkien-fansen så hyppe på 3D? Jeg har ikke inntrykk av det.

Lenke til kommentar

Jeg vil bare si at jeg synes filmen var veldig god. Det viktigste å huske er at det er en helt annen type film enn det LOTR var. Akkurat som boka, Hobbiten er helt annerledes enn LOTR-bøkene. Vi var ca. 15 stk fra skolen jeg går på (FHS) og mange av dem syntest den var grei/dårlig. Så den i 3D. Aner ikke om det var 48 FPS eller 24. Gleder meg skikkelig til neste film kommer.

Lenke til kommentar

Det er jo også sant, det er masse som blir lagt inn innimellom og etter det som skjedde i Hobbiten.

 

Skal se den på fredag. Noen andre som reagerer på hvordan 3D-visningene så til de grader har kuppet kinoene i Oslo? 2D-versjonen har dobbelt så få visninger og vises kun i de små salene. Er egentlig Tolkien-fansen så hyppe på 3D? Jeg har ikke inntrykk av det.

 

Eller halvparten så mange :p

 

Uansett, en grunn til at 3D er mer populært er antakeligvis at 48 FPS kun finnes i 3D-versjonen. Og Oslo er en av de stedene hvor filmen vises i 48 FPS.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...