Gå til innhold

Warhammer Online - Generell diskusjon og informasjon


Anbefalte innlegg

Eget forum kommer.

Selv startet jeg med Warhammer Online i går og jeg synes det virker veldig lovende. Spilte DAoC en del år, og jeg liker at de har tatt med mye av DOaC med i Warhammer.

Sluttet mer eller mindre med AoC her om dagen, da jeg gikk lei. Instance, begrenset områder som følte ut som levels eller maps ble ikke helt den riktige følelsen for min del at jeg er i en stor verden med mange andre spillere..

 

Har bare testet noen få timer med Warhammer, men sålangt liker jeg det veldig bra :)

 

Jeg er ganske aktiv på Eltharion. Masse scenarios i alle tiers, og veldig mye keep sieges. Kommer nok til å fortsette med dette. :-)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg testet WAR til jeg hadde 2 characters på 18 og 12.

 

Spillet var ok, men det var veldig usosialt og man gjorde nesten det samme hele tiden. Man satte seg mer eller mindre bare i kø til neste battleground og gjorde et quest eller 2 mens man ventet og så tok battleground og så var det om att og om att.

Det er en forskjell mellom battlegrounds og scenarios. Scenarios er en kort RvR kamp som du kan ta del i, hvor enn du er. Battground i WAR er rvr sonene der "KAMPEN" om sonene foregår.

Når det gjelder om det var sosialt hjelper det nok å bli med i en nokså stor og organisert guild. :)

 

En annen ting som var teit var level range som var satt for pvp. Da jeg holdt på var det level 1-11, og senere 12-22(?).

Møtte en level 10 spiller som level 12, angrep spilleren og ble til en kylling.

Tror nok denne mekkanikken er til for at en rank 40 person ikke skal gå til lav rank omeråder og drepe alle som i WoW, hvilket i grunnen kun er trist.

 

Det jeg hatet mest, er at de ikke har et eget forum og det tror jeg bidrar med at det er så lite sosialt. Man får ikke samme tilknyttning til folk.

 

De har kanskje ikke noen offisielle forum, men likevel så fins det forum der alle på serveren er på, nemlig warhammeralliance.

Her er det bare å finne serveren din.

http://www.warhammeralliance.com/forums/fo...isplay.php?f=87

Lenke til kommentar
Det er en forskjell mellom battlegrounds og scenarios. Scenarios er en kort RvR kamp som du kan ta del i, hvor enn du er. Battground i WAR er rvr sonene der "KAMPEN" om sonene foregår.

Når det gjelder om det var sosialt hjelper det nok å bli med i en nokså stor og organisert guild. :)

 

Tror nok denne mekkanikken er til for at en rank 40 person ikke skal gå til lav rank omeråder og drepe alle som i WoW, hvilket i grunnen kun er trist.

 

De har kanskje ikke noen offisielle forum, men likevel så fins det forum der alle på serveren er på, nemlig warhammeralliance.

Her er det bare å finne serveren din.

http://www.warhammeralliance.com/forums/fo...isplay.php?f=87

 

Ah ja det heter scenarios der. Er en stund siden jeg spilte, var vel et par uker etter release. Likte settingen, likte måten man kom seg inn i scenarioene på. Scenarios var også generelt bra laget, bedre enn wow må jeg si (var ett unntak i 12-22 range). Det som var kjipt var at så fort du ble level 12 så måtte du til en annen sone for å delta i scenarios. På ene characteren så ble det ding til 12 midt i mellom 2 transport punkter og da var det et stykke å gå.

 

Det forumet skulle man visst om når man spilte, hadde kanskje vært lettere å komme igang og blitt mer inspirert til å fortsette å spille.

Lenke til kommentar

Hm, vurderer sterkt å starte med litt WAR igjen..

 

Tror kanskje jeg skal patche det opp imorra, ta en titt på warhammeralliance og sjekke hvor det er liv og røre.

Frister å være Evil denne gangen da jeg har levla minst en character til 40 på Empire siden.. (husker ikke helt hvor langt jeg kom med alts, derfor "minst en") ;)

Lenke til kommentar

Jeg har også planer om å resubscribe en av de nærmeste dagene, og er på jakt etter ny server. Har ikke spilt siden release, hvor jeg da befant meg på Karag Orrud, som visstnok er en død server så å si. Noen som veit om en godt befolket (ikke overbefolket) server med mange nordmenn, store guilds og ofte keep sieges?

 

Forresten noen her som skal jobbe for å spille Slayer/Choppa en uke før alle andre? :)

Lenke til kommentar

Spilte det da det kom ut, og brukte den første gratis mnd på å bli kjent med spillet. Også finne ut om det var verdt å satse på å spille det flere mnd. Endte opp med at jeg droppet å spille det etter den første mnd. Men idag betalte jeg for en ny mnd, så da får vi se om jeg vil fortsette å spille det etter det. Det jeg har prøvd av spillet var bra, men det burde være mye bugs som er fikset siden jeg spilte det sist håper jeg :)

Lenke til kommentar

[Whine]

Jeg har samme følelsen som mange andre her har nevnt. Spillet er usosialt. Du vandrer mest for deg selv i en relativt tom verden (selv om jeg spilte på order og destro på to av de største serverne). Open groups er mer som en vits. Høres flott ut på papiret, men faktum er at de fleste åpne gruppene som blir listet er folk som ikke vet at gruppen deres er listet som åpen gruppe. Resultat er at du joiner en gruppe for å se at de andre leaver gruppen/ kicker deg 10 sek etter at du joiner.

PQ's som nevnt tidligere i tråde funker ikke (selv om jeg liker konseptet).

Chat systemet er en vits. Må da være mulig å få inn en global chat eller noe.

 

Folk sier: Ja men join en guild, da blir alt så mye bedre. Enig der. Er du i en guild blir sosialiseringen bedre. Problemet er jo at det ikke finnes noe offesielt forum for spillet slik at folk kan rekruttere spillere/søke etter guild.

Mangel på noen form for global chat gjør rekrutteringen over chat tungvindt og veldig snevert da du kun når ut til de i regionen du er i (hjelper ikke at disse regionene er ufattelig små). Jeg vet sannelig ikke om jeg har sett noen rekruttere til guilden sin i chat.

[/Whine]

 

Jeg synes Warhammer gjør mye rett, PQ's (når du har gruppe), Scenarios, Tome, ORVR, Sieges (om de klarer å få fikset performance issues, vel og merke). Dessverre synes jeg de bommer på noe jeg mener er det viktigste med et MMO, nemelig det sosiale.

Lenke til kommentar
Selv håper jeg Wood Elves, en av mine favoritter. Men.. blir kanskje litt overkill med tre forskjellige alver :p

 

Ja du sier noe der. Wood elves er forsåvidt også en av mine favoritter. Men det virker som om de har satt wood elves inn i high elves, hvis du ser på klassene så er jo Shadow warrior en wood elf klasse ;)

Lenke til kommentar

Det hadde vært utrolig kult om de hadde satt inn Vampire Counts, Ogre Kingdoms og Skaven, spør du meg. Kanskje satt inn et par av de som "mercenary races", at de fra begynnelsen måtte velge hva slags faction de skulle forholde seg til og da bli fiende med den motsatte factionen. På denne måten derfor hatt en viss innflytelse av et par raser på hver side og gjøre det hele mer spennende. Ikke det at jeg har tenkt ut hvordan det ville funket om folk fra samme rase, men motstående faction, hadde møttes, men. Er lov til å fantasere litt. :)

Lenke til kommentar

Gleder meg til Choppa :rolleyes: . Skjønner ikke konseptet med å ta bort hammerer, men tror slayer er litt mere offensiv en en potensiell hammerer. Skulle jo hat Slayer som dwarf special class, og hammerer som mdps. Så kunne greenskins fått snotlings. :) eller trolls da, vel og merke. Noen som spiller destro på Eltharion? Noen som vet om en bra guild? Norsk?

Lenke til kommentar
Gleder meg til Choppa :rolleyes: . Skjønner ikke konseptet med å ta bort hammerer, men tror slayer er litt mere offensiv en en potensiell hammerer. Skulle jo hat Slayer som dwarf special class, og hammerer som mdps. Så kunne greenskins fått snotlings. :) eller trolls da, vel og merke. Noen som spiller destro på Eltharion? Noen som vet om en bra guild? Norsk?

 

De (Mythic) forklarte det selv som at det var mye de kunne gjøre for å forbedre og gjøre en Choppa kulere, men det var begrenset hvor mye tøffere og interessant en hammerer kunne blitt. Ikke bare litt ensformige skills, men også utseendet er jo tilnærmet likt Ironbreakers, bare med hammer og litt mer brunfarge i klæra. Selv synes jeg de gjorde et utrolig godt valg, med tanke på at Gotrek (Gotrek og Felix-bøkene) var en Slayer, og han er en av de største dvergene i Warhammer lorewise.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...