Gå til innhold

Innlegg.no - Siste ordet 1


fargoth

Anbefalte innlegg

Greiene er at jeg ikke har fulgt særlig med på hva som har kommet i det siste :p

 

Har sett på disse da, men de er jo ganske dyre.

 

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=623550

 

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=623388

 

Noen som vet om spillsaves fra steam lagres på pc-en, eller på steam? Kan jeg laste ned steam på en annen PC og så spille videre på Back to the Future der?

 

Edit: Ser ut som at jeg kan spille videre fra en annen pc. Herlig.

Endret av nouse4aname
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvor mye vil du legge i et skjermkort? Tror alt over 2,5k er overkill...

 

Kan sikkert strekke meg til prisen på det dyreste av de jeg linket til, så lenge det er bra, kan dra alle spill på fullt og er fremtidsrettet.

 

@nouse: Har egentlig ikke peil på hardware selv, men jeg syns "nyeste er best#" er en grei regel å følge :p

 

Ellers lagres alt av saves i Steam-skya, så det er bare å kjøre på.

 

Helt klart en av fordelene med Steam.

 

Pleier som regel å følge den regelen selv, men når det gjelder skjermkort er jeg ikke oppdatert på hva som er nyest, eller om det f.eks. kommer et fantastisk nytt kort om 2-3 måneder. Da hadde det jo vært litt fristende å vente, selv om TW2 snart er ute.

Lenke til kommentar

Er ikke 480 notorisk for å være gigantisk, bråkete og i på egen hånd i stand til å gjøre PC-rommet om til en badstu? Skal gå for 580 når Jeg kjøper ny PC, men det blir ikke før over sommeren - kanskje litt billigere da.

 

Jeg er forresten på jobb, og mobildiller i frokostpausen. Maria and The Diamonds var awesome live i går. Jeg er kulturelt beriket.

Lenke til kommentar

 

Pleier som regel å følge den regelen selv, men når det gjelder skjermkort er jeg ikke oppdatert på hva som er nyest, eller om det f.eks. kommer et fantastisk nytt kort om 2-3 måneder. Da hadde det jo vært litt fristende å vente, selv om TW2 snart er ute.

 

Å vente på det neste nye er etter min mening innmari lite givende. Da blir det snart avslørt hva neste kort skal ha, også frister plutselig det enda mer. Kjøp det som er tilgjengelig nå, drit i hva som kommer.

 

Er ikke 480 notorisk for å være gigantisk, bråkete og i på egen hånd i stand til å gjøre PC-rommet om til en badstu? Skal gå for 580 når Jeg kjøper ny PC, men det blir ikke før over sommeren - kanskje litt billigere da.

 

Jeg er forresten på jobb, og mobildiller i frokostpausen. Maria and The Diamonds var awesome live i går. Jeg er kulturelt beriket.

 

Marina. Som i havn. Ikke Maria som i jomfru 83 Klarer ikke helt å få taket på det bandet, den robot-låta er kul i prinsipp men hele låta holder ikke mål for min del. resten er litt så-som-så poppete. Men dama har en kul stemme.

Lenke til kommentar

"Jeg" skrives ikke med stor forbokstav midt i en setning :p

Begynner å bli halvveis lei autocorrect selv, den har plutselig begynt å dele opp lange ord i små setninger. Skulle ønske det var mulig å gå inn i en slik ordliste og redigere selv.

Lenke til kommentar

Det med stor bokstav i jeg er også noe ordlisten på telefonen min har lagt seg til i det siste. Den skal liksom være "smart" og forstå at når jeg stadig endrer på noe den foreslår som default, så vil jeg ikke at den skal bruke nettopp den formen som default... Men her sitter jeg og må fremdeles rette "jeg" hver gang. Hurr durr. Skulle tro Arnulf Øverlands indignerte poltergeist hadde besatt telefonen. Snart insisterer den vel på å skrive opp med én p.

Lenke til kommentar

Tror jeg bare går for et av de jeg linket til. Må bare finne ut hvilket av dem, og om det kanskje er billigere en annen plass.

 

Det funket forresten ikke å spille BttF videre fra en annen pc. Måtte starte på nytt igjen. Tydeligvis har ikke det spillet støtte for cloud.

 

Og til slutt må jeg si at jeg misunner mine foreldre som er i Oslo nå og skal på Roger Waters konserten ikveld.

Lenke til kommentar

Ikke kjøp noen av de. Det ene er gigantisk og tar opp 3 slotter på hovedkortet, og det andre har 3GB RAM og koster forbasket mye. Om du vil ha et GTX 580, kjøp dette: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=622053

 

Hvilken prosessor har du, hvor mye RAM, og hvilken strømforsyning?

 

Edit: Dustin pleier å være billigere enn Komplett, men Dustin har ikke akkurat dette kortet, og alle GTX 580-kortene deres er dyrere enn dette i tillegg.

 

Edit2: Om du må ha kortet veldig fort kan du godt kjøpe dette: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=621999

Endret av Benny
Lenke til kommentar

Takk for tips Benny. Da blir det det siste der. Det første kommer ikke på lager før 1. juni står det. Men hvorfor er det så mange versjoner av kortet? Alle heter jo GeForce GTX 580.

 

Jeg har, Intel Core# i7 Quad Processor i7-920

4,8GT/sec, 8MB, Boxed,

 

Corsair Powersupply 750W Black, ATX Bulk

140mm Fan, 8xSATA, SLI

 

Corsair XMS3 DDR3 1333MHz 12GB CL9

Kit w/6x 2GB XMS3 modules, CL9-9-9-24, for Core i7

Lenke til kommentar
Hvorfor er det så mange versjoner av kortet? Alle heter jo GeForce GTX 580.

De kommer fra forskjellige produsenter. Forskjellen er minnemengde (som ikke betyr noe med mindre du kjører 3 store skjermer), kjølern og PCB-layout. Nvidia lager grunndesignet, produsentene masseproduserer kortene.

 

Resten av specsa dine holder lenge, bare å kjøpe kortet og plugge det i. Kan være lurt å kjøre driversweeper (http://www.guru3d.com/category/driversweeper/) og laste ned nyeste driver når du har installert det nye kortet, forresten. Ikke bruk CDen som kommer med kortet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...