Gå til innhold

Innlegg.no - Siste ordet 1


fargoth

Anbefalte innlegg

Jeg skal kjøpe meg ny PC i år, men er usikker på om jeg skal kjøpe en Komplett PC og la dem bygge den ferdig før levering, eller om jeg skal kjøpe delene separat og sette sammen selv. :\

 

Jeg vil spare en del penger ved å bygge selv, da jeg ikke trenger slikt som strømforsyning og SSD harddisk (noe man selvfølgelig ikke kan velge bort fra konfiguratoren), men på en annen side så er jeg ikke så veldig erfaren med PC bygging selv.

 

Eh, Vaine? Jeg tror du trenger strømforsyning i en PC ? :p Eller mener du at du har en liggendes? ;P

 

Er dette bra ?

 

AMD X6 Prossesor

8 GB RAM

Gigabyte GA-870A-UD3 Hovedkort

Chieftec Nitro Series BPS-850C 850W Strømforsyning

 

Skal kjøpe dette snart :p

 

Ja, jeg har en Corsair TX 750 strømforsyning stående i min nåværende PC som jeg tenkte å beholde, særlig da Corsair lager de beste strømforsyningene.

Angående prosessor så tenkte jeg å gå for en intel løsning for første gang i løpet av min pc historie. Gjerne i5.

 

Jeg tror du kan velge alle delene du skal ha, legge de i handlekurv og bestille. Deretter kan du ringe/sende mail til de og be de å montere den for deg. De tar fortsatt penger for det, men med denne måten kan du skreddersy helt etter egne ønsker. (samt velge tilbudsvarer, er 1337 week wuhuu)

 

Såpass, men om jeg kjøper delene separat, så er det mest sannsynlig kun snakk om HK, RAM, CPU, GPU og OS, så da blir det ikke rare monteringen for dem å gjøre.

 

Uansett så vil ikke en eventuell oppgradering av maskin skje før måneder frem i tid, etter at Skyrims systemkrav er allmennkjent.

Endret av Vaine
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

FEAR sluttet å være skummelt nokså fort... Litt fordi spillet liksom var neatly delt opp i skumle-sekvenser og skyte-sekvenser, og det var veldig lett å ane når noe begynte eller tok slutt. Resten forsvant da jeg innså at skrekksekvensene aldri var farlige, de bare lot som. Bortsett fra den ene gangen på slutten - "ALMAHUG!!" - og da hoppet jeg rett nok litt i stolen.

 

I Amnesia er jo alt genuint farlig, og protagonisten selv er relativt ubrukelig. Og mørkeredd, og traumatisert. Klart det blir skummelt :p

Lenke til kommentar

Dead Space lider av massakreproblemet - altså, det er skummelt den første timen på grunn av stemningen og "wtf er det der og hvorfor har den armer på hodet aaa"-faktoren, men etter hvert så plukker du så mange necromorphs fra hverandre at skrekkdelen ikke lenger er det mest framtredende. Fremdeles et bunnsolid spill, med noen gode monster i skap-øyeblikk, men ikke Amnesia-nivå på selve skrekken når man kommer seg litt ut i spillet.

 

STALKER har sine øyeblikk - første bloodsucker, poltergeisten i laboratoriet, snorks som hopper fram fra skyggene, og innsiden av CNPP - men for min del er det fremdeles Shalebridge Cradle-brettet i Thief 3 som utgjør 101-boken i godt skrekkdesign. Mye av det finnes også i Amnesia - fiender som, gjerne i tillegg til å være groteske og/eller forstyrrende by design, faktisk er farlige for karakteren din; lange strekninger hvor det ikke er noe farlig som venter på deg, men den neglebitende stemningen og vissheten om at det kan være noe rundt neste hjørne holder likevel deg og nervene i høyspenn, og et godt, mangslungent mysterium å løse.

Endret av Zealuu
Lenke til kommentar

Silent Hill 2. 'nuf said.

 

Men nei, hverken FEAR eller Dead Space er skummelt. De glemmer at det viktigste av alt er å være underlegen som karakter, ikke overlegen.

 

Stalker: SoC gjør forøvirg også dette helt rett, og har noen øyeblikk som er helt på høyde med Silent Hill 2.

Endret av AltF4
Lenke til kommentar

Dead Space var, som Zealuu har helt rett i, skummelt den første timen. Så gikk det over til å bli en skytefest der man ikke var redd for noe. Det er mulig jeg gav opp Fear for raskt, men min frykt for små, bleke jenter overgår den for aliens med tre hoder og fem armer.

 

Silent Hill 2 var jo bare forferdelig. Når en kompisflokk i ungdomsalderen klarer å bli vettskremte når de sitter sammen og spiller, så har utvikleren gjort mye rett. Det var tider det!

Lenke til kommentar

FEAR hadde en scare-kurve som var ca. u-formet. Begynnelsen var full av skrekksekvenser og scripting, som begge ble gradvis mindre prominente mot midtpartiet av spillet, som var nesten non-stop action (med unntak av hele Alice Wade-greien). Så begynte det å ta seg opp igjen mot slutten, og på det siste brettet lurer de deg med å droppe konvensjonene de selv har etablert. Video og litt forklaring i spoiler:

 

 

 

http://www.youtube.com/watch?v=I4NmNwKaHj8&feature=player_detailpage#t=556s

 

Hvis ikke videoen gjør det selv, hopp til 9:15. Denne sekvensen bryter helt uannonsert den tidligere etablerte regelen med at "hun bare skremmer deg", fordi når hun plutselig hopper på deg så dør du faktisk. Første gang jeg spilte gjennom den delen skjøt jeg bare litt halvhjertet på henne - det straffet seg. Du må klemme ut maksimalt antall kuler fra pistolen i det tidsrommet du har for at hun skal ombestemme seg.

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...